Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem att spela online multiplayer

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0

Problem att spela online multiplayer

Som titeln beskriver så har jag problem att spela online multiplayer spel, internet funkar fint. Alla spel som jag har provat har kopplat upp sig men jag kan aldrig se några andra spelare inne. Har provat med Tekken umd spel och Dragon Ball iso. Jag har googlat hela kvällen och såg ett inlägg i ett annat forum om att man tydligen måste öppna upp några portar på sin router men jag kan inte hitta någon mer utförlig guide. Jag sitter på Dark Alex's Custom Firmware 3.03 OE-C om det hjälper, men jag tror att det ska funka ändå.

MVH
    Efrem

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kollat på www.portforward.com ?

Hmm, gjorde en snabb koll, "PSP" fanns inte med i listan över applikationer, men kolla lite mer noga så kanske du hittar mer info.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    http://majescoentertainment.com/vbul...?threadid=2688

1) Disable WLAN Power Save:

A. Go to the Settings menu in your PSP System Software (press the Home button to get there, or start up the PSP with no UMD in it)
    B. Go to Power Save Settings
    C. Select WLAN Power Save
    D. Set it to Off

If you are having troubles making Infrastructure connections, though, your router and GameSpy may have compatibility issues. One thing you can try:

A. Port Forward all packets coming in on port 6667 to the IP address of your PSP.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Använder du xlink kai?

Prova forwarda port 30000 också.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova gamespy portarna

Gamespy 8871
    GameSpy Arcade 6667,3783,27900,28900,29900,29901,13139,6515,6500
    Gamespy Tunnel 6500,6700

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Jag har följt många av inställningarna som du hänvisade till. Jag upptäckte något konstigt dock. När jag provade att spela infrastructure på SOCOM 2 så kom det upp ett fönster där man får välja vilken anslutning man vill använda precis som den man får när man ska koppla till webbläsaren varje gång. Det visade sig funka då, just i det spelet då. Men fortfarande inte i några andra; Tekken, Dragon Ball och Ridge Racer 2 som jag också har för mig har infrastructure. På dessa spel så kopplar Wi-fi:n automatiskt på och börjar ansluta till spelen, utan att jag har valt vilken anslutning den ska använda. Ska det inte vara på samma sätt som på SOCOM 2, där den frågar om det innan den fortsätter?

Liknande diskussioner

1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 20:09
  2. Problem med att hitta /F: i flashFXP
    By aprilia_ftw in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 20:54
  3. Problem att spela upp *.img filer
    By badboy^ in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 11:42
  4. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar