Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Xtreme vs NME 1.2

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Xtreme vs NME 1.2

    Presis köpt ett xbox 360 med Hitachi dvd tänkte köpa ett NME 1.2 och löda i men e lite osäker. Vad är det för fördelar med att flasha dvd/ montera chip

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Xtreme flashningen använder lite fräschare patchar, men på hitachin är det ingen direkt skillnad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Är det någon skillnad vad som gäller skivor/brännare eller är det samma?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Skillnaden är patchningen.
    De flesta releaser som släpps är Xtreme-patchade. Då måste du patcha om spelet för att det ska funka för NME.
    Annars ska det inte vara nån skillnad.....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Inlägg
    63
    Respekt
    22
    En del tror att NME chippet är säkrare i avsende att bli bannad, men risken för att en automatisk uppdatering laddas ner och aktivt scannar xboxen efter hackad firmware är lika stor med NME som att flasha..

    Sedan måste man manuellt patcha alla spel och då ha tillgång till de så kallade SS pathcarna för spelen vilket är oständigt och krångligt..

    Håll dig till flashning med xtreme firmware tillsvidare.. Billigare, bättre och mer utvecklat...
    H78 iXtreme 1.2
    XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Man behöver väl inte ha tillgång till SS patcharna för att flytta om SS-sektorn till NME-offset? Har för mig att om det är en xtreme release (SSpatchad för Xtreme) så kan man köra den igenom ett program som helt enkelt kopierar Xtreme SSsektorn och även lägger den där NME vill ha den. Det tar ju också typ bara 3sek...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Exakt, det är INTE krångligt att NME patcha och man behöver INTE någon ss.bin fil.

    Bara att köra patcher programmet på den fungerande "xtreme" imagefilen så görs den om till en imagefil som fungerar både med xtreme och nme. Det tar bara ett par sekunder.

    Jag gör alltid så för att slippa bränna om mina backuper OM det i framtiden skulle visa sig att en NME chippning fungerar bättre än xtreme flashningen jag använder nu...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. NME 360 v 1.2 VS Xreme firmware
    By dezuria in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 00:14
  2. NME 360 v1.1 & Samsung läsare
    By jonaz82 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 22:14
  3. nme 1.2 vs nme 1.1
    By izikiel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 19:38
  4. Samsung Xtreme 4.2 vs Samsung Xtreme version 4.1
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 13:35
  5. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 18:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •