Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: PS2an harvar sönder mina CDs

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Cool PS2an harvar sönder mina CDs

    Tjena,

    någon mer än mig som råkat ut för cirkelformade repor i CDs som körs i PS2an?
    Kanske finns det någon som kan hänvisa till instruktioner på hur man justerar läshuvudet i dvdn, antar att det är det som tar i.

    Detta har hänt med tre CDs nu och PS2an har även problem med att boota backupspel, spel som fungerat för bara någon vecka sedan.

    Konsollen är inte ens en månad gammal, men med en NEO2.2 inmoterad i den tror jag inte att jag får hjälp från affären längre .


  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi har sett fenomenet - eller snarare hur skivorna ser ut efteråt - men inte lyckats återupprepa det hos oss.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    waaaaaazup!

    Jag hade lånat dvd filmer av en snubbe, gick stabilt att glo på, men jag kollade på skivan och den hade fått en gryymt cirkelformad repa. Då testade jag och lira den, men det stannade circus där repan var?
    Jag tar gärna också del av info kring detta!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    55
    Respekt
    23

    Post

    Hmmm, Jag kan vara ute och fumla i blindo här, men var det inte problem med tidiga NEO att de vid swappning släppte ner skivorna på släden innan skivan har hunnit rotera ordentligt? Därav skadorna på skivorna..

    "True Non-swap Modchips don't push trays"

    =)

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    268
    Respekt
    24

    Post

    Jag tror du fummlar ganska bra där killen =))

    Det tror jag kan vara en en anledning till att det blir runda repor på skivorna

    [This message has been edited by JompZ (edited 08 April 2002).]
    .:JompZ:.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Inget fummel här inte, inget Swap med roterande skivor iallafall.. Spelet är nu bytt mot ett annat och nya inga repor sedan dess. Dom hade råkat ut för problemet förut på Elgiganten.

    Dock misstänker jag att slarv vid monteringen av PIC-kretsen också kan orsaka repor. Med version 5 konsollen och neo2.2 är tre ben från PICen oanslutna. Lösa anslutningskablar till dessa tre ben, alternativt de övriga anslutningskablarna, kan hamna mot baksidan av DVD spelarens släde. En urfasning finns i moderkortet som är väldigt frestande att dra kablarna till PICen genom. PICkretsen stoppar man sedan mot ena kanten inuti konsollen. Var dock noggrann med att inga kablar "sticker in" i spelet, genom urfasningen, mot DVD spelaren. Lätt hänt om kablarna är för långa och "knölas" då konsollen skurvas ihop.

    Ha det fint alla tokstollar!

Liknande diskussioner

  1. Hur kan man se på VCD/SVCDfilmer på Ps2:An
    By bohemian in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-01-28, 16:46
  2. HJÄLP! MINA PS2 BACKUPS STARTAR INTE!
    By mansnet in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2001-12-27, 17:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •