Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Team Ninja ger oss WiiChip!

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Respekt
    0

Team Ninja ger oss WiiChip!

Nu verkar den äkta varan vara här, Team Ninja visar upp sitt chip till Wii. 5 punkter för lödning verkar inte så farligt.

Kan spela Wii och GC om de är samma region som konsolen.

Lite länkar att kola:
    http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=46233

Video:
    http://www.futura-online.com/drivers/MOV02406_ToWmv.wmv

Mer godis
    http://www.elotrolado.net/

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18
    Låter lite som att det är precis som med Xbox360, dvs man kör inte osignad kod utan bara "rena kopior" av spelen, eller vad säger du Hansi?

Skaffar man sig ett sådant där så ångrar man nog sig när (om?) det kommer ett "riktigt" chip.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Respekt
    0
    Med tanke på att Wii saknar hårddisk och bar hårdvara så vad förväntar du dig mer? Regionerna är ju skit samma, bara att dra ner pal.

verkar riktigt enkelt att sätta in så detta kommer bli en höjdare, blir köp av Wii nästa månad då.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av PalmiNio Visa Inlägg
    Med tanke på att Wii saknar hårddisk och bar hårdvara så vad förväntar du dig mer? Regionerna är ju skit samma, bara att dra ner pal.
    Det jag menade är att inte alla spel släpps i PAL, och ibland (väldigt sällan egentligen, men det händer) kan det bli svårt att få tag på just PAL-versionen av spelet... fast nu kommer väl PAL "prioriteras" bättre, precis som med 360-spelen...

edit: Kommer chipet att kunna stängas av eller? Jag skulle väldigt ogärna vilja bli bannad från att handla från Wiishop t.ex...
    Last edited by hejsan_; 2007-01-26 at 21:52.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Respekt
    0
    Verkar inte så men det ska väll inte vara några problem att göra en typ av switch till den lilla biten. Som sagt det är ju bara 5 punkter så det verkar för enkelt.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    tycker det känns lite fejkat, hemsidan går ju inte o gå in på längre ;/ dessutom så verkar ngt lite skumt. jag vet inte irkitgt, är bara en tanke :P

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18
    Hemsidan fungerar för mig nu.

Och om det nu är fejkat, ja då är den där videon på YouTube VÄLDIGT skickligt gjord, eftersom att man inte kan se att någon kamera stängs av medan spelen laddas.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    jaha, så det finns en video på youtube? ska kika efter nu

då vet man vilken konsoll man ska köpa
    Last edited by PiGGELiN; 2007-01-27 at 23:11.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Såg videon på youtube... Verkar vara en duktigt gjord video utan frameskips, men möjligheten finns ju att det kan ha varit en annan Wii innkopplad än den som syns.....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    De som är i branschen har vetat om detta chip ganska länge nu har jag hört Men det är bara ett par dagar kvar innan vi vet om det fungerar eller inte. Iaf så är det roligt att det är framsteg även på Nintendo-fronten eftersom det var så tungt förra generationen (Gamecuben tog ju ett år eller hur det nu var)

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Jag tycker själv att GameCube "never really cut it", den var väl bra på hårdvarufronten, men det kom ju aldrig några bra titlar, fan bara Mario och Resident Evil (som förövrigt är den största lögnen till spel), osså behöver jag inte ens tala om utséendet..... Men Wii kan nog lyckas väldigt bra, bara dom ser till att få några vettiga titlar i stallet. Osså blir det ju bra om ett chip kommer såhär tidigt!
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18
    Det verkar faktiskt som att det är äkta om man tittar igenom hemsidan. Testresultat med brännskivor verkar finnas där, det ska tydligen komma någon swap disc som man kan bränna som gör att man kan spela Gamecube-spel från andra regioner också. Fast den delen på sidan är nere just nu, vi får se hur det blir.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Respekt
    0
    Well it is the real deal.

En hel del som har fått exemplar test exemplar så detta känns som good shit. Bara vänta på att den kommer i produktion också.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18
    Men nu undrar man ju bara om Hansi beställt in ett par exemplar för testning?

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av hejsan_ Visa Inlägg
    Men nu undrar man ju bara om Hansi beställt in ett par exemplar för testning?
    Jag med, blir att köpa en Wii med monterat Chip när det finns i shopen!...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag har beställt hem detta chip nu iaf:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=512

Börjar kanske bli dags att jaga rätt på en wii också så att jag kan testa det :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag har beställt hem detta chip nu iaf:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=512

Börjar kanske bli dags att jaga rätt på en wii också så att jag kan testa det :-)
    skynda skynda

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Nu står det till och med på IDG...
    http://www.idg.se/2.1085/1.94010
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    18

Vilket utav dessa CycloWiz eller Wiinja??

Vilket utav dessa CycloWiz eller Wiinja skall man köpa??

m.v.h zezAM.

faaN VAD KUL MED CHIP TILL WIIIIIIN

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Klart du skall köpa CycloWiz, boka bums på vår hemsida!

Själva chippen gör nog mer eller mindre exakt samma sak.

De chip du köper av oss får du som vanligt bäst support på sedan, vilket väl är det viktigaste :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    20
    Hur lång tid ungefär tar det att sätta in ett sådant chip? Kan man om man endå ska till stockholm lämna in maskinen på morgonen och sedan hämta den på eftermiddagen?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja det beror inte så mycket på hur lång tid det tar att sätta i just ditt chip utan på hur många inlämnade konsoller vi har att göra före din tur :-)

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    En extra femhundring lite diskret över disken fixar nog det....

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det behöver inte vara speciellt diskret, det är ingen hemlighet att "jag har så jävla bråttom att jag måste få min konsoll chippad före alla andra" kunder får betala 500:- extra.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Klart, känner man att man kan avvara dom pengarna för att man är så djävulskt otålig, så ska man väl få göra det också...

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    19
    Dom liren som dom testat i videosarna som floatar runt på youtube osv.., är det dom liren som rellas, eller måste dom patchas ála 360 vis för dom ska funka ?

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    hur otroligt det än låter så pratade jag faktist med en av utvecklarna, dem är tydligen från finland och jag fick se lite installbilder som inte fanns på sidan ^^
    men jag bad att få köpa ett chip, men det ville han inte, för jag bor i sverige. däremot vill han sälja chippen till "retailers" i 100pack eller ngt, kan ju inte vara dyrt direkt. är ju trots allt bara en PIC-modul

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner