Hej!
Nån som har tips på hur man installerar en sådan?Det följer en skiva med ratten men det går inte att installer den...
Man kankse inte behöver göra det?
Går det att ställa känsligheten på det på nåt annat sätt?
MVH/stefan
Hej!
Nån som har tips på hur man installerar en sådan?Det följer en skiva med ratten men det går inte att installer den...
Man kankse inte behöver göra det?
Går det att ställa känsligheten på det på nåt annat sätt?
MVH/stefan
Jag missade oxå den infon när jag skulle få igång min ratt!
(så går det när man inte läser manualer, jag är inte mkt för det själv)
Du får trycka på connect knappen på consolen och på ratten samtidigt så parar de ihop sig. sen är det bara att lira.
men du ska ju köra den medföljande varianten av pgr3 innan du kör några andra spel, det står iaf att det är ngn slags drivisar med på den skivan.
Varför inte läsa den medföljande dokumentationen lite? :-)
Steg ETT är att stoppa i den medföljande versionen av PGR3 innan du gör något annat. Stäng sedan av din 360.
- Koppla ihop pedalerna med ratt-enheten
- Om du vill aktivera force-feedback måste du även koppla in strömsladden. Vill du inte ha force-feedback så räcker det att installera batterierna.
- Tryck på krysset på ratten för att slå på den.
- Tryck på power även på din XBox
- Tryck på connect på XBoxen
- Tryck på connect på ratten
När de hittar varandra är det klart.
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
Vem har sagt att jag inte har det? Att jag frågar beror det på att installation börjar alldrig, så kom med nåt konkret........
Du menar att spelet (PGR3) bara startar, utan att den säger att den behöver uppdatera något?
Å ratten fungerar inte?
» Xbox360 FAQ
Japp!! Spelet startar och det går att spela det men är svårt att köra. Ratten är känslig och nästan omöjligt att köra. Det går inte heller att välja annat än vanligt handkontroll via optons.
Ratten ÄR känslig.
Det finns inget generellt inställningsprogram till ratten, utan varje spel som har stöd för ratt kan ha unika inställningsmöjligheter.
Du får öva helt enkelt. Jag tyckte det var väldigt svårt att spela med ratten i början, men när man väl lärt sig den kör man sjukt mycket bättre än vad åtminstonde jag lyckades med med handkontrollen.
Jag har dessutom köpt en skön stol att montera allt i:
Funkar ratten har du drivrutinerna på din 360. Du kanske hade fått med dem i nån tidigare update.... vad vet jag.
» Xbox360 FAQ
Försök få tag på ett "dealer kit" till den där stolen så blir den faktiskt helt OK.
Utan det extra stödet så är den väl lite väl ranglig tycker jag.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Extra stöd?
Bild?
Nåt du kan fixa fram Hansi? Ni säljer väl den där stolen?
Inte för att jag upplever den som ranglig direkt.... men går det att få den mer stabil än vad den är så är det ju kanon.
EDIT:
Är det deras Pro Kit du menar?
http://www.playseat.nl/images/product/27/1.jpg
Last edited by Enlund; 2007-01-21 at 18:53.
» Xbox360 FAQ
Japp. Blir en helt annan känsla med den monterad.
Just nu har jag ingen leverantör av playseat, skall försöka ta tag i det nu när jag får lite tid över. Skall ju vara någon ny modell på gång osv.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Vart kan man hitta en sån stol???
Hansi får väl radera det här om jag inte får nämna andra butiker....
Men jag köpte min på komplett.se
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321018
» Xbox360 FAQ
Herregud va nördigt ... kan inte göra annat än att ba garva
Det får vara OK med den länken tills jag börjar ta in dom själv igen, bara skönt att veta att dom går att få tag på i sverige igen :-)
Synd att dom inte verkar ha PRO kit hemma.
Måste iaf fixa en ny PRO kittad playseat till butiken. Sålde ju den jag hade förut till en kund som absolut skulle ha den...har ju lite racing spel till PS3 på gång :-)
Kan du få tag i PRO-kit till ett bra pris får du hojta till.....
» Xbox360 FAQ
Bookmarks