Varför vill man använda TVERSITY istället för mediacenter?
Varför vill man använda TVERSITY istället för mediacenter?
för att streama divx, xvid, mkv-filmer, alla format i princip
Ber om ursäkt för att jag inte använde denna tråden, my mistake.
Här är mitt problem:
Har problem med TVersity.. Ställt in allt på datorn, har även kontakt med datorn genom xbox;et. Alltså, när jag tar Video under Media, ,så får jag test connection. Kör test connection, den hittar ip osv, men under pc selected får jag failed.. Vad gör jag för fel, för det känns inte som jag kommer åt datorn om det inte ens står där att den hittas.
Jag kör win firewall, och även prövat med den avstängd, så det är inte där det kruxar.
>tompa290. kör ingen router, bara kabel.. vidare framgick inget mer för mig även om jag läst guiden två och tre gånger..
Jag har ett skumt problem med tversity.
När jag kopplar en sladd från nätverkskortet direkt till mitt xbox360 så funkar det fin fint utan någott krabb.
Men när jag kopplar genom min switch (dlink "DES-1005D")
Så får jag inte kontack med media servern.
Jag kommer åt internet och kan koppla upp mig på xbox live.
Jag har stält in i brandvägen att den skall tillåta
tversety.exe
Mediaserver.exe
Samt port 41952 Både som udp och tcp.
Har kört xboxlive uppdateringen samt laddat den nya tversity patchen.
Någon som har nått tips?
Last edited by defectroyal; 2007-05-30 at 18:00.
Hjälp!
Har prövat mig fram och tillbaka en väldans massa nu, och hittar bara ingen lösning.. Jag har till och börja med följt guiden slaviskt, gjort allt som där står. Senaste versionerna av både TVersity och codec pack. Problemet är fortfarande att när jag kör Test media connection, så hittar den ip osv, men pc connection får jag failed på. Jag hittar alltså inte min dator, vilket är väldigt skumt. Jag har ställt in allt på brandväggen, tillåtit Tversity.exe samt mediaserver.exe. Har även öppnat vissa portar, som jag någonstans läst att man borde.
Så snälla, hjälp mig o min box att hitta min dator!!
Man behöver inte använda TVersity...jag fick igång det med bara mediaspelaren...
även streamning av exempelvis xvid och divx filer, fick du det o funka med mediaspelaren alltså!?
Vilken mediaspelare är det ni menar?
Kan ju streama wmv direkt utan Tversity med Media Player 11
Precis, men andra format än ex. wmv, går inte utan då är det TVersity som gäller va?
tompa290 hjälp mig!
hittar fortfarande inte min dator genom xboxet när jag kör TVersity servern igång på datorn. jag prövade däremot igår att sätta på mediasharing i win mediaplayer på datorn, och då hittade jag min burk från xboxet direkt. då stängde jag av media sharingen i mp igen, och dunkade igång TVersity på datorn, men då hittar jag den inte längre genom xboxet.. vad kan detta vara??
Jag kunde streama mp3,bilder....men inte divx lyckades jag med
Bull3n: Har du stängt av delningen i WMP11?
prova att köra test media connection på din 360 igen..
hade själv liknande strul i början men fick det att funka
hamen tompa, har stängt av mediadelningen i wmp. det som är det konstiga är att, när jag har mediadelning på, då hittar jag datorn snabbt o lätt, som det ska vara.. men så fort jag stänger av den, och kör igång TVersity servern, då vill den inte hitta datorn längre.. har säkert kört test media connection 20 ggr +..
verkar skumt kolla på tversitys forum
http://forums.tversity.com/viewforum...5820fd90ba49e5
Fler med samma problem som dej : http://forums.tversity.com/viewtopic.php?p=28280#28280
Innan jag testat TVeristy för första gången försökte jag "bränna" in text i filmen.
Jag lyckades inte och bestämde mig för att köra igång filmen utan text.
Då kom texten med automatiskt för att textfilen låg i samma mapp.
Perfekt!
Nu är mitt problem helt omvänt. Finns det ingen textfil så startar inte filmen.
Hur fixar jag detta? Jag får lägga in tomma textfiler om jag vill köra en film utan text.
Jag kör tversity på min lokala server som körs på windows 2003 server, jag har alla bilder, filmer och musik lagrade på servern och kan streama problem fritt till alla datorer, handdatorer, smartphones (p1) och xbox 360 utan problem.
jag har inte mediaplayer 11 installaerat på servern utan kör bara senaste release av tversity, ffcodec, k-lite codecs och det lirar lika bra som handen i handsken
Kan även meddela att jag kör gigabit nätverk via kabel och 54mbits via WLAN. (Dlink DGL 4300)
Streamar i 1280*1024 via WLAN till xbox 360 och kan kika på HD divx filmer utan några problem ...
H78 iXtreme 1.2
XBOX LIVE Gamertag: QuBaR
Kör också tversity från min workstation till xbox 360.. funkar klockrent... synd dock att det inte går att få till undertexter? eller går det? i sådana fall någon som vet hur?
Visst funkar undertexter . Använd Vobsub, funkar dom i WMP så ska det funka i Tversity
aha okej får testa det
Ok. Tänker själv byta från Ubuntu server till Windows 2003 R2 på min server. Måste fråga, har en 3500+ Venice på den tror ni att en uppgradering till Opteron 185 kommer räcka? Det är även 2GB ram på den. Tänkte främst på x264. WMV bränner jag bara ut och spelar upp direkt.
Sen kanske en kommentar angående codecs... Borde inte Coreavc fungera mycket bättre än Klite och CCCP?
jag kör med cccp.. funkar galant, har dock inte spelat upp några x264 filer än.. måste testas.. får göra det i morgon. men jag tycker det borde räcka med att köra 3500+? om du inte gör massa annat samtidigt.. enklast är väll att testa innan du uppgraderar bara?
Den används som torrent klient och det brukar vara ca 10 aktiva torrents åt gången. Vill gärna prova först men jag väntar på dual layer skivor så att jag kan bränna ut 360 spel som ligger och ruttnar på servern. De måste rensas ut från servern innan jag formaterar om för Windows. Har inte mycket plats över i någon mina klienter.
Är även en del problem med Ubuntu och Xvids på ps3an så jag har ingen bra lösning. Linux på PS3 är ett jävla skämt. Även om transcoding idén är rätt dum egentligen så äre det bästa för mig just nu. Kasst att varken PS3an eller 360't har stöd för x264 eller simpel xvid. Hade de haft stöd för det så hade transcoding varit ett minne blott.
QuBaR och ni andra som kör 2003 server, vilken variant använder ni?
Last edited by razor1394; 2007-08-10 at 00:02.
Okej nu verkar det lite klarare iallafall:
Men hur är det egentligen. Måste man göra om det till WMV eller görs det om till mpeg eller vad?Dual core or dual CPU systems with 1 Gbyte of memory are required for real-time transcoding of high definition video.
Detta verkar krångligt för att kolla på film. Själv kör jag laptopen in i min lcd-tv som har en skärmingång. Det lättaste. funderar på att bygga en filmdator och ställa i vardagsrummet.
---------------------------------------------------
owned by my mom
---------------------------------------------------
xbox360
chip:Xtreme Firmware chip - Dualboot
dvdreader: samsung
dvdburner: philips dvd8851 flashed to BenQ DW1655
disc: Verbatim
----------------------------------------------------
Vad krävs av datorn vid användande av TVersity och HD-filmer/klipp?
http://www.tversity.com/download/Dual core or dual CPU systems with 1 Gbyte of memory are required for real-time transcoding of high definition video.
Bytte själv upp mig från en 3500+ till en DUAL core Opteron 185 2.6ghz. Ligger vid ca 20-30% vid omkodning av vanligt icke hd material men har inte provat hd material.
Hej!
Jag har följt den fina guiden och öppnat portarna i routern samt i Windows brandväggen för UDP/TCP. Samt PortTriggering.
Jag har oxå lagt till .exe filerna i NortonAntivirus samt i "Undantag" i Windows.
Har även testat Localhost och får kontakt med TVersity media.
MEN..jag får inte mitt att fungera mot min XBOX360?
Dvs Xboxen hittar inte min PC?? Den ploppar lixom inte upp.
Det fungerar fint om jag streamar musik ifrån Windows Media player 11. Men vill ju även kunna se på filmer...
Jag har provat att köra "Media Connection" flera gånger.
Det spelar ingen roll om jag har mediadelning på eller av i WMP.
Vad skall jag göra? plz help!
Stängt av "mediadelning" på WMP 11?
För att hitta min tversity, måste jag "restart sharing" (Bara högerklicka på ikonen vid klockan) Sen gå till din Xbox360 - Videos -> Computer -> Sök efter ny så borde Tveristy dyka upp. Hoppas det fungerar!
Kan ni spola eller förflytta er i filmen när ni streamar? Dom funktionerna är låsta för mig.
Det går inte att spola tyvärr=/
Bookmarks