Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Har jag blivit lurad?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Har jag blivit lurad?

    Lämnade in min 360 för flashning hos en som jag hittade på *******.

    Han sa att han var tvungen att löda bort ett motstånd för att kunna flasha min samsung läsare el dylikt. När jag sa att jag ville ha motståndet så sa han att den var oanvändbar. Om min xbox 360 någon gång skulle strula så skulle jag gå tillbaka till honom för att löda tillbaka ett nytt motstånd. (För garantiärenden)

    Dessutom hade grisen tagit bort min "microsoft" tejp som satt på.
    Tvingade honom att ge tillbaka den.

    Nu misstänker jag att han har haft mer fuffens för sig.

    Jag kan inte mycket om detta, upplys en stackars jäkel!

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    så vitt jag vet behövs inget lödas bort , alla dvd läsare går att flasha med hjälp av SATA kontrollerkort så det låter som att du träffat på en lurendrejare tyvärr.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Just därför ska man alltid låta ett pålitligt företag (som PSXcare ) istället för att låta privatpersoner göra jobbet, man vet aldrig vad som kan gå fel då.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Rippe Visa Inlägg
    så vitt jag vet behövs inget lödas bort , alla dvd läsare går att flasha med hjälp av SATA kontrollerkort så det låter som att du träffat på en lurendrejare tyvärr.
    Ja men vafan är det för skit han har lött bort då? Något som man kan ha nytta av?

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Tror detdär med resistorn(motståndet) är ett jävla påhitt från hans sida, så du ska komma tillbaka till han om du behöver hjälp, så han kan kräma ur lite mer penger ur dej, finns ingen som helst anledning till att plocka bort komponeneter för att flasha om...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Majorn Visa Inlägg
    Tror detdär med resistorn(motståndet) är ett jävla påhitt från hans sida, så du ska komma tillbaka till han om du behöver hjälp, så han kan kräma ur lite mer penger ur dej, finns ingen som helst anledning till att plocka bort komponeneter för att flasha om...
    Finns väl två sätt att fixa MS28 i dagsläget.

    1. Löda på ett motstånd på läsaren
    2. Köpa ett VIA S-ata kort

    dvs, han gjorde på lösning 1.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Jo men den killen hade ju tydligen tagit bort en resistor, inte lött dit ett, för övrigt var resistortekniken ny för mej, man lär sej nått nytt varje dag...
    Kan va ju vara missuppfattning också, men de lät väldigt konstigt om du frågar mej iaf...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    23
    han var väl kass, man kan ju bara flasha om en MS28 läsare på VIA chipset
    jag hade nog hellre lämnat den på psxcare

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Svar Nej

    Han var inte kass. Som det är sagt finns det två fungerande metoder för att flasha MS28, det ena är att skaffa ett VIA Satakort vilket då inte kräver ett fysiskt ingrepp och det andra är det såkallade VCC tricket. Detta betyder inte bara att man måste ta bort Epoxy limet utan även löda bort ett motstånd och löda på en switch. Jobbigt och betydligt mer "riskabelt". Men som sagt efter flashning funkar det minst lika bra som via ett VIA kort.

    Kasst är dock att han inte köpt ett VIA kort då man kan få det med frakt mfrån eBay för under 200kr.

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    Det finns seriösa på ******** oxå, jag lovar. Det är bara att fråga vederbörande hur han/hon går tillväga.
    Personligen flashar jag en MS28 på 10 minuter, utan ingrepp.
    Eller vf0078fk om du har en hitachi.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    du har blivit lurad

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Inlägg
    63
    Respekt
    22
    du har inte blivit lurad, det persone ifråga lödde bort är ett 0 (noll) ohms motstånd/resistor som man behöver löda bort för att kunna löda dit en switch när man ska flasha ms28 dvd-drivar. Även kallat "VCC-trick"

    Det är ett väldigt enkelt ingrepp och tar för den händige max 20min. Jag har själ flashat 3st ms28 drivar med VCC tricket innan jag fick tag på VIA SATA kort.

    Det är dock enklare och snabbare att flasha via ett VIA SATA kort och till och med riktiga amatörer kan klara av det sistnämda alternativet...

    Ang. motståndet/resitorn är det ca 1x1mm stort och inte nödvändigt att spara, efter utförd flashaning via VCC tricket behöver man bara löda ihop lödpunkterna med t.ex. lödtenn eller en kort bit kabel.
    H78 iXtreme 1.2
    XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av PalmiNio Visa Inlägg
    Svar Nej

    Han var inte kass. Som det är sagt finns det två fungerande metoder för att flasha MS28, det ena är att skaffa ett VIA Satakort vilket då inte kräver ett fysiskt ingrepp och det andra är det såkallade VCC tricket. Detta betyder inte bara att man måste ta bort Epoxy limet utan även löda bort ett motstånd och löda på en switch. Jobbigt och betydligt mer "riskabelt". Men som sagt efter flashning funkar det minst lika bra som via ett VIA kort.

    Kasst är dock att han inte köpt ett VIA kort då man kan få det med frakt mfrån eBay för under 200kr.

    jag tycker han var kass för han kunde lika gärna köpt kortet, antagligen är det här inte den enda xboxen han flashar om så, mkt bättre för garantin, man ser ju knappt ngn skillnad!

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Gör man det snyggt så behöver det inte synas någon skillnad efteråt....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    20
    Tycker inte han var kass. tycker heller inte han har lurat dig. Tycker han har gjort exakt det du har betalt honom för. Om han skulle vara kass så skulle du få tillbaka en trasig ms28 drive pga att han använt sig utav VCC tricket. Men fick du tillbaka en trasig drive?? Nej, justde. Så sluta gnäll då!
    Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
    Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
    Wii: _Chip: Wiikey
    Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Håller med fook-me, Du har fått en flashad xbox som fungerar. Det betyder att han inte har gjort någonting fel. Sen att microsoft klistermärket var borta är väl inte så konstigt, det är faktiskt ganska lätt att råka förstöra dom. Och går den sönder så ring killen så fixar han nog det.

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    Man klistar ju inte på ett MS märke på en box som är flashad det gör man efter man har nollstält den.

    Ang motståndet finns det 2 sätt att göra ms28 på antingen kör man via kort eller så kör man med VCC

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Så om man kör med vcc funkar alla de sata kontroller?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21

    re

    Ja med vcc funkar ms28 på alla satakontrollers. Motståndet är ett 0ohms motstånd

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Det fungerar fortfarande inte med alla kontrollerkort.

  21. #21
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    är det inte så att det fungerar med alla VIA kontrollers om man vcc:ar?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Kan hända, men har man ett via kort så brukar man inte behöva göra vcc modden. Iaf inte om man har ett med vt6421

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Kan någon duktig hjälpa mig (Hitachi GDR-3120L 47DJ)
    By HaxxHaris in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2006-12-25, 11:20
  3. Chip trasigt?
    By kevito in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 15:52
  4. vad ska jag har en 360 för?
    By toddster in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 11:30
  5. Hej på er alla galda :-)
    By koxbox in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 19:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •