Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Same old, same old. Spel som inte startar.

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Same old, same old. Spel som inte startar.

    Innan alla skriker "läs guiderna" eller "använd sökfunktionen" vill jag bara säga att jag har gjort båda utan att blivit speciellt mycket smartare.

    Det började för någon vecka sedan när min xbox helt abrupt tappade viljan att starta spel (ramaskri).

    XBMC och alla program fungerar, men det enda spel jag lyckats starta är NHL06.

    Samma fenomen inträffar oavsett om spelen ligger på hårddisken eller om jag försöker starta dom ifrån skiva. Jag har hela 2 gånger grejsat om hela fnurren med slayers autoinstaller utan lycka. Flasha Bios begriper jag inte halv sju av och hela den där NTSC/PAL/PAL60 etc verkar inte gå att ändra. Jag har Avalaunch som dashboard eller vad det heter. Inställningen finns där men ändrar jag från NTSC M som är standard så ploppar den bara tillbaka dit hur jag än gör :\.

    I Slayers auto installern skulle man kunna ändra just det där med ntsc pal. Men nr5 i menyn är grön och går inte att komma åt står bara "Disabled. Edit to Enable" och det vet jag inte heller hur man gör.

    Jag känner mig med andra ord rätt över just nu. Om jag glömt någon info säg till.

    Tack på förhand.

    JIN

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄS GUUUUUUUUUUUUUIDEEEEEEEEEEERNAAAAAAAAAAA!!!!!!!!


    :-)
    :-)
    :-)

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=10602
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag läste guiderna sluta vara så bitter

    Nåväl efter mycket pillande och plipprande så fick jag till det.
    Vet inte om det var det som gjorde det eller om det var något annat jag lyckades med.

    Men vad jag gjorde var att jag skrev om EEPROM i ett program som hette Config Magic eller nått sånt. Ändrade NTSC, Region1 till PAL60, Region1.


Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Superdisc startar ej, trasigt xbmc som autostart
    By ThomasG in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 15:59
  3. Många spel som inte fungerar!
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 12:17
  4. Spel på DVD-R som inte startar
    By roine_johnsson in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 19:46
  5. Spel som inte funkar
    By sandthy in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 09:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •