Sida 7 av 9 FörstaFörsta ... 56789 SistaSista
Visar resultat 181 till 210 av 245

Diskussion: Chip - CycloWiz!

  1. #181
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Goda nyheter !!!!!!!!

    Det verkar som CycloWiz har börjat fungera med D2B chipset !? citat från www.teamcyclops.com "If your chip came in a branded CycloWiz ESD bag, it means that it already supports the D2B chipset."

  2. #182
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Underbart, det verkar som om det är sant, här är hela utdraget från hemsidan:

    "We will also offer free replacements with D2B chipset support for people who have a D2B console and a CycloWiz from an the first batch which doesn't support D2B chipset. If your chip came in a branded CycloWiz ESD bag, it means that it already supports the D2B chipset"

    Har ni hört om det kommer in såna till er snart Hansi?

    *längtar*

  3. #183
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag jagar dom med emails för att få en leverans nya fort :-)

    Wiinja snubben svarade fortast, så det är wiinja chip v2 som klarar d2b på ingående också.

    Väntar fortfarande på svar från wiikey.cn med.

    Så det kommer finnas lite att välja mellan snart :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #184
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Tror du att man kan skicka sin wii på måndag?

    Vad tar ni för wiinja + montering? samma pris eller?

  5. #185
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan skicka in din wii när du vill.

    Vi tar 895:- för wiinja. Lite lägre pris eftersom det chippet definitivt inte är uppgraderingsbart.

    Jag räknar med att ha dom på lager c:a torsdag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #186
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Fungarar dessa media för backuper?

    Verbatim DVD-R 4,7GB 16X med billigaste brännaren på ********** Nec AD-5170 Intern IDE DVD±RW 18x Dual Layer.

  7. #187
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    En enkel fråga, orkar inte läsa igenom alla inlägg.

    Men kommer jag kunna ladda ner Gamecubespel i NTSC-format och spela på min Wii som är chippad med CycloWiz?

  8. #188
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, du kan starta ntsc gamecube spel, vad jag förstått använder man GCOS som du kan ladda ner på www.wiinja.com
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #189
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Jag hade tänkt skicka in min Wii för chippning hos er. Har ni handkontroller, nätadapter osv till Wii, så att det räcker att jag bara skickar själva konsolen?
    Blir ju i så fall inget stort paket

  10. #190
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp vi har allt sådant, vi behöver bara konsollen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #191
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Någon prel. leveransdatum för Cyclo-Wiz v.2 ?

  12. #192
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, inget lovat datum, men troligen under veckan
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #193
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Vad är bäst att satsa på Cyclo-Wiz v.2 eller Wiikey?

    Har ntsc version av Wii om det spelar någon roll?

  14. #194
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tja båda chippen är mycke hype å lite verkstad tills vi har dom i butiken och kan testa dom.

    Wiinja 2.0 fungerar ypperligt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #195
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Den här frågan får hamna här istället för en egen tråd. Någon som gjort en system update med cyclo-wiz installerat. Så man vet att det är riskfritt?

  16. #196
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av sarlac Visa Inlägg
    Den här frågan får hamna här istället för en egen tråd. Någon som gjort en system update med cyclo-wiz installerat. Så man vet att det är riskfritt?
    Jag har det... Inga problem ännu...

  17. #197
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Uppdateringen skulle komma i slutet av februari till Cyclowiz och nu är hemsidan nere. Känns som den kommer bli försenad.

  18. #198
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Någon mer än jag som fått en cd läsare som jobbar arslet av sig sedan chippning. Får tokryck i mellan åt. Någon annan med samma "problem"?

  19. #199
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Ska NTSC spel funka på ver 2 av cyclo-wiz eller är det bara fixat så att det chippet funkar i alla maskiner? för får inte igång SSX Blur NTSC på min pal maskin, installerade chippet idag så har inte hunnit testa PAL än :P

  20. #200
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av desajn Visa Inlägg
    Ska NTSC spel funka på ver 2 av cyclo-wiz eller är det bara fixat så att det chippet funkar i alla maskiner? för får inte igång SSX Blur NTSC på min pal maskin, installerade chippet idag så har inte hunnit testa PAL än :P
    Läste att SSX Blur NTSC in fungerade på WiiKey heller.

  21. #201
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Det funkar nog efter man uppdaterat cyclo-wiz chippet men eftersom jag köpte den nya ver. så räknade jag typ med att den skulle ha den senaste uppdateringen, men finns ju ingen uppdatering ute än så. För läste även på nån sida att Importspel bara funkar på USA och JAP maskiner men det verkar ju konstigt. Och här på PSXCARE står det med att vissa av funktionerna som står med på 'chipsidan' kommer endast börja funka efter uppdatering.. ? Får antagligen några PAL spel i eftermiddag för själv har jag ju ingen jävla DVD brännare så får hoppas mitt chip är rätt installerat, det lös i alla fall grönt

  22. #202
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Cyclo-Wiz version?

    Hur kan jag kolla vilken Cyclo-Wiz chip firmware (version?) jag har? Behöver veta detta pga uppgraderingen till firmware 3.0, är inte säker på om jag har det eller inte..vill vara extra noga!

    tack på förhand

  23. #203
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    spelar nog ingen roll.
    Du kan flasha v3 hur många ggr som helst.

  24. #204
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Varför finns det ingen egan Wiikey tråd? Blev lite förvånad att jag kom till cyklowiz...

    Sedan verkar youtube filmerna på wiikey vara borta... sucka.. inte nog med att wiikey.cn är spärrad när man surfar på wiit

  25. #205
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
    Varför finns det ingen egan Wiikey tråd? Blev lite förvånad att jag kom till cyklowiz...

    Sedan verkar youtube filmerna på wiikey vara borta... sucka.. inte nog med att wiikey.cn är spärrad när man surfar på wiit
    wiikey.cn är nere, spelar ingen roll varifrån du surfar.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  26. #206
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av bell Visa Inlägg
    wiikey.cn är nere, spelar ingen roll varifrån du surfar.
    Märkte det idag på jobbet.. illa illa.. skulle söka efter en monterings anvisning på deras sida men det sket sig.. någon som har en sådan här??

  27. #207
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
    Märkte det idag på jobbet.. illa illa.. skulle söka efter en monterings anvisning på deras sida men det sket sig.. någon som har en sådan här??
    http://www.wiikey.com.cn ser ut att funka. Det sägs att de har haft belastningsproblem och bytt operatör.

    EDIT: Det visar sig att ovanstående adress inte alls har med Wiikey att göra. Siten är kopierad rätt av från den officiella, och produkten de säljer är en fullständigt oauktoriserad klon.
    Last edited by khim; 2007-05-05 at 20:47.

  28. #208
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Ja wiikey ligger nere ännu...

    Hmm ingen som svarade på varför Wiikey länkas till Cyklowiiz tråden från produktsidan??

  29. #209
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Därför att jag kopierade cyclowiz produkten i webshoppen när jag lade upp wiikey, missade att ändra länken till forumet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #210
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Aha, okidoki.. började fundera på om de var samma sak eller nått

    Såg att instruktionsfilmerna för Wiikey är borta på youtube med, fick ni inte ha dem där?

Sida 7 av 9 FörstaFörsta ... 56789 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Vilket Chip ska jag välja?
    By daydreamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 01:30
  2. Vilket chip är detta??
    By f04hansp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 12:47
  3. Chip eller Flashad Firmware?
    By linkan_71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 17:00
  4. Chip skillnad?
    By Zampo in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 21:38
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •