Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Lustigt om NTSC

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Inlägg
    115
    Respekt
    23

    Post Lustigt om NTSC

    Hörde från en jeppe att bara man har en rgb-kabel så kan man spela NTSC-spel på en tv som är låst på PAL. För mig låter det som mumbo-jumbo för att få sälja HK-kopior, vad tycker ni? Jag köpte en pal-converter till mitt ps1 "back in the days" och den funkade lika bra som kattskit. Den åkte tillbaka till butiken illa kvickt!

    Är det någon som vet om det går att fixa så att det går att spela hk-spel (utan att regionspatcha, har ingen dvd-brännare) med bild på min PAL-tv???

    MVH

    [This message has been edited by bisterfinnen (edited 13 March 2002).]

  2. #2
    Yaroze Guest

    Post

    Fanns iaf en grej till PSX som man brände (Import Player) den fixade så att det blev färg på spelen om dom var NTSC.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Inlägg
    115
    Respekt
    23

    Post

    Problemet för mig om jag minns det rätt var att tv-bilden blev uppdelad i 3 fält, vilket gjorde spelet helt ospelbart, på min psx.

    Nån som har en cp-tv som mig som vet nåt bra sätt??

    MVH

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Inlägg
    115
    Respekt
    23

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Yaroze:
    Fanns iaf en grej till PSX som man brände (Import Player) den fixade så att det blev färg på spelen om dom var NTSC.</font>
    Svårt att bränna dvd-er om man inte har varken dvd-spelare eller dvd-brännare på datorn, och det är ps2 jag snackar om nu!


  5. #5
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Post

    jag har samma typ av cp-tv!!!! faan va störande! det enda jag sättet för mej (med psx) var att PAL-patcha... men det kan bli svårt med ps2, då man inte har en DVD-brännare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2001
    Inlägg
    93
    Respekt
    24

    Post

    har provat och köpt en rgb kabel? va kostar dom 100 spänn? du får bättre bild med den

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Inlägg
    115
    Respekt
    23

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by zolo:
    har provat och köpt en rgb kabel? va kostar dom 100 spänn? du får bättre bild med den</font>
    Har du läst översta inlägget??

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2001
    Inlägg
    93
    Respekt
    24

    Post

    jo jag kan läsa.. men jag förstår inte ditt problem med rgb kabel.. är tvn så kass kanske är dags och köpa en ny

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Inlägg
    115
    Respekt
    23

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by zolo:
    jo jag kan läsa.. men jag förstår inte ditt problem med rgb kabel.. är tvn så kass kanske är dags och köpa en ny</font>
    Du läste men du förstod inte... ok, jag ska göra ett nytt försök. Jag tänkte köpa lite hk-silver skivor till min ps2. Då jag vet av erfarenhet att jag med mitt före detta ps1 inte kunde spela ntsc-spel med min tv, då bilden blev uppdelad i 3 fält, mailade jag till försäljaren och frågade om samma fenomen skulle ske med min ps2 och mina ps2 ntsc-spel. Han svarade då att jag skulle köpa en rgb-kabel, så skulle det inte vara något problem. Jag tyckte att det lät mysko och ställde därför frågan här i forumet.

    comprende ?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag har anpassat FAQ till din fråga:

    http://www.psxcare.com/support/forum...ML/000003.html
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. NTSC flimmer?
    By snabring in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-06-18, 12:20
  2. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  3. PAL - NTSC switch
    By Sheytan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-08, 22:44
  4. skillnader mellan NTSC xboxar och PAL xboxar.
    By tjoff in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 21:23
  5. Messiah och NTSC?
    By christian42 in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-10, 08:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •