Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Superdisc Smartxx

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    0

Superdisc Smartxx

Hejsan!

Har nu beställt ett chip spännande!

Det verkar som om Superdisc verkar vara det smidigaste sättet att installera mjukvaruprylarna i sin låda, dashboards etc.

Jag bara undrar, kommer Smartxx förladdat med ett bios som startar superdisc-skivan?

Och var får jag tag på skivan? IRC-kanalen som ni nämner på detta forum fungerar inte längre tyvärr.

Tack..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du måste lägga in bios i smartxx, det är enkelt och går att göra på flera olika sätt.

Se http://www.smartxx.com/download/download_01.php för bra verktyg för att flasha t.ex. pc remote flasher.

Bios hittar du på xbins ftp, faq för det skall finnas i forumet, googla så hittar du ett program till windows som automatiserar inloggningen till xbins.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ser att du får lite bra tips i http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37369 med :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du måste lägga in bios i smartxx, det är enkelt och går att göra på flera olika sätt.

Se http://www.smartxx.com/download/download_01.php för bra verktyg för att flasha t.ex. pc remote flasher.

Bios hittar du på xbins ftp, faq för det skall finnas i forumet, googla så hittar du ett program till windows som automatiserar inloggningen till xbins.
    Tack för ditt svar!

Men jag ska väl flash ett bios, det som går att fåtag på på smartxx hemsida? Sedan efter det ska jag bränna tex en skiva med en dashboard på och installera via bioset jag nyss flashade? Eller har jag fattat detta jättefel :S

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det BIOS du måste flasha är lite gråzon om hur lagligt det är att sprida, så det finns inte att hämta på vare sig smartxx eller vår hemsida. Det du behöver finns på xbins.

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    0
    Är det möjligtvis så att jag ska ha evolution-x bioset?

Blinka en gång om det stämmer, två gånger om det är fel

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nu börjar jag glömma hur man moddar xboxar, men jag tror man väljer mellan M8 och Xecuter...

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    0
    Okej så någon utav dom bios, startar superdiscen utan problem? För att sedan komma vidare därifrån..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bara å prova, jag vet inte om du får problem eller inte :-)

Liknande diskussioner

1. Flashning SmartXX V3
    By GunzR4kidz in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 22:28
  2. dsl på xbox smartxx
    By dontomase in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 06:51
  3. Någon som har faq för superdisc 3.7
    By bolubeyi in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 10:48
  4. Kan detta göras med Superdisc?
    By heavvymetal in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 11:38
  5. XBMC boot pajj, bootable superdisc mac?!
    By calpa in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 01:12

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner