Sida 4 av 9 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 245

Diskussion: Chip - CycloWiz!

  1. #91
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi hann få ett par monteringar klara idag.

    Fungerade direkt.

    Vi skall börja titta på vettiga lösningar för "update enable" switch imorgon.

    Alla tips emottages.

    Vi vill helst slippa borra hål i skalet, och helst inte heller behöva ha någon löst hängande switch. Troligen blir det återanvändning av gamla "xecuter 2" switchar, dvs rätt små switchar monterade på platta kretskort som monteras med dubbelhäftande tejp.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #92
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Hansi, Finns det ett helt wii på lager hos er?. me chipp å allt dvs.

  3. #93
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej.

    Men jag försöker köpa in wii konsoller från *******/******* osv (därav det sjukt höga priset)

    Men jag börjar bli lite orolig pga de nya drivarna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #94
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ouch, **** filtret rokkar
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #95
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    ouch, **** filtret rokkar
    ?!¨

  6. #96
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    34
    Respekt
    18

    Mitt Wii är nu i era händer....

    ...så nu är jag Wii fri, tråkigt men den som väntar på något gott

  7. #97
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    23
    installationen är inte svår va?

  8. #98
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nej.

    Men jag försöker köpa in wii konsoller från *******/******* osv (därav det sjukt höga priset)

    Men jag börjar bli lite orolig pga de nya drivarna.
    vadå nya drivarna? ,

  9. #99
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Urk, wii:n jag köpte igår för att chippa hade såklart fel läsare.
    Vad är det för serienummer på den?

  10. #100
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Hyndan Visa Inlägg
    ...så nu är jag Wii fri, tråkigt men den som väntar på något gott
    Om du inte vill ha någon strömbrytare för "chipuppdateringsläget" monterad så är din WII testad och klar, ring oss vid 10.00 imorgon isåfall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #101
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Hansi: kan man se någonstans om min wii inte är av "fel" modell utan att öppna.
    Skulle vilja skicka min wii till er för montering av ett CycloWiz, då skulle det vara bra att veta att man inte skickar i onödan.
    Jag behöver inte göra en beställning då eller? utan bara att skicka in den med namn och adress?
    Tack på förhand!
    /Mikey13

  12. #102
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är bara att skicka in.

    Jag funderar på att skapa en tråd där man får lista serienummer (eller del av serienumret) + vilken drive man hade. Det är tyvärr lite känsligt att dela med sig av sina serienummer, eftersom detta ibland används för t.ex. utdelning av förbättrade wrist straps osv, då vill man inte att någon annan "knycker" ens serienummer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #103
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Hansi; När kommer de andra maskinerna in som skulle komma idag? Är något så gröndjävulskt orolig för chip-setet på dem

  14. #104
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Är det någon som kan förklara hur wii unscrambler fungerar, begriper mig inte på den tyvärr. har förstått att man måste göra en iso-fil av en del wii-spelen.

  15. #105
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Hansi: Vet att du har oehört mycket att göra just nu, men jag har en liten fråga. Hur mycket kostar det om man ska skicka sitt wii + chippning av Cyclowiz totalt (frakt fram och tillbaka inräknat). Så man vet hur mycket en fattig student behöver lägga på sitt wii . Wii:t i sig var ju ganska dyrt

    Tacksam för svar!

  16. #106
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    CycloWiz NOT Updateable!?!?!?

    http://www.ps2-scene.org/forums/showthread.php?t=52382


    Jag säger då det..... stackars alla som köpt detta chip.

  17. #107
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    hitta denna på maxconsole .. kanske är början till en vägledning vilka chip vilka wii har

    http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=48279
    Last edited by primax; 2007-02-09 at 12:17.

  18. #108
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
    CycloWiz NOT Updateable!?!?!?

    http://www.ps2-scene.org/forums/showthread.php?t=52382


    Jag säger då det..... stackars alla som köpt detta chip.
    Varför det? Visst ser det mer och mer logiskt ut som att det faktiskt inte kan uppgraderas genom dvdn som utlovat (sjukt pinsamt för teamet om det stämmer) men chippet gör ju vad det utlovar för övrigt...
    Och att flasha om det genom "gamla vanliga" sättet är ju inte omöjligt vid uppdatering...
    Jag tror fortfarande på chippet som sådant men kommer nog inte vilja ha nån on/off switch pålött ännu...no point om det ändå inte fungerar...

    Hansi hur ställer ni er i den här frågan ?

  19. #109
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    MOJO,


    det går överhuvudtaget inte att flasha om chippet.... inte ens på det gamla sättet.... så du måste löda in ett annat.

  20. #110
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
    MOJO,


    det går överhuvudtaget inte att flasha om chippet.... inte ens på det gamla sättet.... så du måste löda in ett annat.
    Gemet, SX28 går ju fortfarande att flasha om genom att köra med reprogrammer och kablar, kräver sin utrustning och sin erfarenhet men det är långt i från omöjligt.

    Edit: och självklart kräver det även en ny firmware, om det nu inte går att upgrade över dvd kommer förmodligen ingen sådan heller släppas (nån bitter jävel som köpt kortet + har lite skills kommer självklart försöka knäcka ut den rena hexen ur det som finns i chippet i dag för att göra en egen homebrew) men frågan är om det inte kommer bli lättare att använda deras rena arc och sen koda upp en egen firmw...nåväl...
    Last edited by Mojo; 2007-02-09 at 12:41.

  21. #111
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av mikey13 Visa Inlägg
    Är det någon som kan förklara hur wii unscrambler fungerar, begriper mig inte på den tyvärr. har förstått att man måste göra en iso-fil av en del wii-spelen.

    Den jag provade körde man i ett dosfönster

    typ unscramble filnamn.wii filnamn.iso
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #112
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av k31 Visa Inlägg
    Hansi: Vet att du har oehört mycket att göra just nu, men jag har en liten fråga. Hur mycket kostar det om man ska skicka sitt wii + chippning av Cyclowiz totalt (frakt fram och tillbaka inräknat). Så man vet hur mycket en fattig student behöver lägga på sitt wii . Wii:t i sig var ju ganska dyrt

    Tacksam för svar!
    Räkna med c:a 200:- hit med företagspaket, priset för chippningen 995:-, 200:- tillbaka (postpaket inkl pf-avgift)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #113
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Mojo Visa Inlägg
    Varför det? Visst ser det mer och mer logiskt ut som att det faktiskt inte kan uppgraderas genom dvdn som utlovat (sjukt pinsamt för teamet om det stämmer) men chippet gör ju vad det utlovar för övrigt...
    Och att flasha om det genom "gamla vanliga" sättet är ju inte omöjligt vid uppdatering...
    Jag tror fortfarande på chippet som sådant men kommer nog inte vilja ha nån on/off switch pålött ännu...no point om det ändå inte fungerar...

    Hansi hur ställer ni er i den här frågan ?

    Tja, känns lite onödigt att ha suttit och ägnat tid åt att löda på switchar på chippen då. Verkar ju konstigt om dom tagit med det på ritningarna å allt om dom inte har en teknisk lösning för hur flashningen skall gå till.

    Jag har ju aldrig listat uppdateringsbarheten som en funktion i produktbeskrivningen i webshoppen, så ingen kan ju anklaga mig för falsk marknadsföring :-)

    Jaja, hur som helst så kommer det ju komma massor med chip från olika tillverkare allteftersom.

    Cyclo Wiz chippet gör ju sitt jobb iaf, ingen har t.ex. haft anledning att klaga på att gamecubechippen som fungerar på samma sätt inte gått att uppdatera och dom fungerar ju bra fortfarande...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #114
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Tja, känns lite onödigt att ha suttit och ägnat tid åt att löda på switchar på chippen då. Verkar ju konstigt om dom tagit med det på ritningarna å allt om dom inte har en teknisk lösning för hur flashningen skall gå till.

    Jag har ju aldrig listat uppdateringsbarheten som en funktion i produktbeskrivningen i webshoppen, så ingen kan ju anklaga mig för falsk marknadsföring :-)

    Jaja, hur som helst så kommer det ju komma massor med chip från olika tillverkare allteftersom.

    Cyclo Wiz chippet gör ju sitt jobb iaf, ingen har t.ex. haft anledning att klaga på att gamecubechippen som fungerar på samma sätt inte gått att uppdatera och dom fungerar ju bra fortfarande...
    Hmm vet inte va man ska säga om dom ryktena. Har mest snackats om dessa rykten på PS2 forum och dom gör ju allt för att smutskasta Nintendo så vete fan. Och våga säga att de går att uppdatera och ljuga för amerikaner, dom kommer bli stämda som fan förmodligen isf. Tror inte riktigt på de där!

    Sen Hansi, de står faktistk "uppgraderingsbart chip" på erat startsida =P

  25. #115
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Vill inte börja lista upp massa länkar här, alldeles härligt cleant forum, men det finns gott om bevis för att SX28 inte faktiskt går att flasha på det sätt som Cyklopsteam verkar ha löst det...
    Det ska vara om dem på nått sätt reverserat strömmen genom vissa komponenter genom den där switchen och en massa jox, har själv inte sett ett cyclo chip med egna ögon men det verkar praktiskt omöjligt

    Fick inget svar om maskinen Hansi...ska jag slå en signal istället kanske?

  26. #116
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    19
    Även om de nu ljuger på hemsidan är jag grymt glad över att chippet faktiskt fungerar. Lödde in det i gårkväll och helnöjd med det. Sen utifall det kommer nya chip med bättre funktioner ÄR det inte svårt att plocka bort det - trots att man lött det direkt på dvd-driven utan kabel... Bara att köra med en tennsug. Provade faktiskt att löda på och av det, inga problem alls...

  27. #117
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Det är lite det både jag och Hansi påpekar...chippet gör vad det är till för

    Sen att "special extra omg utifall det kan komma att behövas"-funktionen inte fanns, jahopp so what Förmodligen kommer inte många chip komma ut på marknaden som kommer gå att chippa från dvdn

  28. #118
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    72
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av karlalbertsson Visa Inlägg
    Även om de nu ljuger på hemsidan är jag grymt glad över att chippet faktiskt fungerar. Lödde in det i gårkväll och helnöjd med det. Sen utifall det kommer nya chip med bättre funktioner ÄR det inte svårt att plocka bort det - trots att man lött det direkt på dvd-driven utan kabel... Bara att köra med en tennsug. Provade faktiskt att löda på och av det, inga problem alls...
    Härligt att höra
    Har du provat att bränna någon backup/iso och spelat?

  29. #119
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    19
    trickyhed: Japp, det fungerar asnajs

    Har laddat hem en massa spel, typ 10 på kö ner nu... Det jobbiga är väl att alla spelen inte är i ISO-format. Man får "unscramblea" dem själv. Men det är enkelt

    När man tankat ett spel som slutar på .wii får man tanka Unscamblern. Googla på "ingenieria-inversa unscrambler" utan citattecknena. Översta sidan är den rätta. Längst ner i den artikeln finns en liten fil med namnet unsc04.rar. Tanka den och lägg den i C-roten på hårddisken.

    Öppna sedan DOS med kommandot CMD i KÖR på startmenyn. Backa ut till c-roten genom att skriva "cd.." (utan citattecken) kör sedan detta kommando "unscrambler dittfilnamn.wii detduvillhadettill.iso", även detta kommando utan citattecken. Sen är det bara att bränna ISO-filen med Nero och tuta in i Wii:n

  30. #120
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    72
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av karlalbertsson Visa Inlägg
    trickyhed: Japp, det fungerar asnajs

    Har laddat hem en massa spel, typ 10 på kö ner nu... Det jobbiga är väl att alla spelen inte är i ISO-format. Man får "unscramblea" dem själv. Men det är enkelt

    När man tankat ett spel som slutar på .wii får man tanka Unscamblern. Googla på "ingenieria-inversa unscrambler" utan citattecknena. Översta sidan är den rätta. Längst ner i den artikeln finns en liten fil med namnet unsc04.rar. Tanka den och lägg den i C-roten på hårddisken.

    Öppna sedan DOS med kommandot CMD i KÖR på startmenyn. Backa ut till c-roten genom att skriva "cd.." (utan citattecken) kör sedan detta kommando "unscrambler dittfilnamn.wii detduvillhadettill.iso", även detta kommando utan citattecken. Sen är det bara att bränna ISO-filen med Nero och tuta in i Wii:n
    Detta har jag gjort redan
    Bränt ut lite spel med Nero, verkade inte funka med dvdDecrypter där det stod "unsupported image" även efter unscambling...

Sida 4 av 9 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Vilket Chip ska jag välja?
    By daydreamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 01:30
  2. Vilket chip är detta??
    By f04hansp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 12:47
  3. Chip eller Flashad Firmware?
    By linkan_71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 17:00
  4. Chip skillnad?
    By Zampo in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 21:38
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •