Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 95

Diskussion: Xfps 360

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hur är det med headsettet? ska man koppla headsettet till den trådbundna kontrollern så funkar det? eller funkar headsettet inte?

  2. #32
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej, Jag har problem att få xfps 360 pro i gång. JAg får signal i tangentbord och mus (det lyser) men signal går inte till boxen d.v.s. det händer ingeting när jag försöker starta nåt spel (med enter by default). Så gör jag det om, precis som det instrueras och om men inget. Nu ber jag er hjälpa mig sätta i gång det här så att jag slipper gå till Hansi och störa folk där i butiken, de har definitivt nåt annat att göra.
    Tack i förhand.
    Har saitek eclipse tangenter och och logitech mx518 mus

  3. #33
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    för mig funkar det bra. först så funka det inte alls, men fippla lite med å sätta i sladdarna i olika ordningar så funka det tillslut

  4. #34
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för svar Jonapaloma, det gick till slut, men nu har jag hittat ett nytt problem. Det går inte att trycka kombinationer av komando t. ex. i spelet The Darkness skall man klicka LB + X får att framkalla darklings. Det gick inte alls. Då koplade jag bort mus och kopplade xbox kontroll till xfps men det gick inte heller när det går igenom xfps. Nu undrar jag är det möjligt att använda sig av såna kommando.
    Last edited by Dudo; 2007-10-08 at 12:58.

  5. #35
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    tja vet inte hur det är. vet inte riktigt vad du menar heller. menar du att man håller in en knapp samtidigt som man ska trycka på en annan. lr menar du att göra ett kommando till en knapp?

  6. #36
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Att hålla en knapp (LB) och och trycka en annan (X), menade jag. Jag har slutat använda mig av xfps och nu vet jag inte vad jag ska göra. Lämna tillbaka förmodligen går icke. Det känns förjävligt att kasta bort 800 kr och det värsta är besvikelse jag känner.
    Last edited by Dudo; 2007-10-19 at 22:35.

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag tillhör en av dem, som efter många år av quakeande på PC, har svårt med Xboxens handkontroller. Jag hade en förhoppning om att man ganska snabbt skulle behärska handkontrollen i FPS spel. Men ack så fel jag hade. Visst, det går bättre nu än vid dag 1, men fortfarande ljusår från känslan man har med tgb och mus.

    För några veckor sedan fick jag syn på XFPS 360 PRO. Jag tänkte att detta måste vara guds gåva till oss PC freaks! Vi som inte kan rocketjumpa med tummarna.

    Sagt och gjort. Jag beställde den, och gick ivrigt och väntade på att den skulle trilla ner i brevladan. Efter lite strul med schenker, fick jag tillslut hem den.
    Inkopplingen gick fint och det var inga problem att binda knappar.

    Äntligen! Ju ska det gibbas!

    Trodde jag...

    Detta måste vara det lamaste försök i världshistorien att använda en mus till en spelkonsoll. Musen laggar och är okännslig. Ökar jag sensitivityn på XFPS:n blir det ännu värre. Att minska sensitivityn i spelen gör varken till eller från. När jag optimerat sensitivityn både i spel och på Xfps får jag nöja mig med värdelöst.
    Jag har testat 5 olika möss, patetiskt nog är den som fungerar minst värdelöst, en kul-mus från 95 eller nåt.

    Just nu känns det som en försenat aprilskämt.

    Kan jag rekomendera andra att köpa denna produkt?

    I efterhand borde jag investerat pengarna i begagnade bingolotter, eller något annat meningslöst. Istället för att köpa denna nitlott.

    /Peter

  8. #38
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    jag spelar med en logitech g3 laser mus som man kan ställa in. den funakr väl bra ändå men det e som sagt inte oprimalt. att det laggar tror jag edt beror på att med musen kan man ju inte göra en konstant rörelse utan det blir mer att man rör lite åt gången medans med en HK så kan man ju hålla in analogen en bit hela tiden.

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ledsen för att dra upp en gammal tråd men.
    Jag köpte en XFPS 360 V3 SNIPER EDITION förra veckan och den funkar
    underbart. Man tänker inte på att det är en konsoll man spelar på långre. Det är som att spel dator. Jag använder ett gammalt tangent bord och en Razer Copperhead mus. Så XFPS 360 V3 SNIPER EDITION får tummen upp av mig.

  10. #40
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    ok :: men vet du vad som skiljer den versionen du har å den versionen före den.

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av van helsing Visa Inlägg
    Ledsen för att dra upp en gammal tråd men.
    Jag köpte en XFPS 360 V3 SNIPER EDITION förra veckan och den funkar
    underbart. Man tänker inte på att det är en konsoll man spelar på långre. Det är som att spel dator. Jag använder ett gammalt tangent bord och en Razer Copperhead mus. Så XFPS 360 V3 SNIPER EDITION får tummen upp av mig.
    dax att införskaffa sig en då kanske
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  12. #42
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Kan inte Psxcare köpa in en och dema i butiken? Funkar den bra vill jag också ha en.....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  13. #43
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi fick in våra xfps "sniper" i måndags, det är sådana man får om man beställer xfps360 av oss, har inte hunnit byta bild i webshoppen bara.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #44
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi fick in våra xfps "sniper" i måndags, det är sådana man får om man beställer xfps360 av oss, har inte hunnit byta bild i webshoppen bara.
    finns det möjlighet att testa den hos er?

  15. #45
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    ååå fasen oxå. jag som köpte min pro rätt nyligen åsså kommer det en bättre modell :S vad är skillnaden mellan pro sniper?

  16. #46
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Snipern verkar vara snäppet bättre än pro.

    The latest revision of XFPS 3.0 Sniper which offers even greater sensitivity, precision and smoothness.

  17. #47
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    fan jag som vill ha bättre precision åsså kommer det en bättre version av xfps 360. jag vill ha!!!!!

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    beställde en sniper och en trådad dosa nyss. ska bli kul att pröva

    är visst rekomenderat att spela med:

    Sony: VGP-UMS50

    Microsoft: IntelliMouse Explorer 4.0 / Wireless Notebook Laser Mouse 6000 / Microsoft Standard Wireless Optical Mouse Mode:1025 / Wireless Optical Mouse 5000 Mode:1007 / Compact Optical Mouse Mode:1016

    Samsung: SOM-3600 / M/N¡GSPM-4000

    Logitech: LX7 / G5 / MX518 / V100 / M-BJ58

    Razer: Copperhead

    Philips: SPM4600BB/933
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  19. #49
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av cervantes Visa Inlägg
    finns det möjlighet att testa den hos er?
    Om du tar med din egen 360+tangentbord+mus+spel så går det definitivt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #50
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    ingen mer som testat den?
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  21. #51
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    har testat den nu. men funkade inge bra med en Ms intellimouse optical 1,1a.

    ska köpa en mus som är "rekomenderad" men ingen som vet om någon av dom hära är trådlöst mus&tgntbord?

    Sony: VGP-UMS50

    Microsoft: IntelliMouse Explorer 4.0 / Wireless Notebook Laser Mouse 6000 / Microsoft Standard Wireless Optical Mouse Mode:1025 / Wireless Optical Mouse 5000 Mode:1007 / Compact Optical Mouse Mode:1016

    Samsung: SOM-3600 / M/N¡GSPM-4000

    Logitech: LX7 / G5 / MX518 / V100 / M-BJ58

    Razer: Copperhead

    Philips: SPM4600BB/93
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  22. #52
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Fick hem denna för några veckor sedan och har inte lyckats få den att fungera hur mycket jag än har försökt. Det enda som händer är att ringen på Xbox-kontrollen blinkar när den är ansluten igenom XFPS Sniper, konsollen hittar inte kontrollen. Har ett 360 Elite som jag har köpt här, chippat.

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Bumpar tråden lite då jag inte kunnat nå folket på PSXCAre

    Tänker eventuellt köpa denna Sniper, dock undrar jag :

    1#
    FUngerar det med trådlöst tangentbord & Mus? måste det isåfall vara 2 st olika sändare? 1 för tangentbord 1 för mus, eller fungerar en gemensam sändare som man får med om du köper tangentbord+mus...?

    2#
    Hur "programmerar" man denna Sniper så dom keys jag vill ha, fungerar? Via spelet eller är det något gränssnitt?

    3#
    Vilka kända märken samt modeller av tangentbord+ möss fungerar till denna Sniper version?


    Har sökt och googlat utan framgång.
    Kanske någon som köpt den via psxcare kan svara på mina frågor?
    ..

    tackar på förhand...
    Last edited by Grifter; 2007-12-27 at 20:47.

  24. #54
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag HAR svarat på ditt mail, fick sitta från 19.00 till 22.00 och svara på mail för jag hade konstant kö ända ut på trottoaren idag från 10.00 till 18.00...fick inte någon paus förrän 17.00...ska bli skönt att få sova några timmar nu inför morgondagen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #55
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Kan inte någon svara på Grifters fråga 1#

    1#
    FUngerar det med trådlöst tangentbord & Mus? måste det isåfall vara 2 st olika sändare? 1 för tangentbord 1 för mus, eller fungerar en gemensam sändare som man får med om du köper tangentbord+mus...?

    I listan på fungeande möss står det ju att den fungerar med en hel del
    trådlösa musar "Wireless", så hur ligger det till? I beskrivningarna står det att man måpste ha sladd?? Snälla någon!?

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Går det att göra en xfps v1 till en ny v3?
    Har en oandvänd v1 , men det verkar som att den inte funkar så bra för detta med mus och tangent bord.

    Man kan inte lämna in den till någon som kanske kan sånt här?

    tacksam för svar!

  27. #57
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    Går det att göra en xfps v1 till en ny v3?
    Har en oandvänd v1 , men det verkar som att den inte funkar så bra för detta med mus och tangent bord.

    Man kan inte lämna in den till någon som kanske kan sånt här?

    tacksam för svar!

    MacGyver. Han fixar det med lite tejp, ett tuggumi och ett gem ;-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    MacGyver. Han fixar det med lite tejp, ett tuggumi och ett gem ;-)
    det där var överdrivet, det räcker med en schweizisk armékniv

  29. #59
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det där var överdrivet, det räcker med en schweizisk armékniv
    Eller ett gem, som formas till en armekniv..
    Jag har ingen signatur.

  30. #60
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag får inte min att fungera. Lampan på XFPs lyser inte utan handkontrollens bara står och blinkar. Har läst någonstans att man behöver en "gammal" trådad handkontroll, hur vet vad vad som är en gammal?

Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. NME 360 Problem med originalspel
    By martin1982 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 12:58
  3. Bränna original spel till 360
    By Koko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 22:46
  4. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •