Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Thumbnail_Mode.txt

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Thumbnail_Mode.txt

Thumbnail_Mode.txt
    Jag har laddat in senaste moonshell på kortet och fick felmeddelande att var fel på filen ....se ovan. Nu till mitt problem jag kan inte radera filen eller ändra namn eller nåt för står att den används av annat prog eller dyl. Jag provat starta om datorn men funkar inte ändå. Detta innebär att jag kan inte installera in moonshell igen för kommer upp när det kommer att den skall installera just den filen att den används redan ????
    Provar att formatera om kortet men det går inte heller ???

Vad attans har hänt ???

Mvh

Mrzimmerman

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vad är det för kort DU har?

DS-Xtreme?

Det finns en lösning på "ghost" roms i deras forum, någon knapp man skall trycka på vid boot för att rensa kortets arbetsminne, vilket är separat från flashminnet du lagrar roms osv på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Har köpt R4 med ett 512 mb kort till. När jag laddade in moonshell så fick felmeddelande som sagt och när jag skulle ta bort filerna så var där en fil som inte gick att ta bort. Datorn påstår att jag typ använder den. Filen är skadad och där står nåt om att köra chkdsk ?

Mvh

Mrzimmerman
    Hansi support online. Har du inte msn nummer istället för icq så kan man chatta direkt med dig.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nä jag skall laga mat nu och sen se på tv, blir inge chat ikväll. Jag kollar till forumet ibland som vanligt på kvällarna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

används av annan process.

Problemet att ta bort den skadade filen är att där står att den används av annan process....det är en txt fil och alla andra program är nerstängda.
    Filen har nog ingen betydelse i sig eftersom det är en txt fil men som sagt jag kan inte installera om moonshell för stoppar när den ser att där ligger en fil där redan och då blir det skit av det.

Mvh

Mrzimmerman

Hoppas maten blir god....

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Skumt. Provat att formattera om minneskortet?

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Formatera går ej

Yes går inte pga att filen används av annan proces....
    Vad det skulle vara har jag ingen aning om.
    Vill veta vilken process eller program så kan stänga av då kanske
    går att ta bort filen.

MVh

Mrzimmerman

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Boota datorn i felsäkert läge då

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Nu bara moonshell installation kvar...

Jag fick bort filen efter att kopplat bort virus programmet då kunde jag formatera om disken....puh vilket jobb.

Nu skall jag bara fatta exakt hur man gör med R4 kort. Fick bara spel delen att funka inte moonshell.
    R4 Manual
    1) Hardware Installation
    Connect the TF card to PC with the card reader, then, go to the ?/SYSTEM? directory on the disk.
    A) Loading the game kernel: Copy the ?_DS_MENU.DAT? at the directory of the simplified game kernel/ traditional game kernel to the root directory of TF card.
    B) Loading the media kernel: Copy the ?shell? folder and the ?_DS_MSHL.NDS? file at the ?moonshell? directory to the root directory of TF card.
    C) Load the DIY interface: Copy all the folders ?_system_? to the root directory of the TF card.
    Fattar inte riktig vad som skall göras. Ingen som har guide eller nåt på svenska.
    Tex Tf card är det minneskortet. Loading game kernel ??

Tacksam för förslag.

Mvh

Mrzimmerman

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag gissar att TF = Transflash = annat namn för micro sd kort. Så ja, det är minnskortet.

Loading the... = Kopiera skiten till rätt plats på kortet

Så det är bara underlig engelska för "copy the files to the memory card"

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner