Sida 8 av 9 FörstaFörsta ... 6789 SistaSista
Visar resultat 211 till 240 av 264

Diskussion: Tversity-Guide enkel version

  1. #211
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Kottich Visa Inlägg

    Enda som saknas på gamla boxen är funktionen att starta boxen med handkontrollerna, så man slipper den där jobbiga extramotionen att röra sig 3 meter för att starta den, men med 360 får man väl igen det när man måste byta skiva för att byta spel...

    En XBOX dvd-växlare hade varit något!

    off topic...men leta reda på en X3IR, XIR eller liknande hack så kan du stänga av/slå på gammelboxen från fjärren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #212
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hmm...fungerar TVersity till XBOX360 efter nya uppdateringen å allt?

    Jag provade det för första gången idag och har ställt in allt precis som alla guider visar men det vill inte fungera.
    Sen har jag googlat och läst och läst... och sen läst lite till men det fungerar fortfarande inte.

    Stream från Mediaplayer 11 fungerar efter 1 sek men inte TVersity.

    Jag ska väl inte behövs göra någon inställning i boxen nu när live och mp 11 redan fungerar?

    Tacksam för svar.

  3. #213
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Har du slagit av utdelningen från Mp11?

  4. #214
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Yes!

  5. #215
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Oinsatt fråga men behövs verkligen Tversity, finns det inget sätt att streama direkt från Vista mediacenter? Jag såg en äldre post som nämner just detta, sid8 i denna tråd, men har svårt att hitta något om det.

  6. #216
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Oinsatt fråga men behövs verkligen Tversity, finns det inget sätt att streama direkt från Vista mediacenter? Jag såg en äldre post som nämner just detta, sid8 i denna tråd, men har svårt att hitta något om det.
    Vad jag förstått går det att streama många fler format med TVersity än med Media Player. Annars är MP väldigt enkelt att få igång. Särskilt när jag inte får igång TVersity alls

    edit: nu såg jag att du skrev "mediacenter" och inte "mediaplayer". Jaja...

  7. #217
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Oinsatt fråga men behövs verkligen Tversity, finns det inget sätt att streama direkt från Vista mediacenter? Jag såg en äldre post som nämner just detta, sid8 i denna tråd, men har svårt att hitta något om det.
    det ska väl gå, om det finns medie delning men förmodligen inte... kör på windows media player, den vet jag fungerar och hänger med windows vista den med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #218
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det ska väl gå, om det finns medie delning men förmodligen inte... kör på windows media player, den vet jag fungerar och hänger med windows vista den med
    Med ffdshow får jag mediacenter (som väl använder mediaplayer) att spela alla format jag testat. Tyvärr så smittar inte denna egenskap av sig till xboxen via mediacenterfunktionen.

    När jag skriver så kommer jag på att om det ska funka så är det ju via delning direkt från mediaplayern och inte via mediacenterextendern, ska testa det ikväll... återkommer.

    Kom gärna med tips under dagen.

  9. #219
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Tja får ta det här för att på xbox forumet är det inga som svara typ:P
    Skulle behöve hjälp med att strema från SmartFTP till xbox men får dte här felet hur ändrar jag det?(vet att det är fel del av forumet)
    [18:15:20] Connection attempt 8...
    [18:15:20] Resolving host name "192.168.100.202"
    [18:15:20] Connecting to 192.168.100.202 Port: 21
    [18:15:20] Connected to 192.168.100.202.
    [18:15:41] En etablerad anslutning avbröts av programvaran i värddatorn.

  10. #220
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Linköping
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Tja får ta det här för att på xbox forumet är det inga som svara typ:P
    Skulle behöve hjälp med att strema från SmartFTP till xbox men får dte här felet hur ändrar jag det?(vet att det är fel del av forumet)
    [18:15:20] Connection attempt 8...
    [18:15:20] Resolving host name "192.168.100.202"
    [18:15:20] Connecting to 192.168.100.202 Port: 21
    [18:15:20] Connected to 192.168.100.202.
    [18:15:41] En etablerad anslutning avbröts av programvaran i värddatorn.
    ska du streama från en ftp-server till xboxen? har du testat ansluta till ftp-servern från en ftp-klient?
    One piece at a time.

  11. #221
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Tänkte göra dte från pogramet är nybörjare på det här med strema så vet typ ingeting...

  12. #222
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det där är något fel i dina inställningar på boxen som gör att det inte går...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #223
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    [18:15:20] Connection attempt 8...
    [18:15:20] Resolving host name "192.168.100.202"
    [18:15:20] Connecting to 192.168.100.202 Port: 21
    [18:15:20] Connected to 192.168.100.202.
    [18:15:41] En etablerad anslutning avbröts av programvaran i värddatorn.

    Men vad ska jag fixa i inställningarna då?

  14. #224
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vilket program kör du? XBMC eller Avalaunch?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #225
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Xbmc tech nyaste updaten:P

  16. #226
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    prova att köra med Avalaunch jag har haft lite problem med att ansluta till FTP servern i senaste XBMC själv faktiskt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #227
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Vad ska jag göra för att få skiten att funka?
    har gjort det här men funkar inte:??

    Koppla ihop datorn och xboxen med den korsade nätverkskabeln och
    gå in på kontrollpanelen}nätverk och internet-inställningar}nätverksanslutningar.
    sen högerklickar du på anslutning till lokalt nätverk och tar egenskaper.
    sedan klickar du på internet protocol (TCP/IP) och klickar på egenskaper.
    sedan klickar du på använd följande ip adress och skriver
    ip: 192.168.100.202
    nätmask: 255.255.255.0
    gateway: 192.168.100.1 och trycker på ok och sedan stäng samtidigt som du startar xboxen.

    *Om du vill använda Smart FTP så öppnar du programmet går in i "File" och väljer "New Remote Browser".
    Väjl "Normal FTP" i "protocol" och skriv in xboxets ip-adress som är 192.168.100.203 på "Host". "Path" låter du vara tom och ser till att det står "port" 21. Ta "Login type" Username & Password. Skriv in xbox i username och xbox i password, klicka sedan på ok.
    Till höger ser du filer och mappar i din dator och till vänster ser du ditt xbox innehåll.
    Gå in i den mapp där du vill ha din musik, din film eller bild och dra över filen eller hela mappen från din dator till mappen där du vill att det ska hamna.
    I mitten av skärmen ser du att det överförs.

  18. #228
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du en router? i så fall är det lättare att koppla till den då alla settings ställs in automatiskt i annat fall så måste du ställa in samma på xboxen så att den har ip 192.168.100.203 som du försöker ansluta till... och se till att du skriver ENDAST "xbox" i username/password, inga mellanslag, inga stora bokstäver bara "xbox" skriver du med stora bokstäver någonstans accepterar den inte det

    om det fortfarande inte fungerar kanske jag kan ta och kolla lite närmare på det via msn och vägleda dig till hur du ska gå tillväga och kolla att du har alla settings korrekt, men helst undviker jag det då det är bättre att skriva om det på forumet, men är lättare via msn...

    såg också i loggen där uppe ^ att du skrivit 192.168.100.202 och inte 192.168.100.203, kolla även där att du har rätt adress annars går det inte
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #229
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    m adda hif-ultra(a)hotmail(punkt).com

  20. #230
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Swizzy help me adda mej:P Men kan det vara fel på pogrammet eller?

  21. #231
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har addat dig redan, du måste acceptera mig!

    titta på min profil så ser du min adress
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #232
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    m adda hif-ultra(a)hotmail(punkt).com
    hade varit bra om du i detta inlägget skrivit adressen rätt jag kan inte gissa mig fram till att du har siffror i adressen också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #233
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    tack. funkar prima
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  24. #234
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hmm...
    För mig fungerar det klockrent med kontakt mellan dator och Xbox. hittar både mediaspelaren och Tversity men det fungerar inte att spela upp .MKV.
    Får felkod 69-COOD36C4.

    Kan någon vara snäll och bidra med lite tips.


    Efter lite ändringar av filnamn fick jag connection lost istället.
    Last edited by Ekka; 2009-07-12 at 16:19.

  25. #235
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ekka Visa Inlägg
    Hmm...
    För mig fungerar det klockrent med kontakt mellan dator och Xbox. hittar både mediaspelaren och Tversity men det fungerar inte att spela upp .MKV.
    Får felkod 69-COOD36C4.

    Kan någon vara snäll och bidra med lite tips.


    Efter lite ändringar av filnamn fick jag connection lost istället.
    krävs massa speciella codecs för det filformatet, då detta är enbart HD =)

    samtidigt som en xbox 360 inte har stöd för MKV filer tyvär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #236
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    krävs massa speciella codecs för det filformatet, då detta är enbart HD =)

    samtidigt som en xbox 360 inte har stöd för MKV filer tyvär

    Det verkar fungera för många att köra .mkv genom TVersity. Har laddat hem K-Lite Codec Pack 5.0.0.0 och det fungerar att spela filmen på datorn.

    Någon som har tips?

  27. #237
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    så här dum är jag: hittar inte vart jag stänger av media sharing i wmp11


    lyckades hitta det.....men måste båda min dator och xbox ha en fast ip adress för att kunna köra detta? läste om hur jag skulle öppna den dära porten i min trådlösa router, stod då att ja måste fixa en fast ip adress i datorn för att det ska fungera.....blir väl lite klurigt att få det att funka.....har ju så nu att routern delar ut en adress till båda 360:n och datorn...... eller??
    Last edited by trevor; 2009-08-26 at 15:08.

  28. #238
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    att ställa in portar och grejer i routern brukar man oftast gör för externt bruk, det ska inte ha någon betydelse internt, och du kan ställa in statisk IP i boxen/datorn utan att det påverkar routern någonting alls, sålänge du väljer en IP inom det intervall du har valt att den ska arbeta inom. te.x 192.168.0.100 - 192.168.0.150 (bara exempel!) då måste du lägga en IP mellan detta, du kan alltså välja 192.168.0.120 men inte 192.168.0.20 (kanske fungerar utanför intervallen också, det har jag ingen större koll på) hur som helst ska du ha Gateway IP'n till din router...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #239
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    att ställa in portar och grejer i routern brukar man oftast gör för externt bruk, det ska inte ha någon betydelse internt, och du kan ställa in statisk IP i boxen/datorn utan att det påverkar routern någonting alls, sålänge du väljer en IP inom det intervall du har valt att den ska arbeta inom. te.x 192.168.0.100 - 192.168.0.150 (bara exempel!) då måste du lägga en IP mellan detta, du kan alltså välja 192.168.0.120 men inte 192.168.0.20 (kanske fungerar utanför intervallen också, det har jag ingen större koll på) hur som helst ska du ha Gateway IP'n till din router...
    ska jag ha gateway ip´n satt som ip i datorn? känner mig riktigt luddig i huvudet nu asså

    men det konstiga är att jag provade köra med dynamisk ip på datorn, öppnade porten på routern.... tar bort media delning i wmp11. och startar tversity...så får jag delningen från wmp11 ändå hadfe lagt in en xvid fil i mina videofiler mappen(lr va den heter) så den hittade men gick inte o köra från boxen för formatet kunde köras kanske suttit 6 timmar me d här nu och jag blir bara dummare o dummare funkar ju fel fritt o köra utan tversity och bara köra .jpeg o .wmv så kontakten äre ju inge fel på.... bara me tversity kontakten

  30. #240
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ekka Visa Inlägg
    Det verkar fungera för många att köra .mkv genom TVersity. Har laddat hem K-Lite Codec Pack 5.0.0.0 och det fungerar att spela filmen på datorn.

    Någon som har tips?
    kör du windows 7 så räcker det att man lägger in shark007 codec pack så fungerar mkv direkt att spela upp på 360:n. kör du 64-bitars versionen av windows så måste man lägga in både 32-bit och 64-bit versionerna av codec. antar det fungerar lika bra på vista.. jobbigt att behöva krångla med tversity.. check it out..

    http://shark007.net/

    vista codecs http://shark007.net/vistacodecpackage.html

    win 7 codecs http://shark007.net/win7codecs.html

    64-bit addon http://shark007.net/x64components.html

Sida 8 av 9 FörstaFörsta ... 6789 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1412
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 01:43
  2. Guide: Flasha Duo-X2
    By rejjo in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 101
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 09:45
  3. Guide: Konvertera DVD till PSP med DVD kvalitet och text (fw 1.50)
    By _zeem_ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 16:11
  4. Hur kommer jag tillbaks till första menyn?
    By Mathias_Gsi in forum SmartXX Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 17:57
  5. Din lilla guide till den chippade xboxen"
    By rabarber in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 16:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •