Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Förstört det?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Förstört det?

    Vår xbox har fått spel efter ett misslyckat försök till att flasha biosen. Den gör tre misslyckade startförsök och sen blinkar den röd-grönt och visar bara blå skärm - inte ens ett felmeddelande.

    Ja, jag är ett blåbär - så snälla ta det mkt mkt mkt enkelt... snälla...

    Kan man rädda det och i så fall hur? Går det att fixa via ftp? Ska vi byta chippet eller är boxen "död på riktigt"?

    Det var efter att vi tappat delan av menyn i dashboarden vi tänkte fixa det här, skaffade guide och gjorde totalt fel...

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Tanten Visa Inlägg
    Vår xbox har fått spel efter ett misslyckat försök till att flasha biosen. Den gör tre misslyckade startförsök och sen blinkar den röd-grönt och visar bara blå skärm - inte ens ett felmeddelande.

    Ja, jag är ett blåbär - så snälla ta det mkt mkt mkt enkelt... snälla...

    Kan man rädda det och i så fall hur? Går det att fixa via ftp? Ska vi byta chippet eller är boxen "död på riktigt"?

    Det var efter att vi tappat delan av menyn i dashboarden vi tänkte fixa det här, skaffade guide och gjorde totalt fel...
    Vad är det för chip du har? för är det ett duox2 ligger du nog i samma sits som mig. fått hjälp av supertrevlig folk här. men duox2 är inte flashvänliga, har man flashat fel finns det typ ingen återvändo så som jag förstått. finns något som kallas hotflash men har för mig det krävde ett fungerande chip och sedan det ickefungerande som man gjorde något med. står om det någonstanns i forumet(inte själv letat upp det). men jag ska länka tråden där jag fick hjälp(ifall du har ett duox2 så är det ju samma) http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=28498
    . hoppas att du har bättre tur än mig och får ditt att funka!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är när man använder ett fungerande chip att starta boxen med för att sedan byta till det felflashade så att man kan flasha igen som kallas för hotflash - eftersom man gör bytet med strömmen på!

    Men som sagt, exakt hur man gör beror på vilket chip det är.

    Du kan alltid lämna in boxen till oss, räkna med att det kostar 350-500:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flasha Duo-X2
    By rejjo in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 101
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 09:45
  2. Servicekänsla? Vad är det?
    By Oek in forum X-ecuter 3 support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 15:12
  3. Tips för er som vill måla er xbox!
    By mEn_mAn in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2005-03-11, 17:42
  4. Svartvitt!! BUHU!
    By Okama in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2004-07-27, 22:35
  5. Nej... det här blev inte bra...
    By asmodean in forum Ris & Ros
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-04-18, 20:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •