Sida 9 av 9 FörstaFörsta ... 789
Visar resultat 241 till 264 av 264

Diskussion: Tversity-Guide enkel version

  1. #241
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    får extract error när jag försöker installera vista versionen av ovanstående codec pack, jag får oxå felkod på 360:n vad jag än ska spela upp

  2. #242
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    får extract error när jag försöker installera vista versionen av ovanstående codec pack, jag får oxå felkod på 360:n vad jag än ska spela upp
    får du extract error så har något blivit fel på filen du laddade ner. prova att ta den från en mirror. testa att kör filen som administratör om länkarna nedan ger samma extract error.

    vista mirrors http://www.majorgeeks.com/downloadge...b06bb3c12adfa5 eller http://majorgeeks.com/downloadget.ph...b06bb3c12adfa5

    win7 mirrors http://www.majorgeeks.com/downloadge...ae74536523f7ee eller http://majorgeeks.com/downloadget.ph...ae74536523f7ee

    x64 mirrors http://www.majorgeeks.com/downloadge...49b07ae0d86e1c eller http://majorgeeks.com/downloadget.ph...49b07ae0d86e1c

    kör du 64bit så krävs även x64 packen för att 360 ska spela upp mkv.
    Last edited by int21; 2009-08-27 at 09:55.

  3. #243
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    får extract error när jag försöker installera vista versionen av ovanstående codec pack, jag får oxå felkod på 360:n vad jag än ska spela upp
    om 360'n vägrar köra filmern i största allmänhet kan du prova med att ta bort medie uppdateringen, rensa chachen och ta bort system grejerna (jag vet, det låter farligt att ta bort system filer, men det är ingen fara, det viktiga ligger typ dolt...) prova sedan att ladda medie uppdateringen på nytt, skulle det inte fungera vet jag inte vad du ska göra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #244
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    årets korkade fråga: När jag kör tversity, för att komma åt utdelningen från 360:n ska väl använda den dära Mediacenter grejen på 360:n då?

    stängt av media delning i wmp11, kör tversity på datorn....hittar ändå wmp11 delningen???

  5. #245
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du ska köra på samma sätt som med WMP11 delningen, men det ska dyka upp t.ex "Tversity 1:1" eller liknande istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #246
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du ska köra på samma sätt som med WMP11 delningen, men det ska dyka upp t.ex "Tversity 1:1" eller liknande istället
    asså det känns som att jag precis fått datakörkort lr nå
    Vart ska det dyka upp?

  7. #247
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av trevor Visa Inlägg
    asså det känns som att jag precis fått datakörkort lr nå
    Vart ska det dyka upp?
    det kommer med posten innan 2089.

  8. #248
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av trevor Visa Inlägg
    asså det känns som att jag precis fått datakörkort lr nå
    Vart ska det dyka upp?
    du måste ju välja vart källan kommer från eller hur? det är där du ska titta... det står t.ex. "Dator1" (namnet datorn har på nätverket) när du kör WMP's media delning, när du kör Tversity ska det istället stå något i stil med "Tversity 1:1" förstår du då?

    Detta ska då alltså vara på Xboxen, inte på datorn... *ser bara till att du förstår detta, då du inte direkt verkar vara den mest avancerade dator användaren direkt, och därmed kan missuppfatta vad jag menar *
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #249
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du måste ju välja vart källan kommer från eller hur? det är där du ska titta... det står t.ex. "Dator1" (namnet datorn har på nätverket) när du kör WMP's media delning, när du kör Tversity ska det istället stå något i stil med "Tversity 1:1" förstår du då?

    Detta ska då alltså vara på Xboxen, inte på datorn... *ser bara till att du förstår detta, då du inte direkt verkar vara den mest avancerade dator användaren direkt, och därmed kan missuppfatta vad jag menar *
    den ironin förtjänade jag verkligen

    jag får inte välja någon källa....ända jag göra är att starta media center på xboxen, då kommer det upp en kod ja ska trycka in i media center på dator hmmmmm

    jaja..... gick in på video library ist o såg att man kunde välja pc källa där men xboxen hittar den inte så länge ja inte delar ut i wmp11....me andra nå fel me tversity kanske humla humla

    edit: tihi, fifflade lite me tversity, hittade den från xboxen....lyckades inte köra xvid grejer...måste köra en update på xboxen stod d.... äre d ja måste göra eller äre nå fel från datorn? har liksom problem me internet till 360:n ;(
    Last edited by trevor; 2009-08-29 at 22:42.

  10. #250
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    hade tydligen inte slagit på transcoding men nu försvann hela nätverket en stund....som att den inte klarar det, klarat streame till gamla xboxen utan problem, ska dden väl klara d här?? är väl ingen större påfrestning med 360:n är väl ändå filen som avgör det

  11. #251
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av trevor Visa Inlägg
    den ironin förtjänade jag verkligen

    jag får inte välja någon källa....ända jag göra är att starta media center på xboxen, då kommer det upp en kod ja ska trycka in i media center på dator hmmmmm

    jaja..... gick in på video library ist o såg att man kunde välja pc källa där men xboxen hittar den inte så länge ja inte delar ut i wmp11....me andra nå fel me tversity kanske humla humla

    edit: tihi, fifflade lite me tversity, hittade den från xboxen....lyckades inte köra xvid grejer...måste köra en update på xboxen stod d.... äre d ja måste göra eller äre nå fel från datorn? har liksom problem me internet till 360:n ;(
    att gå in i Media Center är en HELT annan grej, där ansluter den till en media center dator, eller en dator med media center igång

    att gå in i Video Library är det du måste göra för att komma åt Tversity, med andra ord det du ska göra

    vad gäller uppdateringen måste du även ladda hem den ja...

    Vad gäller ditt senaste inlägg så kanske det är dags för dig att köpa nytt? hur pass gamla grejer har du egentligen? (tänker mestadels på routern)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #252
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    ny router 300mbit samma sak yippie

  13. #253
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    och du är säker på att Tversity's media delning är igång? och WMP är avstängt?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #254
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    och du är säker på att Tversity's media delning är igång? och WMP är avstängt?
    ja hittar tveristy i xboxen, funkar o köra xvid. kollade på ett tv avsnitt....efter ungefär halva börja d hacka osv likadant varje gång....typ samma tid

  15. #255
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det kan bero på att datorn jobbar för hårt med annat, alternativt något med video filen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #256
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    AMD turion dual core 2.1 ghz
    4 gb ram

    borde väl orka? om ja inte kör något annat än tversity

  17. #257
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    då kan det bero på hög nätverksaktivitet, alternativt något med filen... fungerar filen felfritt på datorn?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #258
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    ja felfritt på datorn, inte streama test olika filer

    märkligt märkligt kan ju streama iaf :P får väl vara glad för det

  19. #259
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du har inga andra datorer inkopplade på nätverket?

    du kan t.ex prova att streama filmen via routern utan att ha något annat än datorn och xboxen inkopplad, om det fortfarande är samma sak vet jag ärligt talat inte vad du ska göra för att förbättra det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #260
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    trevor -> Prova att köra en reset på routern om Swizzys tips inte skulle hjälpa.

  21. #261
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du har inga andra datorer inkopplade på nätverket?

    du kan t.ex prova att streama filmen via routern utan att ha något annat än datorn och xboxen inkopplad, om det fortfarande är samma sak vet jag ärligt talat inte vad du ska göra för att förbättra det...

    ska prova det tack

  22. #262
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Har kört detta förut och det har funkat klanderfritt. Men nu har ja installerat Win7 och WMP12. Nån som fått igång det i det?

    När ja startar "music libary" så hittar den min dator, och där igenom går det spela upp musik. Men den hittar ingen tversity. Har provat att inaktivera delningen och då går det inte ansluta till min dator, men ingen tversity. har öppnat porten i brandväggen oxå. och tversity är igång för fullt

    EDIT: Nu funkar det. stängde bara av tjänsten "SSDP" och nu funkar det finfint!
    Last edited by Kardanmannen; 2009-10-04 at 22:50.

  23. #263
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hmm, så vad jag förstått så går det inte att undertexta filmer via tversity?
    det kan väl gå an, men jag får så jäkla dåligt ljud om jag ska se en .mkv-film jämfört med en .avi eller så. ser jag en serie i typ .avi får jag bra ljud i alla fem högtalare. men med min .mkv blir det både lågt och bara i de främre..

    hur lösa, går lösa, vad har jag missat?

  24. #264
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    16
    OK. skummade igenom här nu,, har fixat så min box hittar tversity och allt jag delar ut, men får skumma errors hela tiden, försökte att strypa namnen på dom, men ett annat error dök upp. MEN måste boxen vara obannad för att köra tversity? fick hammaren över mig igår,, MYCKET tacksam om någon kan lysa upp det här för mig. tackar på förhand.

Sida 9 av 9 FörstaFörsta ... 789

Liknande diskussioner

  1. Invites
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1412
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 01:43
  2. Guide: Flasha Duo-X2
    By rejjo in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 101
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 09:45
  3. Guide: Konvertera DVD till PSP med DVD kvalitet och text (fw 1.50)
    By _zeem_ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 16:11
  4. Hur kommer jag tillbaks till första menyn?
    By Mathias_Gsi in forum SmartXX Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 17:57
  5. Din lilla guide till den chippade xboxen"
    By rabarber in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 16:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •