Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Nybörjare med Custom firmware 3.03 OE-C

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Nybörjare med Custom firmware 3.03 OE-C

    Hej,

    Köpte min PSP hos PSXCare med Custom firmware 3.03 OE-C. och har några frågor.

    Ersätter den alla "nedgraderingar" samt UMDLoaders mm. ?

    Jag har ibland fått tag på spel som har en trädstruktur och jag hajar inte riktigt hur jag skall få igång dem på min PSP....

    Jag har läst FAQ men lyckas inte få igång grejorna....

    //Tommy

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du har \PSP\GAME med i trädstrukturen så lägg det i \PSP\GAME150 istället. Det har jag väl skrivit på instruktionerna du fick med?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Så jag lägger hela filstrukturen i GAME bara så skall det funka?

    GAME
    psy-gtavcs
    +PSP_GAME
    +SYSDIR
    +UPDATE
    +USRDIR
    +AUDIO
    LUA
    +RUNDATA

    Jag har läst men ej förstått

    Eller så testar jag att lägga den i GAME150 då?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Exakt vad har du för filer där?

    Ser ju ut som gran theft auto vice city stories, det borde bara vara en .iso eller .cso att lägga i \iso mappen.....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Det verkar som om du packat upp .iso-filen tycker jag. Du ska bara lägga .iso-filen som den är i mappen som heter iso på din psp.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    OK, testar det! Thx

    Hur använder jag en rar-fil som jag packat upp men som innehåller: *.001, *.002 etc samt en svf fil?

    //T

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då har du inte packat up den, *.001 osv ÄR ju rar-filer
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Öppna den rar-fil som ligger högst upp i mappen. I winrar trycker du sen bara "extract to" och väljer vart du vill att .iso-filen ska hamna. Efter att du packat upp den är det bara att skicka över ison till iso-mappen i din psp så ska det fungera bra. svf-filen behöver du inte bry dig om. Den har man bara för att med ett speciellt program kunna kolla om alla filer blivit nedladdade som de ska.

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tyvärr verkat det som att den som packat struntade i att lägga med *.000 filen då det inte går att packa upp....

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du provat att öppna .001 filen?

    Jag har bestämt för mig att det är numreringen .rar, r00, r01, r02 osv som börjar med .rar och sedan .r00. När dom numrerat med .001, .002, 003 osv kan det väl börja med .001 och inte .000???

    Och som sagt, INGA ANTIKA PROGRAMVAROR, uppdatera alltid till SENASTE version av winrar och andra program du använder innan du sätter igång och frågar varför saker och ting inte fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej hej,

    TACK Hansi, självklart löste sig problemet med att uppgradera WinRAR till senaste versionen

    Nu blir det Sonic, GTA och Daxter för hela slanten!

    //Tompa

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av tompasod Visa Inlägg
    Hej hej,

    TACK Hansi, självklart löste sig problemet med att uppgradera WinRAR till senaste versionen

    Nu blir det Sonic, GTA och Daxter för hela slanten!

    //Tompa
    Jo folk som packar med senaste versionen av Winzip (10 ) o nyare Winrar är inte så bakåtkompatibla *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Problem redan med backup av samung 78???
    By Djinn1982 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 14:32
  2. problem med hdd byte
    By aprilia_ftw in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 21:36
  3. Ny i psp världen med "snabb" fråga
    By Tavus in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 21:48
  4. flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a
    By QuBaR in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 19:31
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •