Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Hitachi 0059DJ strul

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Hitachi 0059DJ strul

    Jag har tidigare flashat Hitachi 0078FK ( med slax) o samsung ms28
    de båda har gått kanon o utan minsta strul, men nu har jag stött på en Hitachi 0059DJ som bara inte vill vara med om att bli flashat. Jag provade först slax discen då jag tyckte att det var smidigt att göra på det viset, när inte det funkade beställde jag ett connectivity kit v2.
    Jag testade med connectivity kittet fick den i ModeB ( 2tryck för o öppna o stänga luckan) men sen när windows startade så fanns inte dvdn där.
    I enhets hanteraren så hade Via kortet ett utropstecken framför sig. jag testade att upp datera drivisarna till Via kortet med vraid_driver_v540a.zip drivisarna o det gav samma resultat. Jag har läst på ett annat forum om att de trycker Eject på dvdn i slax när den ska till o spinna upp o det provade jag oxå men det funkade inte heller. Fick råd av en att testat connectivity settet på både modeA o B men det hjälpte inte heller.
    Nån som har nått tips eller vart med om nått liknande kanske?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag brukar starta windows först och ha connectivity kittet avstängt.

    Sedan ansluter jag dvdläsaren, trycker in mode-b knappen, sätter på connectivity kitet (med strömbrytare på v2, annars får man använda powerkabeln), väntar 2 sekunder, trycker upp mode-b knappen igen.

    Någon gång i veckan får vi in en drive som vägrar poppa upp i windows. Då brukar jag gå in i windows administrative tools och deleta alla listade off-line dvdläsare (något av valen bland media pools osv) och sedan boota om. Sedan brukar det fungera bra.

    Sedan jag började använda xecuters USB/SATA adapter så har jag haft mycket mindre problem med detta.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Nu har jag testat det som du beskrev ovan, det jag nu råkar ut för är att hela datorn hänger sig när jag slår på ström switchen till dvdn helt hängd är den inte men det tar ca 20sek för start menyn att komma upp när jag klickar på windows knappen. jag har letat efter media pool i administrations verktygen men inte hittat nått liknande. den enda dvdn jag hittar e min pioneed DVD111D
    har provat i 2st datorer med samma resultat.

Liknande diskussioner

  1. hitachi +single layer dvd ?
    By dezuria in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 17:16
  2. Hitachi 0059DJ + Intel 845PE
    By fuman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 20:59
  3. Samsung vs Hitachi
    By deadmeat77 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 17:03
  4. Hitachi eject problem efter flash!
    By perfekt73 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 21:52
  5. Hitachi problem (Hitachi ROM v. 46DH)
    By C++arl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 12:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •