Sida 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 264

Diskussion: Tversity-Guide enkel version

  1. #61
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Fick igång det. Man var ju tvungen att gå till -->Media-->Video-->Computer och köra någon update före man kör "Test Media Connection"
    Det finns 10 sorters människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det.

  2. #62
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Luleå
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag hade problem med att få Tversity o funka men lyckades till slut genom att avaktivera "Internet worm protection" i Norton antivirus.. då funkade det hur bra som helst!

  3. #63
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    varför blir hd-filmerna pixliga när jag spelar upp dom på tvn via xboxen men inte på datorn?

  4. #64
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Luleå
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Då har du inte ställt in rätt upplösning i tversity.. i settings i transcoder ska du ha Video resolution:1024x720 det är lägre standard o det är därför du får pixlig bild! Image resolution ska vara 1280x1024

  5. #65
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    jag har video resolution 1280 x 720.

  6. #66
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    läste lite på tversitys forum, http://forums.tversity.com/viewtopic...ighlight=pixel, men det står att det ska finnas ffdshow ikon i aktivitetsfältet när man spelar videon men det har inte jag. Vad kan va fel?

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    testade att konvertera en hd-film i mkv-format idag till wmv..gjorde det med Winavi..Tog c:a 2 timmar att konvertera den..streamade den med Tversity o det funkade sanslöst bra..med wmv kan man spola i filmerna för den transcodar inte den alls plus att bildkvalitèn bibehölls..ska göra det med alla mkv och x264-filmer i fortsättningen

  8. #68
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Jag har samma problem som ovan nämts:

    Bilden funkar i cirka 20sek sen verkar d som den buffrar i 10 sek sen funkar den i 20 osv

    detta gäller när jag bara kör vanlig dvd-rip.

    Nån som har hittat nån lösning på detta?

  9. #69
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    vad har du för dator meecrob?
    Har du alla codecs som behövs?
    Min buffrar i c:a 10-15 sek sen startar filmerna utan hack o flimmer överhuvudtaget.

  10. #70
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Har en AMD Athlon64 3500+, 1792Mb minne, Radeon X850 256Mb...

    Tycker detta borde räcka.

  11. #71
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Jag testade att spela Ice Age hd och det funka om jag lät den buffra tillräckligt länge. Men när jag skulle spela xvid så står den kvar i dashboard jättelänge och sen får jag fram ett felmeddelande om att anslutningen kanske bröts. Tversity ska väl kunna spela xvid? Vad kan va fel?

  12. #72
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Har nu följt alla instuktioner utan resultat (även det med att att ändre med användarna på datan osv). #60:n hittar inte datorn när jag delar filer med Tversity men den hittar datorn direkt när jag bytar till WM Player 11, Det kan inte finnas nåt kvar att göra? Det var ju självaste hur krävande och komplicerat det ska vara att streama film från datorn i 360:n.

    Borde jag vänta på att något bättre kommer ut till att ornda det? Har någon nåt annat förslag om vad som kan vara fel eller borde jag ge upp?
    Last edited by Chsandberg; 2007-02-27 at 23:14.

  13. #73
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hejsan,

    Jag har problem med att spela upp .avi filer. Först kommer det upp ett felmeddelande på datorn "MediaServer.exe har stött på ett problem och måste avslutas" När jag klickar bort det så kommer det upp ett fönster på Xboxen "Can't play this conntent because it may not be supported" och sen lite längre ner "Status Code: 69-04-80072741".

    Mpg och mp3 funkar utan problem. Vad kan vara fel, vad har jag missat? Sen en annan fråga, varför kan jag inte spola när jag ser på .mpg filer? Jag får bara upp "Action not available".

    Jag har installerat följande:

    - Release 0.9.9.2 (December 25, 2006)
    - Download [ K-Lite Codec Pack 2.85 FULL ]

    Vh

    Evensar
    Last edited by Evensar; 2007-02-28 at 19:04.

  14. #74
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Att spola funkar bara i format som inte kräver konvertering som WMV.
    Kan du spela upp avi-filerna i WMP utan problem?

  15. #75
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Det där programmet e som rysk rollet på vista iaf, funkade efter 3 försök, sen har jag inte fått igång det sen dess! Har provat allt. Hur svårt ska det vara att göra nåt som funkar?

  16. #76
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    har upptäckt nå konstigt, å en förklaring om varför det inte funkar för mig. filmerna konverteras ju eller nått sånt å .part filen ska väl spelas upp eller nått antar jag, (den ligger i tversity\files eller nå liknande). Den filen blir 4KB större var 15 sekund eller nått, så nånting är väldigt fel med mina inställningar förmodar jag, (har samma som tompa har, så kanske inte?). Jag spelar upp alla filmer utan problem i wmp11, hjälper det att ha fddshow eller nått installerat? letade några sidor på deras supportforum utan att hitta en liknande fråga.

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    ffdshow måste vara installerat..ta väck divx-codecen om du har den o installera ffdshow istället

  18. #78
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    har inte ens divx installerat, bara xvid ;> finns inga nya releaser med divx längre i princip, kanske porr från SWERUS eller nått ;> men kan testa antar jag, återkommer. men först måste jag fixa berusningsmedel.

  19. #79
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    hej jag har skaffat tversity precis men jag får det inte att fungera på xbox 360. xboxet hittar aldrig datorn. Skall windows media connect vara på för att man skall kunna hitta datorn för via wmc fungerar det utmärkt. enda felet med det är ju att man inte kan se på film då . jag förstår inte riktigt heller är det bara att ta start sharing i tversity och sen fungerar allt?? behöver jag inte ange något först så enheterna hittar varandra ??????

    hoppas det finns någon som vet svaret på detta hehe tack på förhand

  20. #80
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    läs guiden

  21. #81
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Är det nån som lyckats få igång program helvetet och att det funkar 100%? Installerade om till XP idag, fortfarande så e programmet helt mongo. Men nu hittar dom varandra iaf (tversity och 360n) men försöker kolla på lost, då ser allt ut att komma från ett NES typ, en gubbe är en pixel ;/.
    Har försökt ändra alla inställningar 7011ggr men inge bra resulatat ändå! Och dessutom så flimrar bild helvetet varje gång den ändrar bakgrund. Den flimrar i en ljus nyans, som om det vore en kamera blixt bakom tvn fast inte lika stark! BAH!

  22. #82
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    JKPG
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tjo! har en fråga..
    Jag får inte ens igång mediaplayer 11. Har inte orginal Xp key så det är det som spökar.. kan man fixa det på ngt sätt eller är det kört att få igång stream från denna dator??

  23. #83
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    JKPG
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Löste problemet med mediaplayer11 hittade en sida som hade lösningen...
    http://forum.psxcare.com/support/sho...019#post150019
    nu till nästa prob. när jag försöker dela ut ngt med TVersity så står det att jag inte har kontakt med servern.. vettifan vad det är för problem.. någon som har ett förslag??

  24. #84
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    hmm, så det fungerar alltså inte med vista?

    Jag har läst guiden och gjort precis allt som står, men en sak förstår jag inte.. Hur startar jag igång det så det startar på 360n?

  25. #85
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Säkert en dum jävla fråga och jag får ta skiten , men hur får man text, är van med vlc, finns det ngt sätt att få in den i windows mp 11?

  26. #86
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bjorne71 Visa Inlägg
    Säkert en dum jävla fråga och jag får ta skiten , men hur får man text, är van med vlc, finns det ngt sätt att få in den i windows mp 11?
    Har du vobsub? Så behöver du bara döpa textfilen och filmen till samma namn, och lägga dem i samma mapp...

    Tex.

    Psxcare_3.avi
    Psxcare_3.srt



    Ingen som kan hjälpa mig? Xboxen har kontakt med datorn, har startat "server" med Tversity, delat ut mappen.. och sen? Vad ska man göra nu.. ?

  27. #87
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    välj Videos på din 360 så ska du se film-filerna du delar..

  28. #88
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av tompa290 Visa Inlägg
    välj Videos på din 360 så ska du se film-filerna du delar..
    Okej, men det finns inte där, finns bara tre exempel klipp, men när man går in genom Windows media center så finns den.. Men då klagar den på filtypen och fel codec osv...

  29. #89
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    har du delat ut rätt mapp i Tversity...filmerna måste ligga rakt in i mappen inte i undermappar..

  30. #90
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av tompa290 Visa Inlägg
    har du delat ut rätt mapp i Tversity...filmerna måste ligga rakt in i mappen inte i undermappar..
    Aha okej, den hittade bara datorn förut, så nu stängde jag av delning i wmp 11.. men nu hittar den inget, inte Tversity heller..

Sida 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1412
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 01:43
  2. Guide: Flasha Duo-X2
    By rejjo in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 101
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 09:45
  3. Guide: Konvertera DVD till PSP med DVD kvalitet och text (fw 1.50)
    By _zeem_ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 16:11
  4. Hur kommer jag tillbaks till första menyn?
    By Mathias_Gsi in forum SmartXX Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 17:57
  5. Din lilla guide till den chippade xboxen"
    By rabarber in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 16:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •