Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: 3.10 OE-A släppt!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18

    3.10 OE-A släppt!

    Nu är det ny uppgradering ute igen, denna gången så är det 3.10 OE-A som har släppts. Det är samma man som står bakom (Dark_AleX), har inte så stor aning om vad den nya uppdateringen gör exakt men den är släppt nu.
    Last edited by k31; 2007-02-04 at 19:06.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är lite småfinesser som t.ex. dynamisk utjämning av ljudet så att man kan ha lägre ljudnivå på spel/filmer men ändå höra de detaljer som annars skulle vara för svaga att höra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    This is custom firmware 3.10 OE-A

    Since it is the first release, it can only be installed as a full installation.

    Instructions are as always, oeupdmaker to create the dxar from 150.PBP and 310.PBP, and 310oeflasher
    to install the firmware from the dxar previously generated.

    Although, it is obvious, i'll say it in capital letters: DO NOT USE ANY DXAR FROM 3.03 OE, USE THE ONE
    GENERATED WITH THE INCLUDED OEUPDMAKER AND SONY 1.50 AND 3.10 FIRMWARES UPDATES.

    Checksums of the generated dxar:

    CRC32: 58D45EDF
    MD5: BF1862F73FDF4B7458279ACFF4F6DAA2
    SHA1: 683AD0ABA48A7968F3172A5AB2E41CF95A476801
    SHA256: 2107EC67CE7434E250FF71AF302430B3586AA4519F3405D435 94414B3C940B74

    Note 1: the installer will disable all plugins to avoid incompatibilities when booting. You can
    enable them again in the recovery menu.

    Note 2: the plugin to load 3.02 pops won't work anymore in 3.10 OE, due to some changes in pops
    modules structure (meaudio fused with popsman, idcanager/idmanager behaviour slightly changed).
    A new plugin for 3.10 could be written next week.

    Changes in 3.10 OE-A:

    - Change from 3.03 firmware to 3.10

    - 4th level of brightness (aka battery eater) can now be selected also without ac adaptor.

    - Changes in hen core:

    * Static user elf's can now be executed in the 3.10 kernel. (this includes snes user version
    between other programs)

    * Tyranid's patch (added in 3.03 OE-C) consequences was not explained very well in the changelog of 3.03 OE-C:

    - For programmers: it allows kernel modules to have user imports, making kernel programming
    in 3.03/3.10 less strict.

    - For users: plugins and applications that worked in 2.71 SE, but not in OE, *may* now work in 3.03OE-C
    and 3.10 OE-A.


    *** Direkt från readme ***

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    170
    Respekt
    20
    Tydligen så fungerar även PSX spel i PAL nu utan mod.
    Innan fungerade bara NTSC spel och PAL blev konstiga.
    Playstation 3 60gb (PAL)
    XBOX +Duo-X2 +120GB
    GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
    Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
    DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    niceigt, synd att det bara är en open edition ska flasha om min psp strax ändå =)

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    niceigt, synd att det bara är en open edition ska flasha om min psp strax ändå =)
    Vafaan jag som precis fått båda mina PSPor flashade med 3.03 OE-C *skratt*
    Nu går det nästan snabbare mellan versionerna än Hansi hinner byta kallingar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad menar du med "bara en open edition" ???
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ni ser hur fint Hansi undviker mitt påstående om versioner Vs. kallingar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    Hansi: menade inget faktist, tänkte bara skriva att den var open edition

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lät lite konstigt att det skulle vara synd och bara en open edition...blir ju inte bättre än en sådan ju...

    Kallingar? Commando!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kallingar? Commando!
    heheheh

    Menar du "mes" commando när man vänder på kallingara 4 ggr ( Bak och fram/Ut och in/Bak och fram ) innan man tar nya
    Eller
    Hard Core Commando "Man kör naturellt"

    Aaaahh... i dont want to know.....

    Spare me the gory details
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Liten patch till 3.10 OE-A

    Bara packa upp och sedan kopiera katalogen 310_a2update till /PSP/GAME150 på ditt minneskort.


    Du måste självklart redan ha custom firmware 3.10 OE-A installerat!




    This update requires 3.10 OE to be installed (program will check it this time, to avoid semi-bricks
    in previous versions).

    Copy the 310_a2update directory to /PSP/GAME150 in your memstick, and run it.

    Changes:

    - Corrected a bug that caused Metal Slug 6 (from Metal Slug Anthology), and other umd/iso games
    containing a static elf to show error 0x80020148.
    Attached Files Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Jag får inte alla spel att fungera med NO-UMD funktionen Enabled i 3.10 OE-A ... Är det mer än jag som har problem med det????
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är nog rätt normalt, säkraste sättet är att köra med t.ex. demoskivan i läsaren hela tiden.

    Stäng av System Settings->UMD Auto-Start så slipper du att psp:n startar spelet i dvdläsaren när du startar den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Jo jo det är gjort
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    kom en patch igår tror jag 3.10OE-A2 liten patch på några kilobyte. var ngt bugg bara

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Förutom den som jag erbjuder för nerladdning 3 inlägg upp?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Xenium OS 2.0.0 släppt...
    By frassefras in forum Xenium Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-06, 03:35
  2. Xecuter 2 är släppt
    By Firejfr in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-11-21, 21:46
  3. X-ecuter bios släppt!
    By Cyber-Ola in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2002-08-13, 13:50
  4. X-ecuter bild släppt!
    By mege in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-23, 08:46
  5. MGS2 är släppt
    By macdaddy in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2001-11-05, 16:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •