Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Xbox360 läser inga Brända spel

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Xbox360 läser inga Brända spel

    Jag har en samsung ms28 som jag flash med xtreme 5.2a, använde mig inte av något VCC eller bad flashing method. Har brännt spel med en nec nd-3520a med booktype på dvd-rom i clonecd med rätt layerbreak. Funka inte alls i xboxen, fick bara "Please put this disc in a xbox360 console" fel, så jag trodde det var något fel på dvdbrännare och köpte idag en Pioneer 111D som är väldigt rekommenderad av alla och testa igen men fick samma fel. Använder mig av Verbatim dvd+r dl och bränner i hastigheten 2.4x. Någon som kanske har en ide på var jag gör fel? Är det flashat fel eller e det bara brännings fel...

    Snälla hjälpa mig

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du inte använt dig av "bad flash method" så TROR du nog bara att du flashat den...eller så är det något du inte berättat om hur du gick tillväga med flashningen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Kanske är så att jag bara tror jag flashat den och flashat isönder en dvd spelare, gjorde det hos en polare. Men borde inte xbox 360 stängas av när den läser brända spel om man inte flashat om den, tycket jag läste det någonstans...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, xboxen ser det brända spelet som en dvd-film. Du kan prova både både original och brända 360 spel i en dvdläsare så ser du.

    Det där "put this disc in a 360 console" är en film som spelas upp i dvd format...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ok, ska testa med bad flash method nu, jobbigt verkar inte som jag har VIA chipset på min data... :/

Liknande diskussioner

  1. Brända spel fungerar inte
    By supernova_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 22:19
  2. Problem med brända spel
    By zorro114 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 22:55
  3. PS2an läser INGA brända spel :(
    By Steel_neck in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 22:06
  4. Inga brända spel funkar
    By Andy_san in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 01:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •