Sida 2 av 9 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 245

Diskussion: Chip - CycloWiz!

  1. #31
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av zezam Visa Inlägg
    Oki vad nice,, man kan jhu inte ha en ntsc om man köpt sin i sverige he he.

    beställer här med ett cyclowii tjoohoo.
    Om man har köpt det på b l o c k e t så vet man aldrig :P

  2. #32
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    hej hopp!
    För att öppna sin wii så krävs en särskild skruvmejsel (tri-wing), kan man öppna sin wii med samma skruvmejsel som man öpnnar sin GBA med?

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja om den är tillräckligt lång!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #34
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18

    realeser

    hhmm hittar fan inte ett enda wii spel ute på nätet .

    ??
    Vad skall man då med ett chip till??

    iofs ,, kanske de snart dyker upp.

  5. #35
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    mitt tips är att leta bättre.

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Är inte 995:- för detta chip + installation ganska dyrt? Det kostar ju bara 300:- inkl. frakt att köpa in det som privatperson från utlandet och tar inte mer än 1 minut att installera när man väl fått upp boxen.

    Jag kommer antagligen beställa hos er när ni väl får in dom, undrade helt enkelt bara varför chippet + installationen var så dyr, är det för att ni rider på "Wii Hypen" eller? Att löda fast det är ju som sagt en barnlek som går på 1-2 minuter.

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kommer definitivt inte stressa i något chip på 2 minuter.

    Vi skall ta emot kunden, prata, svara på frågor, testa att konsollen fungerar innan vi öppnar den, öppna den varsamt, montera chippet utan slarv, montera ihop varsamt, testa att allt fungerar, prata lite mer med kunden, svara på ännu fler frågor, ta betalt.

    Lyckas vi förstöra en wii så skall vi ju stå för en ny också :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #38
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Låter rimligt. Men kan man skicka in sin konsol också? För jag har en bit till stockholm och blir jobbigt om man inte får den samma dag så man behöver åka till stockholm 2dagar i rad.

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det har alltid gått att skicka hit konsoller för moddning

    http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi kommer definitivt inte stressa i något chip på 2 minuter.

    Vi skall ta emot kunden, prata, svara på frågor, testa att konsollen fungerar innan vi öppnar den, öppna den varsamt, montera chippet utan slarv, montera ihop varsamt, testa att allt fungerar, prata lite mer med kunden, svara på ännu fler frågor, ta betalt.

    Lyckas vi förstöra en wii så skall vi ju stå för en ny också :-)
    Jag förstår, menade självklart inte att ni ska göra ett slarvigt jobb utan jag tänkte mer på att andra chip (till t.ex. ps2 & xbox) som är mer avancerade och mer tidskrävande/svåra att sätta in, kostar lika mycket som detta simpla chip + lödning.

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Mmm, skulle nog helst ta lite mer än vad vi gör nu för ps2 chippning, det är ju rena förlustaffären, å andra sidan är det ju ingen som vill investera några pengar i så gamla prylar längre :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Mmm, skulle nog helst ta lite mer än vad vi gör nu för ps2 chippning, det är ju rena förlustaffären, å andra sidan är det ju ingen som vill investera några pengar i så gamla prylar längre :-)
    Att installera ett PS2 chip utfört av en erfaren lödare borde inte ta mer än 1 timme och att ta betalat 600:- för det kan väl inte vara en förlust?

    Vilkeen timlön har era lödare egentligen? Man kanske skulle satsa på att gå en kurs eller något och bli miljonär

    Vad får man för garanti hos er om man chippar sitt Wii förresten?

  13. #43
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Minst 1 års garanti på chippet. Livstids garanti på lödarbetet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Minst 1 års garanti på chippet. Livstids garanti på lödarbetet.
    Ok bra då är priset iof acceptabelt, men om det skulle bli något problem med ens Wii p.g.a. chippet/lödarbetet då täcks det av garantin också va?

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det får vi diskutera från fall till fall. Vi tar ju inte över garantin på det vi chippar. Vissa tycks ju tro att alla problem som konsoller råkar ut för för all framtid beror på eventuell chippning :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Ok en sista fråga, om man väljer att sätta in CycloWiz nu, finns det då möjlighet att byta till ett bättre chip i framtiden då? Alltså att ta ut CycloWiz och sätta in ett nytt & bättre chip om/när det släpps?

  17. #47
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja det är ju bara att löda bort det igen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Ok undrade bara för jag hade hört att det var svårare att löda bort chip utan "wires" men det är alltså inga problem?

  19. #49
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    teamcyclops annonserade nyss om att CycloWiz kommer att vara uppgraderbart via dvd. Fan va nice...... längtar efter mitt chip =)

    (detta måste ni skriva på eran sida....)

    Last edited by milken; 2007-02-05 at 20:08.

  20. #50
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Halloj!
    Detta är kanske en dum fråga, men kan man lägga ett GC-spel på en vanlig dvd-r skiva, i stället för de små skivorna, och köra den i wii-konsolen (förutsatt att den är chippad och att det är ett PAL-spel)

  21. #51
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    mikey13:


    Ja det kan man!

    Nu finns det även installations videos uppe på youtube.

  22. #52
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Mycket trevligt då kanske man kan hoppas på att chippet i framtiden tar ntsc spel också(för oss palare då).

  23. #53
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    By the way, någon som vet vart man och om man kan få tag i en wii nu för tillfället?

  24. #54
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av milken Visa Inlägg
    teamcyclops annonserade nyss om att CycloWiz kommer att vara uppgraderbart via dvd. Fan va nice...... längtar efter mitt chip =)

    (detta måste ni skriva på eran sida....)

    Bara Hansi kan bekräfta detta så kanske man köper ett sådant här he he..

    //Zezam

  25. #55
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19
    Wii finns att köpa på ebay... ja har köpt 2 st, för 249Euro st. finns hur många som helst i tyskland.
    Tänk bara på att inte köpa av ngn som säger bor i eu, men om du tittar närmare så står det hongkong, dessa e bluff, kolla noga vad han har för omdömmen osv..... betala sedan in förskott, sedan kommer det innom 5 dagar från Tyskland.
    Mycket smidigt!

    Finns även billiga tillbehör, Köpte komponent kabel för 2 pund Till mina Wii o Xbox.




    Lycka till!

  26. #56
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ja det är ju bara att löda bort det igen...
    Det låter riktigt bra! Man vill ju gärna va tidig ute men vill kunna byta upp sig senare kanske =)

    Undrar en annan sak. Stog nu på hemsidan och i CykliWiz manual att man kan löda fast 2 extra kablar, en för att kunna sätta på Wii:et med reset knappen vilket gör att chippet är avstängt och en kabel som kopplas till en ON/OFF switch som är till för att uppgradera chipet. Ni gör allt det också om man skickar in eller?

  27. #57
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan göra allt. Eventuellt tillkommer kostnad för strömbrytare, men troligen kommer vi bjuda på det. OBS vill man ha strömbrytare så kanske vi måste borra hål i chassit = svårare att få framtida garantireparationer utförda.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #58
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi kan göra allt. Eventuellt tillkommer kostnad för strömbrytare, men troligen kommer vi bjuda på det. OBS vill man ha strömbrytare så kanske vi måste borra hål i chassit = svårare att få framtida garantireparationer utförda.
    Ja okej, men det låter bra =)
    Såg nån kille som hade sin strömbrytare på nån sak utanför Wii:et, han hade dratt sladdarna ut ur USB utgången

  29. #59
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    57
    Respekt
    21
    Hej ville bara posta den här officiella CycloWiz installationsguiden som finns på deras hemsida.

    http://teamcyclops.com/install.pdf

    Finns även en svensk version:

    http://teamcyclops.com/manual_swedish.pdf
    Last edited by jarlen; 2007-02-06 at 23:17.

  30. #60
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tänkte på en sak till som jag inte hittat i nått forum nånstans.
    Vilket program ska man använda till att bränna ut sina backup isos till Wii:et när man har chippat de?
    Måste man krångla till det och ha någon speciell DVD-brännare eller nått sånt eller är de bara för att göra backuperna med RawDump?

Sida 2 av 9 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Vilket Chip ska jag välja?
    By daydreamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 01:30
  2. Vilket chip är detta??
    By f04hansp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 12:47
  3. Chip eller Flashad Firmware?
    By linkan_71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 17:00
  4. Chip skillnad?
    By Zampo in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 21:38
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •