Sida 8 av 9 FörstaFörsta ... 6789 SistaSista
Visar resultat 211 till 240 av 245

Diskussion: Chip - CycloWiz!

  1. #211
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nä, någon sån där branschorganisation hävdade att mina filmer bröt mot deras copyright... land of freedom my ass...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #212
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Ja, youtube har blivit lite mindre rebellisk nu när de blivit uppköpta...
    Finns det någon chans att få tag i dem på annat håll??

  3. #213
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja jag skall lägga upp dom på någon annan site. Kanske tar mig tid att lägga upp torrents med filmerna i lite större format med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #214
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Hade uppskattats då det blir lite dålig kvalitet på youtube. Kul att kunna urskilja detaljerna med
    Säg till om du slänger upp dem någonstans.. gärna softtorrents eller torrentleech kanske

  5. #215
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    En annan bra idé är om psxcare startar en egen tracker :P
    Så delar alla med sig av sina lagliga spel som man kodat "själva"
    och mycket annat fint.
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  6. #216
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, jag har funderat på att lägga upp en tracker på servern. Men nu ligger filmerna på pirate bay iaf

    http://thepiratebay.org/tor/3682948/wiikey_installation
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #217
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Sweet Hansi!
    Tackar så mycket!

  8. #218
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Filmerna var kalas. Mycket bra kvalitet och man såg klart bättre vad man skulle göra. Tack igen

  9. #219
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    I filmen kör ni ju med quicksolder varianten men har sett att man på flera ställen rekommenderar att man löder dit kablar mellan punkterna istället. Varför skulle det vara bättre med kablar?

  10. #220
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kablar underlättar om man är kass på att löda, speciellt när man skall ta bort chippet igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #221
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    18
    Vad har hänt egentligen!? Jag har inte kunnat spela något av spelen jag tar hem nu. Menyn där man trycker Start kommer bara. Men sen när jag trycker start så kommer bara den Wii-remote varningen fram, sen så står det error och att jag ska ta ut skivan.

    Vet ni vad som är fel? Funkar inte CycloWiz längre?! Måste jag chippa om min konsol?

    Hoppas på svar så snabbt som möjligt.

    EDIT: Jag tror jag kan problemet nu. Jag läste på CycloWiz-hemsida att man måste uppdatera cippet till 3.5, och jag har bara 3.0, och 3.0 kan bara spela de gamla spelen, precis som jag kan. Så betyder det att jag måste skicka iväg mitt Wii igen för uppdatering?
    Last edited by WiiDude; 2007-11-21 at 21:29.

  12. #222
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ja det måste du göra om du inte har en switch till chippet. Då kan du uppdatera själv.

    Jag har uppdaterat till 3.6beta då kan man spela SMG
    Lycka till

  13. #223
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av swiit Visa Inlägg
    Ja det måste du göra om du inte har en switch till chippet. Då kan du uppdatera själv.

    Jag har uppdaterat till 3.6beta då kan man spela SMG
    Lycka till
    Switch? Är det en sådan spak på baksidan av Wii,et? Isåfall har jag en sådan. Men en gång när jag skulle uppdatera mitt chipp till 3.5 så gick det inte. Måste man uppdatera till 3.0 innan man uppdaterar till 3.5 eller?

    Så kan ni berätta hur man uppdaterar? Då blir jag väldigt tacksam

    Här är ännu en fråga jag måste ställa, kan ens Wii brickas när man uppdaterar chipp? Eller kan bara chippet brickas?

  14. #224
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Går det att uppdatera det första CycloWiz chipet? Som det är nu så går det inte att spela nya Mario mm.

    Jocke

  15. #225
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Hur är det nu om man köper Wiinja v2.
    Kommer bara chippet eller kommer kablarna m.m med som man behöver ?
    Jag vet att man måste ha egen skruvmejsel och lödkolv och det. men är det något mer man måste köpa till själva chippet så att säga.
    Sen undrar jag om det verkligen går att spela brända wii spel med den chippen.
    Och sen en fråga till, finns redan firmwaren med på chippet eller måste man ladda ner den från nätet ?
    Och jag ser att det inte går att uppdatera den. (så då kanske inte alla brända spel funkar ?)
    Och jag vet att det är bara pal spelen eftersom jag har pal maskin.
    Vill bara veta mer om chippet, men lödningen har man inte problem med.
    Tacksam för svar //hide_

  16. #226
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Köp inte wiinja v2, det chippet är helt enkelt inte up-to-date och går inte uppgradera. Yaosm är bättre ifall du skall ha den typen av chip, själva kretsen till wiinja och yaosm är densamma.

    Vi skall skicka med kablar till dessa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #227
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Ah ok, tack.
    Men Yasom går att upgradera ?
    Och annars har jag tänkt mig WIINJA Deluxe, vet inte riktigt, men vilket av dom skulle du rekommendera ?

  18. #228
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Och förresten jag har serienr: LEH-1503xxxxx
    Så funkar Yaosm för min wii är väl dom nyare versionerna ?

  19. #229
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag rekommenderar wiinja deluxe eller wiikey

    Yaosm går inte att uppgradera enkelt, man måste löda ur chippet och programmera om det. Lösa chip kostar c:a 20:-/st, det är hanteringen av omflashning och montering som vi tar betalt för...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #230
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av hide_ Visa Inlägg
    Och förresten jag har serienr: LEH-1503xxxxx
    Så funkar Yaosm för min wii är väl dom nyare versionerna ?
    Du skall ha D2CKEY
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #231
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Ok då vet jag det.
    Tack så mycket för svaren.

  22. #232
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Usch då, d2ckey verkar jobbig att löda, det finns inget annat chip för tilfället som funkar på dom nyare konsollerna ?
    Men det finns en FlexPCB till d2ckey, det står att det går snabbare, vad är det för skillnad på den ?

  23. #233
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av hide_ Visa Inlägg
    Usch då, d2ckey verkar jobbig att löda, det finns inget annat chip för tilfället som funkar på dom nyare konsollerna ?
    Men det finns en FlexPCB till d2ckey, det står att det går snabbare, vad är det för skillnad på den ?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...threadid=32457
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #234
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Hansi, om man ska lämna in sins WII fixar ni det på direkt eller får man vänta nån dag?

  25. #235
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Hase14 Visa Inlägg
    Hansi, om man ska lämna in sins WII fixar ni det på direkt eller får man vänta nån dag?
    Oftast direkt
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #236
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    hej, jag har andra versionen av CycloWiz och har därför inte möjligtheten att spela mario kart eller mario galaxy å så(för det där error 001 medelandet) går det att uppgraera choippet på nåt vis eller måste jag skaffa ett nytt?

  27. #237
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Uppdatera chippet, har du en strömbrytare från chippet som sitter på utsidan av ditt wii så är det bara att ladda ner och följa instruktionerna. Annars måste wiin öppnas igen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #238
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Vilket chip ska jag ha till mitt Wii med nr: LEH 133870822. Har hört att Wiikey ska vara bäst? Sen undrar jag om man kan komma in med Wiiet och få det lödat samma dag?

    Tack på förhand.
    Last edited by paholainen; 2008-05-18 at 17:50.

  29. #239
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Wiikey borde passa i din wii (vad det nu har med cyclowiz att göra, off topic!!!!!!!!!!)

    Det brukar gå bra att få wiikey monterat på under 1 timme de flesta dagar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #240
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ok tack.

    Länken under WiiKey går till denna tråd?? Såg inte att det var fel på länken.

Sida 8 av 9 FörstaFörsta ... 6789 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Vilket Chip ska jag välja?
    By daydreamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 01:30
  2. Vilket chip är detta??
    By f04hansp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 12:47
  3. Chip eller Flashad Firmware?
    By linkan_71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 17:00
  4. Chip skillnad?
    By Zampo in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 21:38
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •