Har jag lyckats att flasha korrekt när jag innan flashningen hade Firmware ms25 (som det står på klisterlappen på min drive) och efter flashningen står det i VIA RAID TOOL att jag har ms28...?
Har jag lyckats att flasha korrekt när jag innan flashningen hade Firmware ms25 (som det står på klisterlappen på min drive) och efter flashningen står det i VIA RAID TOOL att jag har ms28...?
Då har du använt en för gammal version av patchern och du kommer troligen få ERROR kod på din xbox! Versionsnumret bör INTE ändras. Även om du nu har ms28 baserad firmware så skall man se till att den identifierar sig som ms25 ifall man hade ms25 från början.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Provade nyss att köra ett orginalspel Call Of Duty 3 och driven ville inte känna igen den som en xbox360 dvd...skumt värre...vad e galet?
hansi förklarade ju vad som var felet..
Nä det borde fungera ändå trots att han inte använde senaste x360sam.exe
Verkar som om något annat blivit fel i proceduren. Spara alla bin filer du har!
Troligen fel nyckel i dvdläsaren nu.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag skapade en "keycheck" -bat fil och granskade min orginalnyckel från orig.din med xtrem52d.bin och den saknar nyckel...*huhh*...hur får jag orginalnyckeln "injected" i xtrem52d.bin filen?
Använd "make xtreme firmware" eller vad den heter som följer med xtreme firmware 5.2
Jag fixade det!! Den e korrekt flashad med v5.2d nu..Det var felaktig nyckel som spökade...återstår bara hur jag ska få driven att visa sig i XP )
Varför skulle du vilja få driven att synas i windows? Ska du göra backups eller?
Jo, typ med Schtrom360Xtract eller Xbox_Backup_Creator
Du måste bränna enable800.iso eller vad den nu exakt hette, och följa alla andra anvisningar du hittar i readmefilen till xtreme firmware.
Förlåt, men jag fattar inte svaret i början av tråden (typ samma fråga?) Jag fick mitt 360 flashat i helgen, och när jag ska spela mitt originalspel NBA 2k7 så blir mitt 360 mysko och det står "Can't read media". Men när jag stoppar i en vanlig dvd-film så att den drar igång och sedan tar ut den och stoppar i spelet igen, så funkar allt :S Är inget proffs på 360 och datorer; men kan det vara en dålig flashning? Drygt att alltid ha med en dvd-film när man ska spela :\
Vi har sett någon enstaka 360 som beter sig som du beskriver. Jag har för mig den blev bättre efter uppdatering till xtreme 5.2, men flashade du i helgen och hade samsung drive så skall du ju ha fått 5.2
Jo det står att jag har 5.2 på kvittot och att jag har en Samsung-läsare.. Det är klart, det kan ju vara spelet det beror på också. Ska prova med ett annat när jag har möjlighet (har bara 1 spel), men om det är samma sak med det - vad gör jag då?
Bookmarks