Sida 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 245

Diskussion: Chip - CycloWiz!

  1. #61
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    "02/06/2007 (Updated)

    It is unfortunately confirmed that a new drive chipset was just released. While it's extremely rare for now (we had to fight two days to find one), it does exist. CycloWiz is not compatible with this drive (D2B). If you bought your console end of January of February, please make sure that you have a compatible drive before ordering or installing a CycloWiz. We'll keep you informed about our research on this drive."

    http://teamcyclops.com/news.html

    Här får man visst passa sig..

  2. #62
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tack för informationen ovan, skulle precis lägga in bilderna på de olika styrchippen.

    Vi får hem WII chippen imorgon (Torsdag) och bör hinna skicka till alla som beställt så att dom är framme till helgen.

    Kolla din wii INNAN du river upp paketet! Du kan givetvis returnera chippet om du har fel version. Men det är som sagt ingen större risk att man har "fel" kontrollerchip.

    Den bifogade bilden visar de två chipset som är OK.

    Det chipset som INTE fungerar heter som sagt "D2B"
    Attached Images Attached Images
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #63
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    wow, så alltså. förlåt man är lite trög, men om man köper ett wii här i sverige ( pal ) så kan man spela backup spel nu på detta med?.?

    edit: inkl


    Wii modifierat med CYCLO-WIZ för 4995 det är med det chippet färdig monterat å allt?.
    Last edited by stjarna1; 2007-02-07 at 18:44.

  4. #64
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Ja det är såklart med chippet installerat.

  5. #65
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av stjarna1 Visa Inlägg
    wow, så alltså. förlåt man är lite trög, men om man köper ett wii här i sverige ( pal ) så kan man spela backup spel nu på detta med?.?

    edit: inkl


    Wii modifierat med CYCLO-WIZ för 4995 det är med det chippet färdig monterat å allt?.
    Ja du ska väl kunna spela PAL-backups iaf. Om den är regionsfri vet jag inte (så kan spela NTSC-backups). Står inget om det vad jag kan se.

  6. #66
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av stjarna1 Visa Inlägg

    Wii modifierat med CYCLO-WIZ för 4995 det är med det chippet färdig monterat å allt?.


    Ja, det är en WII med Cyclo-Wiz MONTERAT och klart. Sugen? :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #67
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hansi;
    Hur många förbokningar har ni?
    Om man beställer ett nu får man första skeppningen från er? =)

  8. #68
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja får in ungefär dubbelt så många chip än vad vi har bokningar. Jag vet att det brukar säljas lika mycket till när vi väl har något i lagret jämfört med antalet förbokningar :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #69
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inget mer snack om chippningskostnader/löner osv i den här tråden, håll er till topic!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #70
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Kan man på något sätt se vilket styrchip man har utan att riva isär sin wii?

  11. #71
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    19
    Hansi: Hur många chip har ni kvar (som inte är uppbokade), som finns i butiken att köpa alltså?

  12. #72
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av karlalbertsson Visa Inlägg
    Hansi: Hur många chip har ni kvar (som inte är uppbokade), som finns i butiken att köpa alltså?
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ja får in ungefär dubbelt så många chip än vad vi har bokningar. Jag vet att det brukar säljas lika mycket till när vi väl har något i lagret jämfört med antalet förbokningar :-)
    Sådär! Stog lite längre upp. =)

  13. #73
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19
    Hansi: Kom chipen idag? Hinner man få dom till imorgon? ( har bokat 2st )

  14. #74
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom kommer idag, budet är på väg :-)

    Vi får väl hoppas vi hinner packa alla beställda chip innan postgubben kommer och hämtar säcken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #75
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    Jag undrar om man som jag beställt med installation, när kan jag komma med min wii då?

    Förlåt jag såg att svaret fanns på er sida....nu springer jag iväg då....
    Last edited by Hyndan; 2007-02-08 at 12:52.

  16. #76
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Såg en intressant CYCLO-WIZ review:

    http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=46822

  17. #77
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    While it still doesn?t allow you to run Wii imports or Wii homebrew?????
    Vad betyder detta då????


    CycloWiz rocks!

    CycloWiz is a dream come true for many Wii owners. While it still doesn?t allow you to run Wii imports or Wii homebrew it has all the features you?d expect from a drivechip and can not be easily detected by the Wii. We probably already have a winner in the Wii modchip competition that just started! With the chips expecting to hit resellers on Friday, what are you waiting for? Pre-order CycloWiz at your local reseller before they are all gone!

  18. #78
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det betyder att du inte kan spela t.ex. USA eller JPN kodade WII spel även efter chippningen. Du kan inte heller starta någon form av "hemgjorda" program på WII förutom sådana som är kodade för gamecube.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #79
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Så man kan anta att dumparna som finns att finna på nätet är fungerande ?
    Brukar ju inte vara fallet med dom första dumparna till nya konsoller.

    Antar att ni provat att bränna skivor Hansi, använder man Imgburn eller liknande ?

  20. #80
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi skall testa under dagen.

    Nu har chippen kommit.

    Vi kommer hinna packa alla beställningar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #81
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Man kan jämföra dumparna med dumparna till 360,

    Första som kom var ganska värdelösa kanske, men de som kommer nu är ok, vissa tidigare är "krypterade" om man kallar det så och måste först avkrypteras med ett litet program, som dessutom gör det till iso.

    Men de flesta är redan avkrypterade och klara att bränna i iso-format.
    Om man måste bränna på ett speciellt sätt vet jag inte, men de måste ju fungera om man kan verifiera att chippen fungerar =)

    Bäst av allt, vanliga dvd-+r =D

  22. #82
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Urk, wii:n jag köpte igår för att chippa hade såklart fel läsare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #83
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Ny på forumet men hoppas det ska gå smärtfritt

    Alla Wii images är scrambled med oftast 0.4 lätt att unscrambla med tex Rawdump 2.0 eller dylikt. All info finns på massor av andra forum.

    Har själv beställt och kommer få mitt färdigchippade wii idag och kan avlägga rapport senare ikväll / imorgon hur det gick

    dock har jag inte funnit en enda dålig skrivelse kring cyclo chippet, och att det är upgradeable firmware över dvd är ju helt absurt bra!

    Längtar tills jobbet är slut och jag får plocka upp min nya baby!

  24. #84
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Urk, wii:n jag köpte igår för att chippa hade såklart fel läsare.
    Verkar bli en tävling... vem blir först ?..... mina Wii kommer vara klara nästa vecka med Wiikey som är klart vassare än cyclowiz som inte klarar alla läsare.

  25. #85
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
    Verkar bli en tävling... vem blir först ?..... mina Wii kommer vara klara nästa vecka med Wiikey som är klart vassare än cyclowiz som inte klarar alla läsare.
    Inget chip klarar alla än, inte ditt wiikey heller =)

  26. #86
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vänligen diskutera wiikey m.fl chip i egna trådar.

    Endast cyclo-wiz i denna tråd.

    Jag kan inte tänka mig att det tar mer än några dagar innan problemet med drivarna är löst med uppdaterade chip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #87
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Om cyclowiz då, garanterar du att de åker ut idag? =)

  28. #88
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Hansi menar du att du tror att Cyclopsteam kommer släppa firmware upgrad relativt snart till cyclowiz så det även stödjer D2B ?

    Isånna fall vill jag hämta min maskin ändå ikväll

  29. #89
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla bokade cyclo wiz och åtminstonde nästan alla cyclo som beställdes under dagen idag gick iväg.

    Det är väl bara att hoppas att dom släpper en upgrade då att vi kan flasha om chippen här, troligen får vi isåfall sitta och löda på varje chip som måste uppdateras och köra uppdateringen på en wii med "rätt chip".

    Eller så får dom tillverka nya batchar, det kan ju iofs ta en stund för dom.

    Själva kodningen av chippen lär ju vara det minsta problemet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #90
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ja, det är en WII med Cyclo-Wiz MONTERAT och klart. Sugen? :-)
    Jepp det kan du lita på , riktigt sugen, älskar zelda måste ha det, så får mitt 360 vila lite med under tiden, vill bara vänta å se tills allt funkar med spel och sånt

Sida 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Vilket Chip ska jag välja?
    By daydreamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 01:30
  2. Vilket chip är detta??
    By f04hansp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 12:47
  3. Chip eller Flashad Firmware?
    By linkan_71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 17:00
  4. Chip skillnad?
    By Zampo in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 21:38
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •