Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Problem Hitachi

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20

    Problem Hitachi

    Hej!

    Har verkligen sökt på forumet och hittar inget svar eller lösning, hoppas ngn kan hjälpa mig, eller komma med tips..

    Hitachi-läsaren som ska flashas alltså..

    Har provat med Slax, att få den i mode b, utan att lyckas, den mountas ej i slax, eller såsom jag läst i forumet att när man väl loggat in, och ska starta slax, så ska man reboota istället och starta upp windows för att volymen ska synas där nu så jag kan flasha? Men det gör den inte.. Har testat alla SATA-metoder på/med moderkortet, den finner nämligen driven i uppstart/BIOS på datorn, men inte i windows.. Sen så har jag testat korsa kablarna, 9 och 0, de funkar så långt att lampan börjar blinka frekvent som i guiderna, men windows finner inte den ändå.. Sen har jag testat att göra en startdiskett och tänkt flasha den i DOS, men den finner ju givetvis inte den där heller..

    Vad kan jag ha glömt? Finns det ngt annat trick som jag inte tänkt på?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Enklast är att införskaffa ett X360 USB om man sitter på en hitachi.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Jo jag har förstått de, men eftersom personer har klarat av de med slax eller korsad kabel så ger jag mig ej ännu :-)

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    faktum är att jag testade 2 st Slax. Hade först en äldre version men den ville inte funka alls att sätta i mode b. Däremot laddade jag hem en senare från 360mods.net (tror jag det var) Gjorde exakt som killen gjorde i den utmärkta "film-guiden" på samma sida och det funkade klockrent!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Jo jag kan ju prova att ladda hem en ny version av Slax, men antog att det var den senaste när jag drog de från deras egna sida.. Men den här guiden, vart hittade du den, kanske inte samma som jag har? Root, toor sen reboot, sen starta upp Win som vanligt? De funkar inte för mig, Win låser sig, och jag har provat med att trycka släden in/ut frekvent under tiden som jag läste på en annan sida man ska göra.. Yokobai, har du mer info att dela med dig?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av phreakii Visa Inlägg
    Jo jag kan ju prova att ladda hem en ny version av Slax, men antog att det var den senaste när jag drog de från deras egna sida.. Men den här guiden, vart hittade du den, kanske inte samma som jag har? Root, toor sen reboot, sen starta upp Win som vanligt? De funkar inte för mig, Win låser sig, och jag har provat med att trycka släden in/ut frekvent under tiden som jag läste på en annan sida man ska göra.. Yokobai, har du mer info att dela med dig?

    Vi hade samma problem som du när vi flashade min Hitachi. Vi fick det att funka tills dess att vi skulle göra en back-up av orginal firmwaren. Vi fattade inte vad det var för fel. Dagen efter gjorde dock polaren precis samma procedur igen, fast den här gången lät han orginalfilmen (valfri dvd-film som ska sitta i läsaren under flashningen) sitta i i typ 10 minuter (under tiden som han satt och surfade runt på forum för att få reda på vad som var fel). Enligt instruktionen vi läst så ska orginal-filmen bara sitta i i typ 20 sekunder, men när vi hade i den längre så funkade det. Vet inte om dett hjälper dig något?Hoppas det!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av DallasDuncan Visa Inlägg
    Vi hade samma problem som du när vi flashade min Hitachi. Vi fick det att funka tills dess att vi skulle göra en back-up av orginal firmwaren. Vi fattade inte vad det var för fel. Dagen efter gjorde dock polaren precis samma procedur igen, fast den här gången lät han orginalfilmen (valfri dvd-film som ska sitta i läsaren under flashningen) sitta i i typ 10 minuter (under tiden som han satt och surfade runt på forum för att få reda på vad som var fel). Enligt instruktionen vi läst så ska orginal-filmen bara sitta i i typ 20 sekunder, men när vi hade i den längre så funkade det. Vet inte om dett hjälper dig något?Hoppas det!
    tackar alla för dem hjälpande händerna här!

    men nu hänger jag inte med riktigt, vad är de för guide du kör efter när man ska ha film i spelaren? nu är de egentligen inte jag som äger den här maskinen, utan en vän som ej kan formulera sig i ord, så jag för dialogen åt honom he he, men var med honom hela kvällen om problemet.. och jag har även bestämt mig för en likadan, om vi nu kan få igång det hela :-P

    men han hade tydligen varit o köpt en usb, connectionkit bla bla idag med, som ABSOLUT skulle göra så att det funkar att flasha den, men han hade inte fått igång den nu heller.. undrar om det är en mega mega ny spelare som gör detta omöjligt? puh..

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    här e denna videon jag följde: http://www.360mods.net/News/article/sid=66.html

    /yoko

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Är de en hitachi 78 så fungerar nog inte x360 usb. Är det en sån? Versionen står på en lapp som sitter på dvdläsaren.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Yes det är en sådan jag har... vad skall jag göra då?? för x360 usb hittar inte dvdn..

    Det är en GDR-3120L ROM VER : 0078FK
    Last edited by phreakii; 2007-01-23 at 17:34.

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    här är en rulle som angår 78an: http://www.360mods.net/News/article/sid=87.html
    har inte spanat in den själv men den är säkert värd en titt

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Som jag skrev i en annan tråd så har jag för mig att X360 USB bara fungerar med de gamla Hitachi, och inte de nya 0078-versionerna. Fast å andra sidan så har jag en Samsung, så jag är inte insatt i det där med Hitachi-flashandet.

    Att lämna in maskinen istället för att köpa X360 USB hade varit ett bättre alternativ faktiskt...
    Last edited by hejsan_; 2007-01-23 at 19:58.

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Du måste ha "rätt" chipset på S-ATA kontrollern för att den ska hitta spelaren också.

    typ ICH6 eller liknande.

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Måste jag byta hela moderkortet eller det fins pci kort med sata?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    Det finns PCI kort med S-ATA som dom säljer här på www.psxcare.com. Det funkar till Samsung-läsare men jag vet inte om det fungerar med Hitachi. Det kanske Hansi kan svara på. För övrigt så måste du använda Slax 2 för att få Hitachi 0078FK läsaren i mode B. Connectivity kitet fungerar bara till att få alla tidigare Hitachi-läsare i mode B.
    Som sagt av DallasDuncan så gjorde jag själv enligt alla guider jag kunde hitta och var stupsäker på att 0078FK läsaren var i mode B. Dock så hängde sig toolboxen när jag skulle starta läsningen av firmware. Lät då DVD-filmen sitta i medan jag surfade runt på alla möjliga olika forum för att konstatera att jag inte gjort något fel. Efter 10-20 minuter tänkte jag till sist köra ett sista desperat försök innan jag sätter en yxa i läsarskrället. Döm om min förvåning när allt bara gick utan problem. Både med läsning och flashning av firmware...
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

Liknande diskussioner

  1. Hitachi v.078 problem.
    By DjElmaco in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 18:11
  2. Hitachi eject problem efter flash!
    By perfekt73 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 21:52
  3. Hitachi problem (Hitachi ROM v. 46DH)
    By C++arl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 12:05
  4. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  5. Hitachi 505E problem
    By Cefalalgi in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-15, 14:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •