Sida 1 av 9 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 264

Diskussion: Tversity-Guide enkel version

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18

    Tversity-Guide enkel version

    Guide för att streama Xvid-Divx-Mkv-X264-filmer till Xbox360 med Tversity.



    Tanka hem Tversity från www.tversity.com
    Tanka oxå hem K-Lite Codec Pack 2.82 Full http://www.free-codecs.com/download_...hp?d=3056&s=95 Måste oxå använda Windows Media player 11.
    Stäng av Sharing i WMP11 annars hittar 360:n WMP istället för Tversity.
    Öppna port 41952 mot datorn som kör Tversity om du använder router.

    Installera Tversity och alla Codecs i K-lite paketet
    Välj Fliken Sharing i Tversity och lägg till en mapp där du har dina filmer.
    Använder själv Mina Videoklipp-mappen i Mina Dokument.
    Bara att lägga till mappar för både Foto och Musik där oxå , men koncentrerar mej på video här.
    Se till så att alla filmer ni lägger in o delar ut med Tversity funkar i WMP 11 utan en massa frågor om codecs annars funkar dom inte i Tversity.

    Upptäckte att filmer i .mkv och X264-format inte funkade först, Fick " Connection lost", men döpte bara om dom till korta namn sen gick det...


    Starta din Xbox360 och gå in under SYSTEM-NETWORK SETTINGS. Testa så att din Media Connection funkar. Om den inte
    gör det så ta bort den Kopplingen o skapa en ny på Xbox360-System- Computers -Windows Based PC.
    Funkade för mej efter det av nån anledning.

    Starta tversity och gå in under Settings.
    Här är mina inställningar som funkarför mej.






    .

    Ska arbeta mer på denna Guiden nu i helgen. kom gärna med förbättringsförslag..e ganska ny på detta så
    Attached Images Attached Images
    Last edited by tompa290; 2007-03-18 at 17:16.

  2. #2
    Tjena

    Har provat din guide. kan koppla upp till datorn
    och få in filerna men försöker jag spela dom får jag felkod: 69-04-C00D3E84

    kan köra filerna på datorn alla codecs finns

    några ideer?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Fick oxå det i början..döpte bara om dom till korta namn sen gick det av nån anledning

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Trevlig guide.
    Själv kör jag en Dlink 4300 trådlös router dit jag har min dator kopplad samt xbox 360. ( Bägge trådlöst ).

    Det hackar väldigt mycket när jag försöker spela upp saker, fryser hela tiden.
    Finns det någon som fått det att fungera trådlöst?

    Edit: Testade med nätverkskabel till datorn nu iaf som streamar sakerna. Flyter lite bättre men långt ifrån godkänt. Flyter 20 sekunder i taget sen fryser det 10, spelar 20 osv...
    Last edited by banan1; 2007-01-21 at 13:06.
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    kolla på tversitys forum
    Har kanske att göra med vad för dator man har.
    Har en Amd64X2 4600+ 2048 Ram o inget laggar eller fryser
    Last edited by tompa290; 2007-01-21 at 14:19.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Mm men du kör med kabel hela vägen va? Inget wireless?
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Min 360 hittar inte min dator, bara om jag slår på "sharing" i Windows Media player 11, fast då hittar den ju fel sharing. Då går den ju inte genom Tversity.
    Vad kan felet vara? Har pillat med det här nu i flera dagar. Blir snart galen!!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    jag kör enbart med kabel.

    Steffe: Kör du med router?
    testat att ta bort din connection i din 360 till datorn o köra den igen med Tvesity igång?

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    tompa290 : Jag har ingen router. Har tagit bort eller "disconnectat" min gamla connection i 360, men nu hittar den ingen ny pc-connection. Bara om jag slår på sharing i WMP11. Verkar ju som den inte fattar att Tversity är igång.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    kör du med kabel direkt in i datorn?

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av tompa290 Visa Inlägg
    kör du med kabel direkt in i datorn?
    Japp. Har 2 nätverkskort.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    195
    Respekt
    21
    min uppsättning funkade bra...men med hackig bild...
    sen började jag pilla på inställningar i ffdshow ....och nu funkar inte video överföringen??
    har av installerat codecpaket och tversity...och sedan installerat igen...
    när den funkade såg man att nätverkstrafiken började blinka direkt och sedan kom bilden efter 5-10 sek, men nu blinkar inte trafiken igång ens...?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    skumt...

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Jag hade oxå problem med vissa format, då körde jag in det dära codec packet -Lite Codec Pack 2.82 Full,(även fast de funkade på datorn innan det codec packet) Då funkade alla, Sen på filmer så körde det ett tag sen frös bilden ett tag å sen kom igång igen, fick ta 800*600 så funkare utan problem, Router är kass, tror att det är den som cepar för mig
    Last edited by stjarna1; 2007-01-21 at 17:06.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    går det inte att få nån slags mapphantering i användargränssnittet på xboxen... blir galen på att allt hamnar under root
    drygt när man delar ut flera säsonger av olika serier osv
    Xbox360, Hitachi 0047DJ, Flashad med Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHv2_3_Stealth
    Skicka gärna en spelinvite =)
    http://card.mygamercard.net/sig/vibban.png

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Om man har flera users på burken kan man stöta på problem, det gjorde jag.
    Denna guide hjälpte mig iaf,

    The TVersity Media Server will not be able to access content on the network unless the Windows service that corresponds to it has a log-on account of an administrative user of your choice. By Default the TVersity Media Server is installed such that it uses the system account. This account is very limited when it comes to networking and therefore it is necessary to modify it to a different account that is not limited in that respect. You can use your own account or if you prefer you can set-up a separate account for the media server. Here are the steps involved in changing the log-on account on Windows XP/2K:

    * Go to the Start menu / Settings / Control Panel. The control panel window should open.
    * Double click the Administrative Tools icon. The administrative tools window should be displayed.
    * Double click the Services icon from this window. The Services window should open.
    * Locate the TVersityMediaServer in the list of service and double click on it. A properties window should open. Select the Log On tab at the top of the property window. The Log On options should be displayed.
    * In this window, the Local System Account should appear as selected, and you should change it to This account. Enter your user name (or the user name of the account you wish the TVersity Media Server to use) in the text box next to the This Account label. Enter your password and confirm it and the click OK. This should close the properties window and the Services windows should now be visible again.
    * In the service window, make sure the TVersityMediaServer is still selected and click the underlined Restart (or if not available click the Start) on the top left corner of this window. This should restart the server using the newly entered account. If no error occurs you have successfully completed the process.
    * If some error occured please repeat the entire process and make sure you follow each step carefully.
    * On Windows Vista, if file virtualization is turned off, you may need to change the value of the registry key HKLM->Software->TVersity->Media Server->HOME to the path of the user account assigned to the TVersity Media Service (for example: C:\users\thetversityuseraccount\Media Server)

    Also, avoid using mapped network drives inside playlists since these become available only upon log in and therefore are not visible to services. Instead use a full path starting with two slash characters on Windows, followed by the name of the computer on which the media resides, followed by another slash character and then followed by the name of the shared folder (and optionally also a path under this folder), for example: \\computername\sharename\path\to\file.

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18

    gamla bettan

    Tur man har gamla bettan kvar (Xboxen) synd att ej 360 funkar så bra vad de gäller streaming,, hoppas det snart kommer ngt i likhet med den vanliga boxen.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Läser tversity rarfiler transparent?
    Håller med zezam man är ju sjukt bortskämd med ur den gamla boxen funkar... men nu när det kommer mer o mer hdreleaser så börjar det ju kännas aktuellt att lös problemet med 360:n istället.

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Jag har fler konton på min PC så jag testade att ändra så att "mitt" konto blev det gällande men det funkar ändå inte. Nu har jag snart fått nog av den har skiten. Som sagt, man är bra bortskämd med gamla Xboxen....

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Hrmm... Jag har nu testat att göra det som står både här och i tversitys FAQ nämligen först testa localhost:41952 och sedan från en annan maskin testa att gå till den maskinen via browser. båda två funkar men jag kommer inte åt ngnting via 360:n den säger bara att det inte går att hitta ngn pc som delar ut ngt.

    Jag har även sett till att inte ha ngn annan mediaservice igång (jag har stoppat alla services som har ngt med mediasharing i namnet, utom tversity såklart) och varit inne i mediaplayer och kryssat ur sharing.

    360:n och vistamaskinen står på samma nät (trådat via en dlink-switch 5 portar)

    Jag kör Vista RTM

    Någon som har ngn ide?
    Last edited by skerk; 2007-01-23 at 20:39.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Jag fick igång det nu genom att stänga av windows firewall en stund. alltså räcker det inte med enbart den specade porten eller att man tillåter applikationen i win FW.
    Jag ska forska lite på tversity, postar mitt resultat här sen.

    edit: enligt deras supportforum så behöver man ha porten öppen för både TCP och UDP. Detta hjälpte dock inte mig.

    Sen slutar inte tversity transcodea förrän jag gör en restart på servicen, det hjälper alltså inte med att välja stopp i 360:n, det är ju lite annoying.

    edit2: nu har jag fått det att funka, jag har enablat både tversity.exe och mediaserver.exe plus UDP och TCP på 41925 (eller den man ändrat till) och då får jag kontakt. Hängslen och livrem deluxe!

    edit3:Enligt forumen så finns inte ngt stöd för ngnslags arkiv/image filer. vill man lira iso får man packa upp vobbarna och skapa en playlist med dem. RARarkiv finns inte stöd för nu och är tydligen inte planerat heller.
    Men men, känner att jag kanske låter lite gnällig... det är inte meningen riktigt. det är gratis och det funkar om man konfar det rätt! nu har jag möjlighet att kolla på mina hd-dl:s i hd iaf och det är bra!
    Last edited by skerk; 2007-01-23 at 23:02.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    hehe min p4 duo 2.4 ligger o pendlar mellan 95-100% när jag realtidstranscodear 1280*720 men det kanske är så mkt det går åt. det funkar iaf och blir finfin bild på projjen

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    Är det bara jag som får väldigt mycket belastning på datorn? efter jag kollade på prison break idag så stog cpu load på 100% och det var mediaserver.exe som slukade 99%.

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    195
    Respekt
    21
    när min var igång....en liten stund
    så låg min cpu load på 90-95%

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Uppgraderade mitt Xp till Vista igår , efter det funkar inte Tvesity..min 360 hittar inte pc:n av nån anledning..ska hem o pula med det efter jobbet

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Ominstallerade till Xp Pro idag..Tvesity funkade direkt

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    Alltså jag blir ju arg, funkade ju fint tidigare i veckan men nu när jag ska kolla nånting blir jag dissconnectad

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    "Starta din Xbox360 och gå in under SYSTEM-NETWORK SETTINGS. Testa så att din Media Connection funkar. Om den inte
    gör det så ta bort den Kopplingen o skapa en ny på Xbox360-System- Computers -Windows Based PC."

    Hur tar jag bort koppling och lägger till en ny?

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    bara gör om proceduren under networksettings..testa reseta

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    hehe, tack.. fixat så jag kan lyssna på musik via tversity, men video vägrar fungera. Jag har lagt till en film och jag hittar den på xboxen, men när jag klickar på den så låter det bara plupp, plupp ;> första gången jag försökte titta på den så låste sig xboxen, några förslag på lösningar?
    edit:
    Jag installerade inte codec paketet, för jag har redan allt utom ogg codec i princip. filmen funkar finfint i wmp
    Last edited by ader; 2007-01-27 at 21:37.

Sida 1 av 9 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1412
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 01:43
  2. Guide: Flasha Duo-X2
    By rejjo in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 101
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 09:45
  3. Guide: Konvertera DVD till PSP med DVD kvalitet och text (fw 1.50)
    By _zeem_ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 16:11
  4. Hur kommer jag tillbaks till första menyn?
    By Mathias_Gsi in forum SmartXX Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 17:57
  5. Din lilla guide till den chippade xboxen"
    By rabarber in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 16:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •