ja, försökte flasha polarns ms28, försökte verkligen med hur mycket olika saker som helst.
skapade en bootdisk (USB) med hjälp av xtreame boot maker, datorn vägrade starta från den hur jag än valde i bios, så jag fixade filerna på c: och brände ntfs4dos istället.
gjorde som det står i tutorial, slog på xboxen, när jag var inne och skulle skriva samread.... så satte jag i kabeln, såklart hittade xboxen 1: IDE 2: XTREAME 3: VIA 8237 - tyckte det såg bra ut, så jag tryckte på 2, stod slave/master: a800 eller ngt, sen stod den still, så jag provade som video tutorialen, provade alternativ 3 på samma sätt gick inte, sen video tutorialsättet, att stänga av xboxen nrä jag väljer, sen slå på ca 10s efter, inget hände, funkade inte alls.
bytte kabel, sata port och provade med allt möjligt, den flashade inte bara! och jag som har ett kompatibelt chipset VIA 8237, fan.
jag försökte tom med en annan mktflash, den ville inte då heller. den hittade alltså mitt chipset men flashade aldrig?
ngn som vet vad problemet kan vara? har kontrollerkort och IDE kablarna ikopplade, men hade ingen ström i dom så datorn hittade inte dom.
borde kankse bygga ny dator o ha den här helt tom :P
vet du ngt? :/
Bookmarks