Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: ps2 el xbox

Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0

Post ps2 el xbox

Nu e det så att jag tänkte köpa mig en xbox, inte för spelen, utan för att spela divx filmer på.
    Men, kan man spela divx med linux kitet (till ps2 alltså)? Tror ni att det kommer att komma divx spelare inom en snar framtid till ps2?
    Någom dom testat QCast Tuner?

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Uppsala, Sverige
    Respekt
    24

att köpa en x-box bara för filmer låter som lite overkill tycker jag, bättre att köra med tv ut från datorn och använda en trådlös länk till tv'n. En sådan kostar ett kilo kronor på Clas Ohlson.

Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0

Hehe, tja, lite =)
    Men man KAN spela på den oxå! Så det är inte bara för det.
    Om man omformulerar lite, jag är inte någon spelfantast, tycker det är kul. Men jag kommer nog inte att tillbringa veckans alla nätter fram till 4 till att spela. Sedan lite prylbög, osså tycker ja det e kul att pilla med nya saker etc.. =)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av miKey:
    <strong>att köpa en x-box bara för filmer låter som lite overkill tycker jag, bättre att köra med tv ut från datorn och använda en trådlös länk till tv'n. En sådan kostar ett kilo kronor på Clas Ohlson.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Att jämföra en trådlöst överförd composite-signal med en ren RGB-signal är...nä, orkar inte hitta på någon tillräckligt beskrivande liknelse.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    0

Wink

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av miKey:
    <strong>att köpa en x-box bara för filmer låter som lite overkill tycker jag, bättre att köra med tv ut från datorn och använda en trådlös länk till tv'n. En sådan kostar ett kilo kronor på Clas Ohlson.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Att jämföra en trådlöst överförd composite-signal med en ren RGB-signal är...nä, orkar inte hitta på någon tillräckligt beskrivande liknelse.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Som att titta på TV med sand i ögonen och med glasögon som är 1000 ggr för starka för din ögon eller att titta på verkligheten.... Eller???

Eller kanske att t.... ja, jag håller med dig... vem orkar ens gämföra.
    ------
    KnasHatt

Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0

Jo jag håller med.. Men ska ja köpa en xbox eller en ps2? =)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Beror på vilka spel du vill spela, samt hur kul du tycker det är att mekka med alla hempulade program som kommer främst till xbox just nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0

Jo mekka tycker jag e kul, sedan såg om linux disten.. så jag har nästan bestämt mig. iofs så finns det linux kit til ps2 men ja..
    Tror det blir en xbox, om inte annat för att just
    bara köra linux på... =)

Liknande diskussioner

1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. PS2 emulator till linux på xbox??!!!
    By Boogie Man in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 15:43
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner