Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 164

Diskussion: VIA VT6421A MTKFLASH + Drivrutiner

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    men jag har ju ett onboard IDE, ett sata på moderkortet och ett extra. SEN psxcare's kort. jag ska sätta i det i sista PCI-kanalen nästa vecka och bara dra kabeln bakifrån på datorn och flasha. kommer bli så enkelt isånnafall =)

  2. #62
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ja, det ska inte vara några problem. Om det nu mot förmodan skulle vara det så rekomenderar jag dig Xtreeme boot maker, det funkar hur bra som helst och i det väljer du ditt sata-kort från en lista så tar den fram garanterat rätt adresser och allt så att det fungerar (vilket troligtvis redan är gjort i PSX-verisionen också iofs :P). Men med XBM håller du lättare reda på dina boxar ifall du flashar flera(den sorterar dem i mappar efter deras serienummer. Du behöver inte heller starta upp i windows igen för att modifiera firmwaren utan bara göra en omstart tillbaka till dos.

  3. #63
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Senaste sändningen med kort vi fick var av en ny typ med TRE sata kontakter istället för två, samt RAID bios.

    RAID bioset får problem vid uppstart om du har en xbox dvdläsare ansluten. Därför måste man starta datorn INNAN man ansluter SATA kabeln till dvdläsaren.

    Om du vill så kan vi inaktivera RAID bioset från kortet (vi tar bort resistor R11 som är kopplad till 49lf020 chippets RE# pin) så att du kan starta datorn med xbox dvdläsaren ansluten.

    Kortet fungerar lika bra ändå, inga problem i windows osv, men du kan inte boota datorn från en hårddisk som är ansluten till kortet.

    OBS! Du måste ansluta dvdläsaren till CH1 eller CH2 kontakten. Mtkflash hittar inte dvdläsaren om du kopplat den till CH3. CH1 = porten som pekar "framåt", CH2 = porten som sitter på baksidan, CH3 = porten som sitter uppåt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #64
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Floda 2mil ifrån Götet
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Senaste sändningen med kort vi fick var av en ny typ med TRE sata kontakter istället för två, samt RAID bios.

    RAID bioset får problem vid uppstart om du har en xbox dvdläsare ansluten. Därför måste man starta datorn INNAN man ansluter SATA kabeln till dvdläsaren.

    Om du vill så kan vi inaktivera RAID bioset från kortet (vi tar bort resistor R11 som är kopplad till 49lf020 chippets RE# pin) så att du kan starta datorn med xbox dvdläsaren ansluten.

    Kortet fungerar lika bra ändå, inga problem i windows osv, men du kan inte boota datorn från en hårddisk som är ansluten till kortet.

    OBS! Du måste ansluta dvdläsaren till CH1 eller CH2 kontakten. Mtkflash hittar inte dvdläsaren om du kopplat den till CH3. CH1 = porten som pekar "framåt", CH2 = porten som sitter på baksidan, CH3 = porten som sitter uppåt.

    Very nice..
    Då kan jag vänta mig ett kort snart då??
    (Jag gjorde en beställning i tordags)

    OT: Jag funderar även på att skicka med min PSP med några Stockholm släktingar som är här för Custom Firmware installation... Det fixar ni medan dom väntar va?

  5. #65
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp pspn lär vi fixa bums, bara jag eller den andra teknikern som gör psp nergraderingar är inne just då.

    Alla korten är skickade.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #66
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Floda 2mil ifrån Götet
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Gött mos!!
    Då kommer det en PSP med min kära svägerska i veckan.
    Last edited by fuinho; 2007-03-05 at 07:46.

  7. #67
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Orust
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Sliter hår !! Får hela tiden ( Err: fault identity flash type )
    Har erat senaste sata kort och mtkflash. Vad är fel ?

  8. #68
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är det en MS25 eller MS28

    Vad använder du för strömförsörjning till dvdläsaren.

    Om du använder din 360, har du kopplat en jordkabel mellan 360:ns chassi och pc:ns chassi?

    Fungerar dvdläsaren fortfarande?

    Exakt vad ser du för text när du startar mtkflash, väljer sata kanal osv?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #69
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    UDDEVALLA,SWEDEN,SÖDRA
    Inlägg
    36
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av CoolSpot Visa Inlägg
    Sliter hår !! Får hela tiden ( Err: fault identity flash type )
    Har erat senaste sata kort och mtkflash. Vad är fel ?
    ............mste ha en via editerad mtkflash också för det kortet..
    hejs

  10. #70
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag förutsätter att Coolspot använder den mtkflash som finns att ladda ner överst i denna tråd...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #71
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Orust
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ja jag har jord imellan 360 / data och jag kör med den versionen av mtkflash som ligger här i forumet anv. xtremebootmaker väljer sata kortet och byter mtkflash type. Den fungerar normalt annars (xboxen) det är en MS28.
    Jag väljer PSXCare master. Har bara xboxen i kopplad.
    Men jag provade att chippa den först, fungerade i 2 minuter lödde bort chippet, allt fungerar normalt /org. Men kan inte flasha nu

  12. #72
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Orust
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Palleman jag kan åka hem till dig med xboxen, så kan du få prova, jag bor i Henån :-)

  13. #73
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Så du använder xtreme bootmaker, men ersätter mtkflash med den från denna tråd?

    På MS28 måste du stänga av strömmen till dvdspelaren (= stäng av strömmen till 360:n som du har som strömförsörjning) EFTER du startat mtkflash men FÖRE du trycker på siffran för "PSXCare master". När du tryckt på siffran så slår du på strömmen igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #74
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Orust
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    japp jag gör så, och sedan 10 sek. När den vill läsa firmwaren så skriver den bara Err: fault identify flashtype. är jag för snabb eller långsam skriver den 00 eller 80.

  15. #75
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då gör du rätt men din dvdläsare gör något fel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #76
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Orust
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    mmm misstänker det :-( har väl bränt något när jag chippa.
    Tack för supporten.

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Lite strul med installationen av kortet...kollar jag under Maskinvara i Enhetshanteraren så står det : RAID-Styrenhet o ett gult frågetecken efter.försöker uppdatera med ny drivrutin men det vill sej inte..

  18. #78
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    När man laddar hem installfilerna så har jag för mig man hittar .inf filer till kortet på säkert 3 olika ställen. Prova avinstallera kortet och installera det igen med en av de andra drivrutinerna i paketet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #79
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Bytte pci-plats sen funkade det..

  20. #80
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    konstigt problem

    hej, har nu strul med detta kort och connetivety kitet med 0059 hitachi,
    windows startar men sedan fryser fast. Kopplar jag bort SATA kabeln från DVD så funkar windows som vanligt. DVDn är i mode B. Testade att starta om datorn och Windows hittade inte läsaren men i enhetshanteraren visar den ett gult utrops tecken för Via kortet... Vad gör jag för fel här ???
    Last edited by IGI; 2007-05-15 at 13:15.

  21. #81
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    testa mata ut dvd luckan mnär den fastnar

  22. #82
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    testa mata ut dvd luckan mnär den fastnar
    det har jag gjort i minst 5 min... när jag kopplar bort sata kabeln då funkar Windows som den ska...

  23. #83
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    för mig var det helt tvärtom, drog jag ut sata kabeln frös windows helt.

    testa byta bort då, eller varför inte dra ut andra läsare o hårddiskar du inte använder då.

  24. #84
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    för mig var det helt tvärtom, drog jag ut sata kabeln frös windows helt.

    testa byta bort då, eller varför inte dra ut andra läsare o hårddiskar du inte använder då.

    Gjorde allt det men funkade inte... men fick det att funka genom att öppna upp släden, koppla bort strömmen till läsaren under Bios starten och när Windows laddade så kopplade jag in den igen. Kopplade in sedan SATA kabeln och började öppna och stänga och vips där var den
    Testade så 5 gg och funkade varje gg.

  25. #85
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Hitachi

    Tjenare... hoppas på hjälp/tips

    Har det nya VIA kortet VT6421A.

    Har flashat Samsung m28 funkar bra, men när jag kopplar in hitachi drivar både nya och dem äldre 45/46/47 osv, som ska flashas i windows så hittar inte datorn drivarna. Raid biosen på kortet hittar dem men kan då inte boota, så jag kopplar in dem först efter att windows startat men får ändå inte upp dem i windows.

    Jag har även testat att sätta drivarna på moderkortets SATA då hittar datorn dem och dem syns i bios, men när windows startat så finns dem inte som hårdvara ändå...

    har testat på båda mina datorer, en med Vista och den andra kör XP.

    Några tips?? tacksam för alla svar

  26. #86
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hur gör du för att sätta dom i modeB?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #87
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Med dem nya som har Hitachi-78 kör jag med slax skivan för att få dem i mode b, men dem äldre ska man väll inte ha i mode B? dem som har firmware 46 47 och 59.

    laddade hem "flashing 360 for dummies" och stod samma sak där. Men jag får inte hitachi att funka
    Last edited by MrBrisse; 2007-05-18 at 16:20.

  28. #88
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Hur gör du för att sätta dom i modeB?
    Du kan ta tillbaka vad jag skrev innan, jag missförstod och trodde att det bara var 78:an som skulle i modeB. Läste nu lite nogrannare.. ska köra slax skivan på den andra driven och se vad som händer..

  29. #89
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    vad gör jag av VIA Vt6421A mtkflash filerna, när man laddat ner dom

  30. #90
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    du ersätter dom i mtkflash mappen

Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Flasha MS25 med VT6421A
    By xbox360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 19:27
  2. edit Mtkflash
    By El dego in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 16:36
  3. Ytterligare en edit av mtkflash - bra för ms28
    By myztx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 20:40
  4. mtkflash
    By BuBBa123 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 19:29
  5. Dvd Drivrutiner???
    By Gatufight in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-05-06, 16:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •