Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: någon lösning till ett noob-problem?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    någon lösning till ett noob-problem?

    Hej!
    Jag började modda min xbox för en vecka sen, allt gick bra fram tills efter jag installerade BIOSet, men när jag försökte använda slayers_evox... så sket sig allt.
    Det här är vad jag har gjort och vad som har hänt:

    1) Jag lödde fast mitt Duo x2 med kablar, fungerade utmärkt!

    2) Brännde ett rekomenderat BIOS på en dvd skiva som min thomson läsare have väldigt svårt med att läsa. Lyckades efter ca 10 försök.

    3) Brännde evox slayer på en dvd+rw som thomson lyckades läsa efter ca 20 minuter. När jag fick upp menyn så följde jag guiden som sa att jag skulle göra en backup av BIOS/EEPROM(genom att trycka på det valet).

    4) Sen enligt guiden så skulle jag reboota xboxet genom "reset/rebbot" vilket jag gjorde.

    5) när jag sen lyckades starta slayers evox skivan igen så kom jag till den evoultion-x dashboarden .

    6) Det stod tydligt att jag skulle göra backups på min dator via FTP, men hur mycket jag än försökte så gick det inte(jag följde en massa guider och tutorials hur man ftp:ade). Så när det inte gick så blev jag lite sur och valde "new install on retail harddrive". ett pop-up sa att den formaterades och efter ca 4 sekunder så var jag tillbaks i menyn .

    7) Jag fortsatte följa guiden som sa att jag skulle starta om mitt xbox och när jag gjorde det så kom jag bara till error code nr.13....

    Om jag har förstått allting rätt så har jag tagit bort allt som låg på hårddsiken. Den är fortfarande locked.
    Finns det något jag kan göra? hotswappa? installera om ms dash?
    (Helst så vill jag undvika att bränna något programm på en skiva eftersom min thomson är så otroligt kräsen med vad den kan läsa och inte läsa)

    P.S. Jag kan fortfarande spela spel.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Hmm, du bör nog låna en fungerande läsare av en kompis och sätta in. Kör igång slayers på den, välj alternativ 3, sen välj det som heter typ "install retail hdd" också tar det väl 5-10 min medans den jobbar sen ska det fungera...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Okay, man tackar!

    Det är bara att koppla in en annan xbox-dvd-läsare i xboxet om jag kommer ihåg rätt?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan koppla in en vanlig pc dvdläsare också
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen!
    Evox funkar utan problem nu(bortsett från xbmc/xbmp)

Liknande diskussioner

  1. Problem vid 4.2 till 5.2 på MS 25
    By Chips in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 11:28
  2. Problem med olika bios och ny HDD
    By goure^ in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 18:00
  3. Router problem?
    By Tjecken in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 23:23
  4. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14
  5. Snälla någon som kan lösa mitt problem!
    By Art in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-02-26, 11:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •