Sida 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Visar resultat 151 till 164 av 164

Diskussion: VIA VT6421A MTKFLASH + Drivrutiner

  1. #151
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    jopp de vet jag också.. men de funkar inte .. allså måste mitt kort vara trasigt?? de är den enda slutsatsen jag kan komma på nu... för jag har gjort allt som står i guiden. men ändå funkar de inte ?? har du nå annat råd att ge mig någon ting som jag skulle kunna prova.. så hemskt gärna ge mig nå råd.. har dock köpt kortet i andra hand.. men killen skulle kolla om han hittar kvittot.. hittar han de så kan jag skicka ner kortet till er.. men vet ni om att via kortet kommer i konflikt med något moderkort..


    Mvh

  2. #152
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Skulle denna fungera till att flasha en BenQ läsare till iXtreme 1.6 med JungleFlasher?

  3. #153
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Japp via chipset gillar att flasha samsung benq och liteon. Jag flashade senast för två veckor sedan en BenQ med Via chipset.

  4. #154
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    På detta VIA VT6421A SATA PCI kort, är det verkligen en vanlig SATA utgång på? För jag har SATA utgångar i min dator men dom passar inte in i min Samsung MS28 läsare.

  5. #155
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av almo03 Visa Inlägg
    På detta VIA VT6421A SATA PCI kort, är det verkligen en vanlig SATA utgång på? För jag har SATA utgångar i min dator men dom passar inte in i min Samsung MS28 läsare.
    say what?? du är säker på att det var sata??


    ATA/IDE

    *edit:*



    eSATA och SATA
    Last edited by Swizzy; 2009-10-05 at 15:22. Anledning: Uppdatering av bild länk...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #156
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Nja kanske inte helt 100 Men dom var väldigt lika, kablarna!

    Får helt enkelt köpa en VT6421A, då verkar det ju väldigt enkelt att flasha!
    Så jag får spela mitt FIFA och NHL nån gång

  7. #157
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Det kan vara eSata du menar (external sata eller vad det stod för) dom är lite annorlunda mot vanlig intern sata. Du ska koppla din dvd på den INTERNA satakontakten på VIA-kortet.

  8. #158
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Finns drivrutiner till detta kort för win7 64bit?

  9. #159
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av almo03 Visa Inlägg
    Finns drivrutiner till detta kort för win7 64bit?
    VIA SATA drivrutinen finns till Windows 7 by default vetefan om det gäller för x64 dock...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #160
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    VIA SATA drivrutinen finns till Windows 7 by default vetefan om det gäller för x64 dock...
    Men behöver man inte installera någon drivrutin till W7 med andra ord? För inget fungerar ju..

  11. #161
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    På min laptop har jag inte installerat någon drivrutin från skivan, den la in det själv... att det inte fungerar i x64 är ganska vanligt... få av modprogramen du behöver köra fungerar i x64
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #162
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    På min laptop har jag inte installerat någon drivrutin från skivan, den la in det själv... att det inte fungerar i x64 är ganska vanligt... få av modprogramen du behöver köra fungerar i x64
    Såå, det du menar är att det inte går att använda denna guide att flasha med x64 Win7? Dåligt..

  13. #163
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Tänk på att om ni stoppar in Via kort i stationära datorer så som PCMCA korts versioner via laptops kan det ibland ligga konflikt mellan modell moderkort på dator och via chipset på expantionskort.

    Det är inte alla moderkort på stationära datorer som gillar Via-Sata kort.
    Detta har diskuterats tidigare och det är lite jobbigt att hitta en modell moderkort som fungerar med allt.

    Mycket Trail n Error ( Plug ´n Pray! )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #164
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av almo03 Visa Inlägg
    Såå, det du menar är att det inte går att använda denna guide att flasha med x64 Win7? Dåligt..
    Jag har inte läst den här guiden själv, därför kan jag inte uttala mig om just den här guiden inte fungerar med x64, men dom flesta programmen är gjorda för x86. visst vissa x86 program kan fungera lika bra i x64 men inte alla...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 6 av 6 FörstaFörsta ... 456

Liknande diskussioner

  1. Flasha MS25 med VT6421A
    By xbox360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 19:27
  2. edit Mtkflash
    By El dego in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 16:36
  3. Ytterligare en edit av mtkflash - bra för ms28
    By myztx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 20:40
  4. mtkflash
    By BuBBa123 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 19:29
  5. Dvd Drivrutiner???
    By Gatufight in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-05-06, 16:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •