Hejsan!
Jag har fått problem med en Xbox jag lånat. Den är chippad, med vilket chip har jag ingen aning om och använder orginal hdd:n.
Den beter sig som om den blir överhettad och stänger ner efter bara några minuter och om man försöker starta den igen utan att låta den stå en stund så stänger den ner redan vid bootscreenen.
Kanske det inte har med saken att göra för den har funkat utan att dö hos ägaren men power-knappen fungerar inte. För att starta får man använda eject-knappen eller ibland sätta i strömkabeln.
Jag vet inte om det är en slump men efter som man får starta med eject-knappen kommer ju CD/DVD luckan ut och när den väl dött en gång så dör den varje gång luckan stängs (även om jag själv stänger den innan den automatiskt gör det).
Temperaturen ligger runt - CPU:n 52C och MB 41C vid tillfället den stänger ner.
Har provat att radera allt på alla partioner och gjort en ny build med Slayers Evox 2.7 FINAL (typ samma som SuperDisc antar jag). Dock fick jag vänta någon timme för att installationen inte skulle avbrytas av en shutdown.
Jag har provat låsa disken och avaktivera chipet för att köra ett orginal spel. Det tog 2-3min innan samma problem uppstod.
Mvh
Bookmarks