Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: xbox --> Pc nätverksproblem

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    xbox --> Pc nätverksproblem

    Hej!

    Har stångat mig blodig ett tag och nu behöver jag verkligen hjälp ;-)

    Provade att först installera X-boxen under min router, så som det beskrivs på alla otaliga guider som finns. Fick det inte att fungera. Såg ut som min dator skickade paket, men inget kom fram till xboxen. Fick hela tiden Not linked!. Provade med statisk såväl som dynamisk adressering, inget hjälpte.

    Köpte til slut ett extra NIC och installerade. Korsade kabeln och körde direkt mellan xboxen och NIC nr 2. NIC 2 skickade paket, men inget mottaget. Satte Statisk adress 192.168.0.2 på kortet och 192.168.0.3 på xboxen. Inget som fungerade. Känner mig nu "#¤"# frustrerad ;-).

    Kan ngn vänlig själ ge ngra tips på hur jag skall kunna gå vidare?

    /mvh mikerg

    P.S. Kabellängden är ca 20 m, men är testad med kabeltestare D.S.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Om du klicka på mitt namn går till min sida kollar länken nätverkinst gör enligt beskrivning så får du ett fungerande nätverk.
    Du kan även kolla vad du får för IP fr router el dator genom att gämföra ip nr.
    i XP skriv i start, kör, skriv cmd, sen skriver du in ipconfig i det dos fönstret
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova en kortare kabel innan du slösar en massa tid på onödig felsökning.

    Xboxens nätverkskort är rätt kass, så räkna inte med att du kan använda lika långa kablar som du är van vid.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Funkar bra med en 20 m kabel
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja. Och ibland fungerar det mindre bra...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    för min del fungerar 20m kabel tokbra

Liknande diskussioner

  1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:23
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •