Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Säkert LOT# funnet? Philips-spelare? Usch..

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20

    Smile Säkert LOT# funnet? Philips-spelare? Usch..

    Hej alla!

    Har forskat och försökt söka mig fram till absolut nödvändig information för att slippa göra ett nytt inlägg, men tänkte nu summera mina tankar och slutsatser som ngn kanske kan verifiera?

    LOT# som ska vara hyffsat säkra som jag sammanställt är:
    0603 - Samsung
    0611 - Samsung
    0616 - Samsung
    0625 - Samsung
    0637 - Samsung
    0645 - Samsung
    0647 - Samsung

    OBS! Detta är dem LOT# som jag hittat flest "träffar", att det ska vara en Samsungdrive, annars är de ju Hitachi som jag vet och har lyckats sett flashad såklart. Så det kanske spelar mindre roll idag. Men nu till min oro, eftersom jag ska köpa en 360 typ väldigt snart, är att jag får en jävla Philips. Är detta möjligt ännu, eller ngn som råkat ut för de?

    Ngn som har erfarenhet av att bränna 360-backuper på Mac?

    Tacksam för alla svar jag får

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Den gamla Philipsdriven kommer du inte få. Däremot om du har extrem otur så kan du åka på den nya BenQ-driven (som tillverkas av Philips).
    I alla nytillverkade XBox360 från November 2006 å frammåt ska tydligen den nya BenQ-driven sitta.
    Läs mer här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=28710

    Att bränna på Mac är rätt meckigt (om det inte dykt upp nåt nytt verktyg). De vänner jag har som lyckats bränna på Mac har kört bootcamp och windows...
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Benq driven är baserad på samma mtek chipset som samsung driven, så firmwarekodningen lär ju vara mycket lik och inte innebära någon större inlärningskurva får commodore4eva m.fl hackers.

    Jag tror vi har en färdig firmware ute på internet innan vi ser vår första benq drive här på psxcare :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    hmmm, så om jag går och köper en 360 idag kan jag få en konsoll som inte är samsung eller hitachi? :L

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja.

    Men då kan du komma och byta den hos mig, vi vill gärna ha EN benq drive att labba med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    hmm, okej.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Jag är inte säker, men jag har för mig att Phillips-spelaren aldrig ens sattes i någon Xbox 360 som såldes? Det var bara prototyper som den satt i har jag hört...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Enlund skrev det där uppe att det var inte philipsdriven som man får utan benQ driven.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Jag kom precis hem från stan, fick en SAMSUNG!!!!
    Elgiganten, Kristianstad, LOT# 0639

    Vill ni har mer info säg till

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Enlund skrev det där uppe att det var inte philipsdriven som man får utan benQ driven.
    Jag menade inte på nya maskiner, jag menade på gamla maskiner. Att man inte behöver oroa sig alls för att få en gammal Phillips-drive, eftersom att den aldrig sattes i någon 360 som var gjort för försäljning.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Aha det stämmer säkert

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Stämmer bra. Philips driven var aldrig för produktion utan bara prototyp.

    Dock är philips optiska del numera en del i BenQ om jag fattat det rätt så den som nu är i produktion och ha samma design fast grå tray istället för svart.

    Hade gärna lagt vantarna på en BenQ, ska vara tystare och snabbare och sen lär det knappast ta lång tid innan killarna anpassar xtreme till den också.

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    En bild som visar den gamla Philips, ska enligt GaryOPA vara samma tray för BenQ fast grå.

    http://pictures.xbox-scene.com/xbox3...hreedvdsxs.jpg

Liknande diskussioner

  1. Skivtips till Philips spelare
    By Khalle in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-18, 00:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •