Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Matrix Infinity PS TWO.....problem.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Exclamation Matrix Infinity PS TWO.....problem.

    ORDERNR: 40404

    Tjena

    För typ 2 månader sedan så köpte jag en PS2 med Matrix-chip från er, som nu dessvärre har börjat strula.

    Det började med att vissa backup-kopior inte ville bootas, och nu slutligen så funkar nästan enbart originalspel.

    De fåtal kopior som överhuvudtaget startar fuckar sig efter en stund när PS2an körts varm. Typ "disc read error" om ni hajar vad jag menar.

    Till detta bör läggas att lasern arbetar som tusan hela tiden, oavsett om jag spelar kopior eller original.

    Knappt något spel startar när ps2an körts varm, förresten.

    Vad kan detta bero på? Har lasern verkligen pajat.....har chippet gått sönder....någon lödning som släppt....???

    hjälp

    EDIT: Jag har enbart spelat kopior på DVD-R skivor av de märken som rekommenderas i detta forum.
    Last edited by medionsilver; 2007-01-27 at 13:16.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Antingen har du problem med din brännare och dina skivor, eller så har du fått den första strulande ps two vi sålt på MYCKET länge - från och med scph-75004 modellerna så har vi haft NOLL reklamerade ps two pga dålig laser. Ett och annat chip har fått lödas om däremot, men det är ju sånt man får ta när man löder på saker som inte är gjorda för att lödas på.

    Prova uppdatera firmware i din brännare, prova grannens brännare, prova andra skivor. Eller kom in/skicka in din ps two så kollar vi den här och byter ut den om du fått en med dålig dvdläsare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ok.

    Jag använder Traxdata DVD-R skivor som jag bränner i Nero.

    Firmwaren i chippet är Infinity 1.93

    Finns det några andra skivor/program som ni rekommenderar?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Firmwareuppgradera brännaren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Nähepp....

    Nu har jag provat att använda ett stort flertal olika brännare, program och skivmärken....men problemet har bestått.

    Hur ska vi lösa detta?

    Ska jag skicka in konsolen till er eller?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, bara å skicka in så felsöker vi den. Skicka gärna med ett par skivor som du har problem med så testar vi dom i en annan enhet / testar med dom i din egen ps2 efter att vi fixat den ifall det är något som måste fixas...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hej.
    Skickar min basenhet till er nu. Beskriver felet kortfattat på en lapp - och hänvisar till mina inlägg här i forumet.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Thumbs down Fungerar fortfarande inte.

    Hej.

    För drygt en vecka sedan skickade jag in min maskin till er med beskrivning på felet samt några test-spel som jag bränt ut med min egna brännare.

    Blev sedan uppringd av en Markus som sa att ni inte hade hittat något som helst fel på maskinen.....att ni hade brännt ut de spel som jag skickade med, på er egna brännare på egna skivor - och att dessa spel funkade klockrent (konstigt nog).

    Markus sade att mitt problem troligtvis beror på att jag använder skivor av dålig kvalitet (Traxdata DVD-R) och att min brännare är kass (Pioneer 107D m. senaste firmwaren).
    Jag fick då veta att jag borde använda skivor av märket Verbatim DVD-R samt skaffa en ny brännare.....förslagsvis en Pioneer 112 som ni själva använder.
    Basenheten skickades tillbaks till mig utan någon åtgärd.

    PS2an hämtade jag ut innan idag - och införskaffade mig genast en Pioneer 112 brännare + Verbatim DVD-R skivor - och brände ut några spel i Nero 6.0 i 1x hastighet.....men problemet kvarstår dock.
    Provade även att bränna några andra spel på en kompis LG-brännare med samma Verbatim-skivor, men utan resultat. Samma spel fungerade perfekt på kompisens PS2'a.

    Så min fråga till er nu är:
    Jag har kostat på mig en tur & retur försändelse till er för över 300kr samt köpt ny utrustning m. tillbehör för över 700kr - utan att problemet har lösts. Så vad föreslår ni att jag ska göra?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skaffa en ny hobby...


    Kontakta oss igen imorgon eller efter helgen, jag är i slutet av en pilsner nu och har inget vettigt att säga om någonting förrän jag fått sova några timmar :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1x hastighet suger, sånt höll man på med på 80-talet.

    Står det 16x på skivan så bränn i 8x

    Står det 8x på skivan så bränn i 4x

    osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Har ÄNTLIGEN fått problemet att försvinna! Fan vad skönt....

    Verbatim DVD-R + Nero 6.6.0.8 i 2x hastighet.

    Case closed

Liknande diskussioner

  1. Matrix Infinity, ingen bild
    By umeskate in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 15:24
  2. Matrix Infinity i PSTwo v15
    By Undenius in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 18:23
  3. Matrix Infinity på 75004
    By Ian in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 16:56
  4. Har problem med Matrix Infinity
    By Oggy Carue in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-03, 18:59
  5. Problem Matrix Infinity
    By Widar in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-19, 10:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •