Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 95

Diskussion: Xfps 360

  1. #61
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av player420 Visa Inlägg
    Jag får inte min att fungera. Lampan på XFPs lyser inte utan handkontrollens bara står och blinkar. Har läst någonstans att man behöver en "gammal" trådad handkontroll, hur vet vad vad som är en gammal?
    Vad jag hört räcker det med att kontrollen är trådad..behöver itne vara nån "äldre modell" eller så?
    Jag har ingen signatur.

  2. #62
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Zxcv Visa Inlägg
    Vad jag hört räcker det med att kontrollen är trådad..behöver itne vara nån "äldre modell" eller så?
    Jo.

    IMPORTANT NOTE: If you have a NEWER Microsoft wired controller (X811616-005 or newer), this product will not work. Please be certain to use an older wired controller from microsoft, Joytech, Madcatz or Pelican.
    The controller I bought earlier has teh following production number and serial number.

    X811616-005
    02060028971741

    It does NOT work.

    The following controller works just fine.

    x809483-001
    02060023255729

    BEWARE!
    http://www.youtube.com/watch?v=H_haJSb3lGE
    http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=560211
    http://forums.maxconsole.net/showthr...t=89041&page=3

  3. #63
    Registrerade
    Feb 2008
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    49
    Respekt
    17
    Hm. Min controller har nummer x809483-001 men min XFPS (sniper) är fortfarande helt död. Får inget som helst liv i den. Jag antar att den kan vara defekt, i och för sig. =/

  4. #64
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    62
    Respekt
    16
    bump.


    Funderar på att köpa XFPS 360 *SNIPER PLUS*. äre nått att ha? eller kronglar det till tusen ?

  5. #65
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    62
    Respekt
    16
    bump.


    Funderar på att köpa XFPS 360 *SNIPER PLUS*. äre nått att ha? eller krånglar det till tusen ?

  6. #66
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Skicka inte dubbel poster!

  7. #67
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    någon som testat den nya XFPS 360 *SNIPER PLUS* med nya dashborden på xboxen, och funkar den med nyare handkontroller eller måste det fortfarande vara dom gammla?

  8. #68
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nya sniper fungerar även med nyare handkontroller. Dashboarden påverkar inte denna produkt, du använder den när du spelar spel, inte för att surra i dashboarden :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #69
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för ett snabbt svar, har en äldre modell hemma som jag nyss köpte hem och den fungerade inte med mina handkontroller, men visst kan man använda den med bara handkontrollen oxå för att få turbo funktionerna?

  10. #70
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    433
    Respekt
    0
    Såg att ni hade denna produkt på PS3 sidan. "XFPS Rateup för PS3".

    Är det någon Playstation 3 användare som provat denna? Jag är sugen på att spela t.ex. Call of duty 4 Modern warfare 2 med tangentbord och mus.

    Men eftersom Cod4 inte stödjer mus och tangentbord så undrar jag om detta "hack" kanske gör så det fungerar?

    Tacksam för svar!
    Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

    * 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4
    * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

  11. #71
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det fungerar, men jag sålde en idag och det kanske var sista på lager.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #72
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    433
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det fungerar, men jag sålde en idag och det kanske var sista på lager.
    Tack för svaret! Låter ju kanonbra!

    Men du får väl hem fler antar jag... hoppas iallafall

    God fortsättning!
    Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

    * 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4
    * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

  13. #73
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Tja

    Tänkte dela med mig av min erfarenhet av denna

    Köpte mig en XFPS 3 Sniper Plus
    Till en början verkade den stendöd, fick den inte att fungera typ (Xboxen visade inga tecken på att varken XFPS:en eller kontrollen med sladd jag kopplade in alls var inkopplade).

    Sen efter en stund (4-5 timmar) gav den dock efter och började fungera Vet inte vad jag gjorde för å få igång den men kan ha varit usb sladden till enheten som var glapp eller nåt.

    Så hursomhelst:

    Den fungerar med senaste dashboarden i skrivande stund (9199). Den fungerar med min handkontroll; som har högre produktnummer än vad jag av en del googlande fick ut skulle vara kompatibelt med XFPS 3 Sniper Plus, min handkontroll med sladd har produktnummer X811616-006.

    För att få den att funka kopplar jag först i min handkontroll i någon av usb portarna på XFPS:en, bägge funkar. Sen kopplar jag in hela XFPS:en i min avstängda Xbox. Kolla nu så att Xbox knappen på handkontrollen blinkar till en snabbis precis när du sätter i usb kontakten i den avstängda Xboxen, det tyder på att boxen får kontakt med kontrollen.

    Sedan måste man starta Xboxen med strömbrytaren på själva boxen, Xbox knappen på handkontrollen fungerar inte att starta Xboxen med när den är kopplad via XFPS:en.

    När Xboxen håller på att boota kommer handkontrollen blinka, likt en trådlös handkontroll som söker efter en Xbox att koppla sig emot. Detta tar några sekunder men sen kommer den att bli t.ex player 1 och då går kontrollen att använda som vanligt. Nu när boxen är på kan man dra ur handkontrollen ur XFPS:en och behöver inte koppla i den igen förrän nästa gång man ska starta Xboxen, om man inte vill programmera om tangentbord/mus - då behöver man koppla in handkontrollen igen.

    Så det är bara att köra i tangentbord/mus och köra på Vilka knappar som är vilka står i manualen som följer med XFPS:en.
    Man kan även ha låtit dom sitta i sen innan, det ska funka också.

    Så nu till några åsikter om hur jag tycker produkten presterar:
    Tangentbordet fungerar super, medans musen (siktandet i FPS spel) är en annan historia.
    I början verkade den rent usel, ryckig och riktigt jobbig att spela med.
    Men sedan började jag tweaka med sensitivity och märkte att det blev betydligt bättre.
    Visst, man kommer aldrig få det lika perfekt som att spela spelen på en PC, men hur perfekt resultat kan man förvänta sig en produkt som emulerar en analog stick med hjälp av signaler från din mus? Inte allt för mycket tycker jag...

    Jag upplever bästa resultat när jag sätter sensitivityn i spelet relativt högt (oftast 6-9 / 10 i sensitivity) och sensitivityn på själva XFPS:en relativt lågt (brukar skruva ner bägge skruvarna helt och sen försiktigt skruva upp dom lite tills det känns bra).

    Bäst erfarenhet hittils har jag haft med Call of Duty: Modern Warfare 2. Verkar som att default-mappningen är gjord för det spelet.

    Priset är ju rätt högt, och man kanske hade förväntat sig lite bättre resultat vid det här priset ändå, men det är ändå en ball produkt som faktiskt fungerar över min förväntan, efter lite tweakande!
    Du kommer definitivt spela bättre med den än handkontroll iallafall, det gör åtminstone jag.

    I övrigt kan jag meddela att jag kör med denna på min JTAG:ade Jasper box, med FreeBOOT 0.032, då jag inte riktigt vågar med den på Xbox Live (är rädd för att bli bannad), och man går ju inte in på Live med JTAG maskiner. Så tycker den passar perfekt till min JTAG för singleplayer och system link över Xlink Kai.

    Hoppas detta var informativt!

  14. #74
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kan jag lägga in din recension i webshoppen? Eller så kan du klistra in den själv, skall finnas en "recensera produkt" knapp ifall webmaster inte råkat tappa bort den från templaten.

    Ang mus så är vår rekommendation att man provar någon billig/enkel mus, dvs inte någon super-gamer-mus med "miljoner dpi" osv, för det orkar xfps-dosorna inte med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #75
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    tyvärr så har den börjat krångla för mig igen och fungerar inte, precis som innan.
    måste ha fått ett dåligt exemplar där usb kabeln glappar.

    vill gärna byta till en ny och ändra på den delen om hur den krånglade, ifall det löser sig när jag byter den. måste dock åka bort 2 veckor nu så kommer byta den när jag är tillbaks.

  16. #76
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    92
    Respekt
    22
    Verkar vara vad jag är ute efter. Några frågor dock:

    1) Funkar den (3.0 och 4.0) med Xbox 360 slim?

    2) Rekommenderas trådad mus även med 4.0?

    3) Har någon erfarenhet av att spela med en Playstation-kontroller (m. 3.0)?
    Last edited by Danneman; 2010-08-22 at 17:42.

  17. #77
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    4.0 skiljer sig markant från 3.0 eftersom 4.0 går via datorn och dess drivrutiner. Kör du 4.0 så kommer mus och tangentbord fungera bra så länge dom fungerar bra normalt sett till datorn.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #78
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag gillar FPS spel och har lite frågor angående XPS 360 4.0 SPEED.

    Funkar denna bra till XBOX 360? Är det mycket buggar eftersom den måste gå genom datorn? Vilken funkar bäst av 3.0 och 4.0?
    Kan jag bli XBOX LIVE bannad av denna kontrollen?

  19. #79
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Alexander Hjelm Visa Inlägg
    Jag gillar FPS spel och har lite frågor angående XPS 360 4.0 SPEED.

    Funkar denna bra till XBOX 360? Är det mycket buggar eftersom den måste gå genom datorn? Vilken funkar bäst av 3.0 och 4.0?
    Kan jag bli XBOX LIVE bannad av denna kontrollen?
    Jag har inte spelat med den själv, men buggar skall det inte vara. Att den kopplas till datorn och därmed låter datorn ta hand om drivrutiner och stöd för musen och tangentbordet gör ju det hela tekniskt sett mycket enklare. LIVE skall inte kunna märka att du använder kontrollen, men skriker du till alla att du äger dom för att du har en xfps kanske ditt KONTO blir bannat. Jag skulle välja 4.0 om jag hade datorn nära xboxen, annars 3.0.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #80
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag har inte spelat med den själv, men buggar skall det inte vara. Att den kopplas till datorn och därmed låter datorn ta hand om drivrutiner och stöd för musen och tangentbordet gör ju det hela tekniskt sett mycket enklare. LIVE skall inte kunna märka att du använder kontrollen, men skriker du till alla att du äger dom för att du har en xfps kanske ditt KONTO blir bannat. Jag skulle välja 4.0 om jag hade datorn nära xboxen, annars 3.0.
    Så dum är jag inte ! men det var väl mest om dom har något system som scannar mig medans jag gibbar ! haha

    Detta skulle mest vara en plojj grej, spelar och streamar via nätet och visar när jag lirar FPS i xbox360 :>

    Jag har byggt en hemmabio hemma så kör en HTPC brevid xboxen så då är nog 4.0an mitt säkra val.

    Blir min xbox bannad så skickar ni ny (om dom scannar mig)?

    Tips på kontroll jag ska köpa för att denna ska fungera? jag äger bara trådlösa.
    Last edited by Alexander Hjelm; 2010-09-26 at 18:37.

  21. #81
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Alexander Hjelm Visa Inlägg
    Blir min xbox bannad så skickar ni ny (om dom scannar mig)?
    Keep dreaming boy
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #82
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Alexander Hjelm Visa Inlägg

    Tips på kontroll jag ska köpa för att denna ska fungera? jag äger bara trådlösa.
    Ja vad sägs om en xbox 360 originalkontroll med kabel? Går säkert att hitta någon sunkig billig begagnad, annars har vi nya i webshoppen.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=505
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #83
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ja vad sägs om en xbox 360 originalkontroll med kabel? Går säkert att hitta någon sunkig billig begagnad, annars har vi nya i webshoppen.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=505
    Varför är dom så sjukt dyra ?

    Ska inte trådlösa vara det dyraste alternativet?

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Alexander Hjelm Visa Inlägg
    Varför är dom så sjukt dyra ?

    Ska inte trådlösa vara det dyraste alternativet?
    Dom trådlösa kostar 450, trådad 429... vart lärde du dig matte? i mina ögon är iaf den trådlösa DYRARE än trådad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #85
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Alexander Hjelm Visa Inlägg
    Varför är dom så sjukt dyra ?

    Ska inte trådlösa vara det dyraste alternativet?
    De med kabel var faktiskt dyrast att köpa in ett tag, lägre efterfrågan = färre säljs = högre pris. Men sist jag kollade var de trådlösa lite dyrare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #86
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    ah fel jag kollade på en annan butik och dom sålde inte ens trådade fast deras trådlösa låg på 340kr :P

    Men vågar man köpa en sådan här XFPS 4.0 nu då haha kan ni inte testa om ni blir bannade XD?

    När får ni in denna? http://www.xcm.cc/xfps_live.htm

    verkar var en ny version av denna uber produkt och med den kan man köra headset :O!
    Last edited by Alexander Hjelm; 2010-09-27 at 00:36.

  27. #87
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    När får ni in denna? http://www.xcm.cc/xfps_live.htm

    verkar var en ny version av denna uber produkt och med den kan man köra headset :O!

  28. #88
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Alexander Hjelm Visa Inlägg
    När får ni in denna? http://www.xcm.cc/xfps_live.htm

    verkar var en ny version av denna uber produkt och med den kan man köra headset :O!
    Tidigast om 3-4 veckor, vi har nyligen gjort en stor beställning från den asienleverantör vi brukar ta sånt från. Men finns den att beställa om 2-3 veckor så tar jag med den i nästa leverans.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #89
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Skulle det med en sån adaptern funka att koppla in sin PC ratt till ett Xbox ?

  30. #90
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hur vet man vilka knappar på xbox 360 dosan blir det på tangentbordet ? får man ställa in det själv eller hur är det ?

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. NME 360 Problem med originalspel
    By martin1982 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 12:58
  3. Bränna original spel till 360
    By Koko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 22:46
  4. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •