Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Jobbigt och flasha?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19

    Jobbigt och flasha?

    Var inne med mitt xbox till en polare som sade att en nyare 360 är jobbig och flasha?? Man måste programera om och löda sa han. Men jag tror inte riktigt på det då jag läst runt här på forumet i ett par veckor (skulle kunna flasha själv eg men bra och skylla på nån annan ifall det går åt he***. samt har inte tid)
    Vad säger ni??

    Mvh!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Låt psxcare göra det säger jag. Kostar bara 500 spänn och då blir det bra gjort.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    Gör det själv, det är väldigt enkelt om du följer den här guiden " hacking the xbox 360 for dummies" http://www.360mods.net/Downloads/get=61.html

    Tar max en halvtimme att skruva isär, flasha och skruva ihop om inget krånglar. Kasta inte bort 500 spänn..

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Du glömde säga att man måste ha rätt sata chipset. Det är svårt om inte omöjligt att flasha ms28 utan via eller annat chipset som stöder den.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och ett SATA kort med rätt chipset som utan problem flashar ms28 hittar du här
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=65
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du får köpa in en större låda.....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja första lådan tog ju slut på ett par dar. Nu är nästa låda på väg, fick precis mail om att den är skickad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ja, dom måste ha sålt som sprit på gatan...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44
  3. Problem med olika bios och ny HDD
    By goure^ in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 18:00
  4. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59
  5. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •