Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: HjÄÄÄlp!!! Filerna FÖrsvunna!!!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    HjÄÄÄlp!!! Filerna FÖrsvunna!!!

    Jag läste någonstans att om man har en 300gb i sin xbox och fyller med mer än 256 gb så försvinner allt. Det verkar ha hänt i mitt fall. Filerna tar ju dock fortfarande upp utrymme, så de borde finnas kvar. kan jag få tilllbaka dom? Om inte, hur återställer jag allt så jag kan börja om på nytt?

    Oerhört tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Spara de filer du fortfarande kommer åt och vill behålla.

    Partitionera om med xbpartitioner.xbe (om du vill ändra klusterstorlek) och/eller ställ in partitioneringen i ditt bios (med evtool om du har m8plus bios).

    Formattera om F: och eventuell G:

    Lägg tillbaka dina filer igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tack för svaret. Det innebär att det är helt omöjligt att få fram de filer som ej syns? Det skulle vara värt besvär, för det är foton och privata filmer bland annat.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Omöjligt är det väl aldrig, men det finns inget program till xboxen för data recovery. Finns företag som säkert kan fixa det men det är nog billigare att åka på nya semestrar och ta nya bilder på familjen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    okej, tack. men jag hittar inte programmen du nämnde... kan man ladda ner det någonstans och lägga in eller hur ska jag gå till väga? jag är nybörjare som du kanske förstår... tack

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    ingen som vet?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    jag har gjort en recovery av samtliga filer på en 120GB HD, fick tillbaka alla filmer, bilder, music även sådana filer som jag hade där innan jag formaterade HD och installerade in allt på nytt, väldigt effektiva program som även var gratis, handyrecovery, Finalrecovery, Getdataback.
    Vad jag gjorde var att sätta 120GB som slave & satte in en 200GB som master sen gjorde jag en recovery fr 120GB till 200GB & det funkade
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    måste jag ta ur hårddisken eller kan jag köra programmen från pc?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ta ut HD koppla den till din dator som slave, vet inte om det funkar med en xbox hd men testa, den jag gjorde recovery på var fr min dator.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    okej, jag struntar i de gamla filerna. använde xbpartitioner.xbe och gjorde om partioneringen. nu ligger cirka 150 gb på f och 150 gb på g. Nu kommer inte detta problem att hända igen, eller? tack för alla svar.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp.

    Och pege, sluta svamla och förvirra med lösryckt information som inte är relevant till det som diskuteras.

    JA, det finns data recovery verktyg. NEJ, dom har INTE stöd för xboxens "XFAT" filsystem.

    Om du hittar ett verktyg som klarar recovery för XFAT, skriv något här så lovar jag att göra en guide sedan. Om inte, rest and be quiet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    svamla nope kan ju funka har du provat själv?
    Om inte så................
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Hjälp! Filerna ska ändras men med vade för progg? (spel)
    By REnday in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-07, 21:05
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-04, 19:45
  3. Dvd2xbox, skapade katalog, filerna försvann.
    By Topper in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-28, 19:55
  4. Verifiera filerna i Soul Calibur 2
    By Recman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-12, 11:05
  5. filerna i rooten!
    By JYO in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 22:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •