Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: rgb fråga igen

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2001
    Inlägg
    30
    Respekt
    24

    Post rgb fråga igen

    Jag har köpt en rgb-kabel för ett försök att få lite bättre bild. I manualen till tv´n står det att av1 skall stöda rgb så det hoppas jag att den gör. Men när jag sätter på ps2 så blir bilden lite sne åt vänster och det blir inte grön bild när jag ser dvd. Är det så att jag inte kör rgb då och kan det bero på sladden eller måste det vara tv´n. Sladden kommer från logic3, är det någon annan som använder den som fått det att fungera och kan det hjälpa om jag köper en annan kabel? Har försökt söka på forumet men blir tyvärr intek klokare av detta och skulle bli väldigt tacksam för hjälp.

    [This message has been edited by Stoffe (edited 25 March 2002).]

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2001
    Inlägg
    30
    Respekt
    24

    Post

    Tack, nu har jag läst faq. Har ni också logic3 eller är det något annat märke som kan vara vettigt att prova?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Inlägg
    115
    Respekt
    24

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Stoffe:
    Tack, nu har jag läst faq. Har ni också logic3 eller är det något annat märke som kan vara vettigt att prova?</font>
    Jag har oxå en kabel från logic3 (elgiganten). Jag tycker att jag får bra bild på spelen och dessutom på dvd-filmer, trots att jag inte använder reg-x eller ar, har inte heller gjort ngn hårdvarumod. Min slutsats är att antingen funkar det ändå av någon outgrundlig anledning, eller så får jag inte in en "äkta" rgb-signal i tv:n.

    Vilket fall som helst så har jag slutat bry mig. Jag är ju NÖJD med bilden...

    mvh

    Bisterfinnen

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2001
    Inlägg
    30
    Respekt
    24

    Post

    Ja, är du nöjd så är det ju bra. Däremot så står det ju även på rgb-kabeln från logic3 att det inte ska gå att se på dvd men ändå gör det det och dessutom tycker jag inte att bilden blev särskilt mycket bättre än med vanlig a/v kablarna som hängde med så det verkar ju inte som det blir rgb. Min tv var dessutom ganska dyr så då vill jag gärna att den ska klara av det de säger att den ska.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Våra RGB-kablar köper vi direkt från fabrik i asien, så jag kan inte svara på något om Logic-3
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2001
    Inlägg
    30
    Respekt
    24

    Post

    Jag var inne idag och köpte en rgb-kabel av psxcare och nu fungerar allt som det ska. Färg och bild är mycket skarpare och bilden är inte felpositionerad längre (dvd-film blir grönaktig förstås). Till er som köpt logic3 på elgiganten och annat kan jag rekomendera denna sladd istället då den iallafall löste mina problem och var dessutom billigare.

    Stort tack till psxcare.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by bisterfinnen:
    Jag har oxå en kabel från logic3 (elgiganten). Jag tycker att jag får bra bild på spelen och dessutom på dvd-filmer, trots att jag inte använder reg-x eller ar, har inte heller gjort ngn hårdvarumod. Min slutsats är att antingen funkar det ändå av någon outgrundlig anledning, eller så får jag inte in en "äkta" rgb-signal i tv:n.

    Vilket fall som helst så har jag slutat bry mig. Jag är ju NÖJD med bilden...

    mvh

    Bisterfinnen
    </font>
    Jag råder dig att fixa en modd eller en skiva så du kan se dina DVD filmer i RGB. Skillnaden är så otroligt stor. Du tittar på vanlig video signal inte RGB när du tittar på dina DVD filmer.
    Man MÅSTE modda PS2:an för att se film via RGB.
    Trolig ät också att du inte ens får spelan i RGB då du kan se dina DVD filer.

    Läs den här länken.

    http://www.psxcare.com/support/forum...ML/000183.html

    Mvh KnasHatt
    ------
    KnasHatt

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Inlägg
    115
    Respekt
    24

    Post

    Jag har precis köpt en comhembox, och när jag kopplade in scarten till kontakt 1 på tv:n så märkte jag att jag var tvungen att manuellt koppla om för att jag ska få stereo-ljud... märkligt...

    Men du tror alltså att mitt rgb-problem löser sig om jag flyttar stift 8 till stift 16:s plats?? Om inte så ska jag lämna tillbaka kabeln till Elgiganten... eller?

    för övrigt förtjänar du beröm för din sammanfattning om rgb och kablar - respect!

Liknande diskussioner

  1. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44
  2. RGB... Info, fakta mm mm mm. LÄS!!!
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-03-25, 20:16
  3. Neo 2.2 FRÅGA!
    By mansnet in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 15:46
  4. Fråga om Killer
    By Andreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:20
  5. Är det RGB eller ?? Vad gäller ??
    By GRiFFiN in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2000-12-03, 03:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •