har denna: Rayman_Raving_Rabbids_WII_Pal. de startar opp, men sedan så hakar de sej =( Hmm.. går juh fan inte bränna mindre än 4x e nero, jävla skit program
har denna: Rayman_Raving_Rabbids_WII_Pal. de startar opp, men sedan så hakar de sej =( Hmm.. går juh fan inte bränna mindre än 4x e nero, jävla skit program
Vi fixar en tråd om releaser o skivor o hastighet på bränningen?
Slänger in en liten fråga: unscramble, varför behöver man göra det/vad gör den?
Varför kan man inte bränna .wii filen direkt?
Och ett tips till er som kör Nero, pröva Imgburn istället Går o välja vilken hastighet som helst.
Edit: En fråga till..
Om nu inte uppgraderingsfunktionen fungerar, betyder det att Nintendo kan släppa en uppdatering som gör att chippet inte fungerar längre, eller de e safe för all framtid ändå?
Försök hålla snack om hur man bränner osv till separata trådar, så kan den här tråden handla om själva chippet, installation, eventuella uppgraderingar osv.
Angående nintendo uppdatering, safe för all framtid osv...tja vad skall jag säga, jag säger som jag brukar, min kristallkula sprack i flytten så det är alldeles för grumligt för att se in i framtiden...så vi får helt enkelt vänta å se och ta smällarna som dom kommer.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Exakt varför ska man löda en sladd till eject-knappen? Vad ger det för fördelar egentligen? Tacksam för svar.
Hur är det nu med cyclowiz-chippet? är det uppgraderingsbart? alla webbshoppar hävdar ju faktiskt det.
Jag skulle kunna tänka mig att köpa ett chip +montering, men jag bor i Göteborg, lite bökigt att skicka till Sthlm. Ingen som säljer och monterar i göteborg?
Det här forumet är tyvärr inte till för att tipsa om andra chippare än www.psxcare.com. Kom igen nu, SÅ bökigt är det inte att skicka ett paket. Om du vill så kan jag skicka en förbetald företagspaketlapp till dig, så ringer du bara posten så hämtar dom upp paketet.
Alla butiker hävdar uppgraderingsbarheten, men många tekniskt insatta som är vana vid att jobba med ubicom sx chippen säger att det verkar osannolikt att denna konstruktion går att flasha via en dvdskiva.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hej! Fick mitt wii chipat hos er igår =) ...
inget jag bränt fungerar, får "unable to read disc" på allt ... tror jag gör rätt, gör som andra skrivit om i forumet och bränner .iso filerna med imgBURN utan några speciella inställningar... kör 4x på "traxdata" DVD+R skivor.
dom filerna som behöver unscramblas gör jag det på... snyft!!!!!
edit: har ej rört switchen för omprogramering, kanske något jag borde göra?
orginal fungerar..
/kakmannen
Last edited by solwretep; 2007-02-10 at 15:29.
Hansi; sorry.
Vad kostar det med chip +montering +frakt allt som allt?
Borrar ni i Wii:et när ni sätter in chippet?
Hur stor är sannolikheten att nintendo kan 'se' chippet och tex stänga av funktioner eller att chippet inte kommer fungera när man uppdaterat wii:et?
tack för snabba svaret!
Blir väl c:a 1400:- inkl alla fraktkostnader om vi räknar med företagspaket hit och postpaket + pf avgift tillbaka.
Vi borrar/gör inga hål.
Jag tror inte det är möjligt att detektera chippet.
Okej
Lite för dyrt för mig ändå tror jag. men tack för alla svar
Vet någon var man kan hitta en swap-disc? Så man slipper dra ner PAL-releaser på gamecube-spelen (svåra att hitta, speciellt Resident Evil spelen).
Tacksam för svar.
"Regarding CycloWiz upgrade feature, we'll say it once again, CycloWiz is fully upgradable via DVD. While an official upgrade is not ready yet, we'll demonstrate the feature in the next few days, as it seems there is a demand for it.
"
http://teamcyclops.com/news.html
Om man skulle komma in imorgon, tisdag (13/2) finns det då några chip kvar och hur lång tid tar det att chippa? har en hel drös med spel att bränna ut och testa
Det finns chip kvar.
Alla WII som kom in idag blev gjorda inom någon timme från att dom lämnades in. Borde gå lika fort imorgon.
sweets då kommer jag in imorgon. när öppnar ni dörrarna?
10.
Kommer du tidigare så prova knacka på, min engelskspråkiga (endast!) tekniker brukar komma redan 08.00, jag själv ramlar in c:a 9.30.
EDIT: Löste det
Last edited by trickyhed; 2007-02-13 at 14:27.
verkar vara ett problem med PAL och cyclowiz:
http://forums.maxconsole.net/showthr...584#post412584
har även varit inne på #cyclowiz via IRC på efnet ... det verkar vara fler som säger det också.
wiinja skall tydligen inte ha dom problemen:
citerar
"
Quote:
Originally Posted by Inferno_20
So your telling me these games that have issues with the cyclowiz work fine on the wiinja? That really sucks then because I just bought a Cyclowiz yesterday and I am about to put it in.
Maybe I should hold off?
Seems to be PAL only with issues at the moment (obviously not tested properly before release). You should be ok if you're using NTSC."
mer på detta forum:
http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=48890
1.)
"Elebits
Wario Ware Smooth Moves*
Happy Feet
Red Steel
Rayman Raving Rabbids
Trauma Center Second Opinion*
All are working 100% w/ no DREs, except games with videos (marked with asterisk) skip during said videos. Could be a media problem, and I hope that's what it is. Used to use Ritek G04 for Gamecube backups, so I'll probably grab some G04, test again, and post my results."
2.)
"Red Steel -Appears fine
Wario Sooth Moves - Working but jumpy audio
Super Monkeyball - Working but jumpy audio
Far Cry - Appears fine"
Last edited by solwretep; 2007-02-13 at 21:26.
"the Wii main CPU receives the exact same data from a Wii backup than it would from an original disc, not even one byte differs, so CycloWiz is totally transparent."
Från Maxconsoles recension av CycloWiz.
Teamcyclops har noterat PAL problemen med Cyclowiz chippet och har utlovat en patch + en special feature.
Bara att hålla tummarna.
02/16/2007 (Read yesterday's post for an important announcement)
It has been reported that some current generation mods suffer from the old "Idle Disc Read Error (DRE)" bug that was frequent in early badly designed GC modchips. Some people wrongly concluded that it could be the case with CycloWiz, but fortunately it just can't be, and here is why.
The Wii drive, unlike GC drive, is aware of standard DVD format. Standard DVDs can be read by any Wii (yes, an official DVD player is in theory possible) but as a protection mean some commands used by games are disabled when a standard DVD is inserted.
CycloWiz job is to re-enable those commands. Unlike some other mods, CycloWiz lets the original Wii firmware handle every aspects of DVD reading. In fact, CycloWiz is probably the only chip on market that doesn't use bitsetting at all. That way, no continuous patching is needed and no desynchronisation can occur. As soon as the disc starts spinning, CycloWiz becomes transparent (you could even remove it!), it's all in the drive's hands.
We won't say that it's impossible to get a DRE with CycloWiz due to media. Simply use a good burner with good media and and you'll never have to worry about DRE. We are also aware of an unrelated deterministic DRE problem with three PAL games. We will provide an upgrade correcting this issue in a couple of days, along with some surprise features
Last edited by fevzi; 2007-02-16 at 12:23. Anledning: Stavfel ;)
Bookmarks