Goda nyheter !!!!!!!!
Det verkar som CycloWiz har börjat fungera med D2B chipset !? citat från www.teamcyclops.com "If your chip came in a branded CycloWiz ESD bag, it means that it already supports the D2B chipset."
Goda nyheter !!!!!!!!
Det verkar som CycloWiz har börjat fungera med D2B chipset !? citat från www.teamcyclops.com "If your chip came in a branded CycloWiz ESD bag, it means that it already supports the D2B chipset."
Underbart, det verkar som om det är sant, här är hela utdraget från hemsidan:
"We will also offer free replacements with D2B chipset support for people who have a D2B console and a CycloWiz from an the first batch which doesn't support D2B chipset. If your chip came in a branded CycloWiz ESD bag, it means that it already supports the D2B chipset"
Har ni hört om det kommer in såna till er snart Hansi?
*längtar*
Jag jagar dom med emails för att få en leverans nya fort :-)
Wiinja snubben svarade fortast, så det är wiinja chip v2 som klarar d2b på ingående också.
Väntar fortfarande på svar från wiikey.cn med.
Så det kommer finnas lite att välja mellan snart :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tror du att man kan skicka sin wii på måndag?
Vad tar ni för wiinja + montering? samma pris eller?
Du kan skicka in din wii när du vill.
Vi tar 895:- för wiinja. Lite lägre pris eftersom det chippet definitivt inte är uppgraderingsbart.
Jag räknar med att ha dom på lager c:a torsdag.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Verbatim DVD-R 4,7GB 16X med billigaste brännaren på ********** Nec AD-5170 Intern IDE DVD±RW 18x Dual Layer.
En enkel fråga, orkar inte läsa igenom alla inlägg.
Men kommer jag kunna ladda ner Gamecubespel i NTSC-format och spela på min Wii som är chippad med CycloWiz?
Ja, du kan starta ntsc gamecube spel, vad jag förstått använder man GCOS som du kan ladda ner på www.wiinja.com
Jag hade tänkt skicka in min Wii för chippning hos er. Har ni handkontroller, nätadapter osv till Wii, så att det räcker att jag bara skickar själva konsolen?
Blir ju i så fall inget stort paket
Japp vi har allt sådant, vi behöver bara konsollen.
Någon prel. leveransdatum för Cyclo-Wiz v.2 ?
Nej, inget lovat datum, men troligen under veckan
Vad är bäst att satsa på Cyclo-Wiz v.2 eller Wiikey?
Har ntsc version av Wii om det spelar någon roll?
Tja båda chippen är mycke hype å lite verkstad tills vi har dom i butiken och kan testa dom.
Wiinja 2.0 fungerar ypperligt :-)
Den här frågan får hamna här istället för en egen tråd. Någon som gjort en system update med cyclo-wiz installerat. Så man vet att det är riskfritt?
Uppdateringen skulle komma i slutet av februari till Cyclowiz och nu är hemsidan nere. Känns som den kommer bli försenad.
Någon mer än jag som fått en cd läsare som jobbar arslet av sig sedan chippning. Får tokryck i mellan åt. Någon annan med samma "problem"?
Ska NTSC spel funka på ver 2 av cyclo-wiz eller är det bara fixat så att det chippet funkar i alla maskiner? för får inte igång SSX Blur NTSC på min pal maskin, installerade chippet idag så har inte hunnit testa PAL än :P
Det funkar nog efter man uppdaterat cyclo-wiz chippet men eftersom jag köpte den nya ver. så räknade jag typ med att den skulle ha den senaste uppdateringen, men finns ju ingen uppdatering ute än så. För läste även på nån sida att Importspel bara funkar på USA och JAP maskiner men det verkar ju konstigt. Och här på PSXCARE står det med att vissa av funktionerna som står med på 'chipsidan' kommer endast börja funka efter uppdatering.. ? Får antagligen några PAL spel i eftermiddag för själv har jag ju ingen jävla DVD brännare så får hoppas mitt chip är rätt installerat, det lös i alla fall grönt
Hur kan jag kolla vilken Cyclo-Wiz chip firmware (version?) jag har? Behöver veta detta pga uppgraderingen till firmware 3.0, är inte säker på om jag har det eller inte..vill vara extra noga!
tack på förhand
spelar nog ingen roll.
Du kan flasha v3 hur många ggr som helst.
Varför finns det ingen egan Wiikey tråd? Blev lite förvånad att jag kom till cyklowiz...
Sedan verkar youtube filmerna på wiikey vara borta... sucka.. inte nog med att wiikey.cn är spärrad när man surfar på wiit
Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/
http://www.wiikey.com.cn ser ut att funka. Det sägs att de har haft belastningsproblem och bytt operatör.
EDIT: Det visar sig att ovanstående adress inte alls har med Wiikey att göra. Siten är kopierad rätt av från den officiella, och produkten de säljer är en fullständigt oauktoriserad klon.
Last edited by khim; 2007-05-05 at 21:47.
Ja wiikey ligger nere ännu...
Hmm ingen som svarade på varför Wiikey länkas till Cyklowiiz tråden från produktsidan??
Därför att jag kopierade cyclowiz produkten i webshoppen när jag lade upp wiikey, missade att ändra länken till forumet...
Aha, okidoki.. började fundera på om de var samma sak eller nått
Såg att instruktionsfilmerna för Wiikey är borta på youtube med, fick ni inte ha dem där?
Bookmarks