Sida 6 av 9 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 245

Diskussion: Chip - CycloWiz!

  1. #151
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19
    har denna: Rayman_Raving_Rabbids_WII_Pal. de startar opp, men sedan så hakar de sej =( Hmm.. går juh fan inte bränna mindre än 4x e nero, jävla skit program

  2. #152
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av trickyhed Visa Inlägg
    Någon som vet om nån av triwing'sen i detta bits-paket skulle passa att öppna upp ett wii?
    http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=80422
    Köp INTE dem bitsen. Har paketet själv, och samtliga triwings är för stora. Bladen är för tjocka för att gå i skruvarna... Jag har kollat runt hos de flesta större kedjorna efter något att använda. Det slutade med att jag fick köpa en av Hansi...

  3. #153
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av karlalbertsson Visa Inlägg
    freddyc: Jag får precis samma error med mitt Rayman. Pi:s release... Hör av dig om du kommer på ngt... Jag testar att packa upp och unscramblea om mitt igen..
    E det sant? Skönt, trodde det var fel på chipet eller DVDn , ler..

    Samma me dej, skriv en rad om du får ordning på sakerna.

  4. #154
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19
    Vi fixar en tråd om releaser o skivor o hastighet på bränningen?

  5. #155
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    72
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av karlalbertsson Visa Inlägg
    Köp INTE dem bitsen. Har paketet själv, och samtliga triwings är för stora. Bladen är för tjocka för att gå i skruvarna... Jag har kollat runt hos de flesta större kedjorna efter något att använda. Det slutade med att jag fick köpa en av Hansi...
    Tack för svaret.
    Känns surt ändå att betala en hundring för en mejsel man förmodligen bara kommer använda en gång :/

  6. #156
    Slänger in en liten fråga: unscramble, varför behöver man göra det/vad gör den?
    Varför kan man inte bränna .wii filen direkt?

    Och ett tips till er som kör Nero, pröva Imgburn istället Går o välja vilken hastighet som helst.

    Edit: En fråga till..
    Om nu inte uppgraderingsfunktionen fungerar, betyder det att Nintendo kan släppa en uppdatering som gör att chippet inte fungerar längre, eller de e safe för all framtid ändå?

  7. #157
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Försök hålla snack om hur man bränner osv till separata trådar, så kan den här tråden handla om själva chippet, installation, eventuella uppgraderingar osv.

    Angående nintendo uppdatering, safe för all framtid osv...tja vad skall jag säga, jag säger som jag brukar, min kristallkula sprack i flytten så det är alldeles för grumligt för att se in i framtiden...så vi får helt enkelt vänta å se och ta smällarna som dom kommer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #158
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av trickyhed Visa Inlägg
    Här är för övrigt en lista över alla scen-rellar
    Samt vilka som är nuked.
    http://www.scenereleases.com/wii/
    Mmmmm BRA att jag sitter och muttrar och läser guider och svär och slösar på skivor och ser här att den rellen jag joxar med är nukad!!!!!!! Vad trött jag blir på migsjälv.

  9. #159
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    72
    Respekt
    20
    Exakt varför ska man löda en sladd till eject-knappen? Vad ger det för fördelar egentligen? Tacksam för svar.

  10. #160
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hur är det nu med cyclowiz-chippet? är det uppgraderingsbart? alla webbshoppar hävdar ju faktiskt det.
    Jag skulle kunna tänka mig att köpa ett chip +montering, men jag bor i Göteborg, lite bökigt att skicka till Sthlm. Ingen som säljer och monterar i göteborg?

  11. #161
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det här forumet är tyvärr inte till för att tipsa om andra chippare än www.psxcare.com. Kom igen nu, SÅ bökigt är det inte att skicka ett paket. Om du vill så kan jag skicka en förbetald företagspaketlapp till dig, så ringer du bara posten så hämtar dom upp paketet.

    Alla butiker hävdar uppgraderingsbarheten, men många tekniskt insatta som är vana vid att jobba med ubicom sx chippen säger att det verkar osannolikt att denna konstruktion går att flasha via en dvdskiva.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #162
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    18
    Hej! Fick mitt wii chipat hos er igår =) ...
    inget jag bränt fungerar, får "unable to read disc" på allt ... tror jag gör rätt, gör som andra skrivit om i forumet och bränner .iso filerna med imgBURN utan några speciella inställningar... kör 4x på "traxdata" DVD+R skivor.
    dom filerna som behöver unscramblas gör jag det på... snyft!!!!!

    edit: har ej rört switchen för omprogramering, kanske något jag borde göra?
    orginal fungerar..

    /kakmannen
    Last edited by solwretep; 2007-02-10 at 14:29.

  13. #163
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av solwretep Visa Inlägg
    Hej! Fick mitt wii chipat hos er igår =) ...
    inget jag bränt fungerar, får "unable to read disc" på allt ... tror jag gör rätt, gör som andra skrivit om i forumet och bränner .iso filerna med imgBURN utan några speciella inställningar... kör 4x på "traxdata" DVD+R skivor.
    dom filerna som behöver unscramblas gör jag det på... snyft!!!!!

    edit: har ej rört switchen för omprogramering, kanske något jag borde göra?
    orginal fungerar..

    /kakmannen
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=28773
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #164
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hansi; sorry.
    Vad kostar det med chip +montering +frakt allt som allt?
    Borrar ni i Wii:et när ni sätter in chippet?

    Hur stor är sannolikheten att nintendo kan 'se' chippet och tex stänga av funktioner eller att chippet inte kommer fungera när man uppdaterat wii:et?

    tack för snabba svaret!

  15. #165
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Blir väl c:a 1400:- inkl alla fraktkostnader om vi räknar med företagspaket hit och postpaket + pf avgift tillbaka.

    Vi borrar/gör inga hål.

    Jag tror inte det är möjligt att detektera chippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #166
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Okej
    Lite för dyrt för mig ändå tror jag. men tack för alla svar

  17. #167
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Vet någon var man kan hitta en swap-disc? Så man slipper dra ner PAL-releaser på gamecube-spelen (svåra att hitta, speciellt Resident Evil spelen).

    Tacksam för svar.

  18. #168
    "Regarding CycloWiz upgrade feature, we'll say it once again, CycloWiz is fully upgradable via DVD. While an official upgrade is not ready yet, we'll demonstrate the feature in the next few days, as it seems there is a demand for it.
    "
    http://teamcyclops.com/news.html

  19. #169
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    Om man skulle komma in imorgon, tisdag (13/2) finns det då några chip kvar och hur lång tid tar det att chippa? har en hel drös med spel att bränna ut och testa

  20. #170
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns chip kvar.

    Alla WII som kom in idag blev gjorda inom någon timme från att dom lämnades in. Borde gå lika fort imorgon.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #171
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    sweets då kommer jag in imorgon. när öppnar ni dörrarna?

  22. #172
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    10.

    Kommer du tidigare så prova knacka på, min engelskspråkiga (endast!) tekniker brukar komma redan 08.00, jag själv ramlar in c:a 9.30.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #173
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av z0rk Visa Inlägg
    "Regarding CycloWiz upgrade feature, we'll say it once again, CycloWiz is fully upgradable via DVD. While an official upgrade is not ready yet, we'll demonstrate the feature in the next few days, as it seems there is a demand for it.
    "
    http://teamcyclops.com/news.html
    Jag har själv undersökt och letat efter rimliga lösningar kring hur det ska gå till och Gary på ps2-scene summerar ganska väl ihop hur det är TEORETISKT möjligt att genomföra detta. Gary är för övrigt en gammal räv i chipningsvärlden.

    Citat Original inlägg av GaryOPA
    To correctly program the SX28 with no errors and burned chips, you do need extra hardware to time and control the programming voltage which is 12.5volts on one of the OSC pins of the SX28, this is where the SWITCH you solder on the Cyclowiz comes into play, it turns on and off the HIGH-VOLTAGE.

    The second connection the S wire connects to a controllable IO port on the DVD controller and then connects on the Cyclowiz to the other side of the OSC pins of the SX28.

    To program the SX28 you would need to send a timed signal with the binary data on the S point and then the 12.5volt needs to be turned on and off at the right times to enter into programming mode and to exit the mode.

    This is where the external programmer normally comes into play, and you can build one for about $10 in parts, and the main part is a way to turn on and off the 12.5volts for programming, and these parts are NOT ON THE CYCLOWIZ.

    So this is where the problem comes into play in upgrading the Cyclowiz:

    #1: No parts on the PCBoard to control the high-voltage programming,
    This is control by the USER using the ON and OFF switch.

    #2: The SX28 does not re-program itself, this is done by external control.

    #3: This being the case, your Cyclowiz needs to be working and COMPATIBLE
    with your WII to be able to load a program like GCOS with a homebrew
    program in GC mode to upload code into the RAM which outputs the
    new SX28 binary via the IO port which is connected by the S point.

    #4: This program would need to have screens to inform the user when
    to turn on and off the HIGH-VOLTAGE switch to start and end the
    programming cycles.

    #5: The program better also have ways to read back and compare the
    new SX28 binary to make sure it is flashed and working correctly,
    otherwise if the user shuts down the WII, and the SX28 was not
    programmed correctly, there would be no way to reupload the
    new SX28 binary without an external programmer or the user
    having another way to load a GC homebrew via SDLOAD and
    Action Reply, etc.

    #6: If they ever did make a upgrade disc, it would open the floodgates
    of cheap china-make clones as there is noway to protect the data
    flow of the new SX28 binary going into your own blank clone chip.

  24. #174
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    72
    Respekt
    20
    EDIT: Löste det
    Last edited by trickyhed; 2007-02-13 at 13:27.

  25. #175
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    18
    verkar vara ett problem med PAL och cyclowiz:
    http://forums.maxconsole.net/showthr...584#post412584

    har även varit inne på #cyclowiz via IRC på efnet ... det verkar vara fler som säger det också.

    wiinja skall tydligen inte ha dom problemen:

    citerar
    "
    Quote:
    Originally Posted by Inferno_20
    So your telling me these games that have issues with the cyclowiz work fine on the wiinja? That really sucks then because I just bought a Cyclowiz yesterday and I am about to put it in.

    Maybe I should hold off?

    Seems to be PAL only with issues at the moment (obviously not tested properly before release). You should be ok if you're using NTSC."

    mer på detta forum:
    http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=48890


    1.)
    "Elebits
    Wario Ware Smooth Moves*
    Happy Feet
    Red Steel
    Rayman Raving Rabbids
    Trauma Center Second Opinion*

    All are working 100% w/ no DREs, except games with videos (marked with asterisk) skip during said videos. Could be a media problem, and I hope that's what it is. Used to use Ritek G04 for Gamecube backups, so I'll probably grab some G04, test again, and post my results."

    2.)
    "Red Steel -Appears fine
    Wario Sooth Moves - Working but jumpy audio
    Super Monkeyball - Working but jumpy audio
    Far Cry - Appears fine"
    Last edited by solwretep; 2007-02-13 at 20:26.

  26. #176
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    57
    Respekt
    21
    "the Wii main CPU receives the exact same data from a Wii backup than it would from an original disc, not even one byte differs, so CycloWiz is totally transparent."

    Från Maxconsoles recension av CycloWiz.

  27. #177
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    18
    märkligt att samma skiva funkar med wiinja men inte med cyclowiz monterade på samma wii i sådana fall. Man ska ställa sig kritiskt till det mesta som sägs och skrivs

    Citat Original inlägg av jarlen Visa Inlägg
    "the Wii main CPU receives the exact same data from a Wii backup than it would from an original disc, not even one byte differs, so CycloWiz is totally transparent."

    Från Maxconsoles recension av CycloWiz.

  28. #178
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    72
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av solwretep Visa Inlägg
    märkligt att samma skiva funkar med wiinja men inte med cyclowiz monterade på samma wii i sådana fall. Man ska ställa sig kritiskt till det mesta som sägs och skrivs
    Är det nåt skumt med cyclowiz+PAL-maskiner så släpper de säkert en update till cyclowiz

  29. #179
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    57
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av trickyhed Visa Inlägg
    Är det nåt skumt med cyclowiz+PAL-maskiner så släpper de säkert en update till cyclowiz
    Tror jag också. Om det är fel på mjukvaran kan dom uppdatera.

  30. #180
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    33
    Respekt
    21
    Teamcyclops har noterat PAL problemen med Cyclowiz chippet och har utlovat en patch + en special feature.
    Bara att hålla tummarna.

    02/16/2007 (Read yesterday's post for an important announcement)

    It has been reported that some current generation mods suffer from the old "Idle Disc Read Error (DRE)" bug that was frequent in early badly designed GC modchips. Some people wrongly concluded that it could be the case with CycloWiz, but fortunately it just can't be, and here is why.

    The Wii drive, unlike GC drive, is aware of standard DVD format. Standard DVDs can be read by any Wii (yes, an official DVD player is in theory possible) but as a protection mean some commands used by games are disabled when a standard DVD is inserted.

    CycloWiz job is to re-enable those commands. Unlike some other mods, CycloWiz lets the original Wii firmware handle every aspects of DVD reading. In fact, CycloWiz is probably the only chip on market that doesn't use bitsetting at all. That way, no continuous patching is needed and no desynchronisation can occur. As soon as the disc starts spinning, CycloWiz becomes transparent (you could even remove it!), it's all in the drive's hands.

    We won't say that it's impossible to get a DRE with CycloWiz due to media. Simply use a good burner with good media and and you'll never have to worry about DRE. We are also aware of an unrelated deterministic DRE problem with three PAL games. We will provide an upgrade correcting this issue in a couple of days, along with some surprise features
    Last edited by fevzi; 2007-02-16 at 11:23. Anledning: Stavfel ;)

Sida 6 av 9 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Vilket Chip ska jag välja?
    By daydreamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 01:30
  2. Vilket chip är detta??
    By f04hansp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 12:47
  3. Chip eller Flashad Firmware?
    By linkan_71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 17:00
  4. Chip skillnad?
    By Zampo in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 21:38
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •