Tjena!
Nu är det panik! Köpte en ny 360 på SIBA för en vecka sedan. Den har en Hitachi-läsare och jag lät en polare flasha den direkt. Jag spelade i typ två tre timmar under tre dagars tid. Häromdagen satt jag och spelade NHL 07 och plötsligt hörde jag en "skärande" ljud från boxen. Det lät typ som att skivan hade hamnat snett (RIKTIGT otäckt ljud). Jag stängde av boxen med det samma och försökte inte starta upp något spel på den förrän igår...
När jag satte i spelet för att starta så kunde discen plötsligt inte läsas. Fan ,tänkte jag, och stoppade i en annan disc som jag vet har fungerat förut. Ingenting hände. Provade då med att lägga konsolen ner och sätta i ett orginalspel. Plötsligt hörde jag det där fruktansvärda ljudet igen. Det stod att boxen försökte läsa skivan ("Reading") men samtidigt lät det som om hela boxen skulle explodera, alternativt förvandla skivan till småflis.
Nu till min fråga.
Jag tänker åka tillbaka med boxen till SIBA idag och byta den mot en annan (alternativ häva köpet). En polare har ett klistermärke som jag kan använda för att få boxen att se "oöppnad" ut. Grejen är ju bara att jag inte kan "flasha tillbaka" läsaren innan jag lämnar in boxen. Tror ni att de kommer att kolla om läsaren är flashad när jag bytt boxen, eller har de inte tid för sånt. Jag menar, läsaren är ju trasig och ingenting verkar fungera när man försöker köra igång det. Vette fan vadsom har hänt med läsaren. Den fungerade ju hur bra som helst i början, men inte nu längre! Ska iväg med boxen idag, så snabbt svar uppskattas! =0)
Bookmarks