Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Wiinja

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Wiinja

    Installerat Wiinja i min box nu. Installationen var väldigt lätt, dock var det riktigt svårt att få isär boxen. Mycket gömda skruvar och trevingskruvarna på sidan gick inte med bits heller utan behövde skruvmejsel med tunn hals. Dock får jag upp "An error has occurred eject disc and restart the wii"

    Kan detta bero på att jag kör med dvd+r och inte -r? Har inte satt book typ till dvd-rom utan kör bara på.

    Men borde den inte säga disc read error och inte så pass så jag måste starta om boxen?

    Känns som man får gå o köpa DVD-r skivor idag.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Chrilleman Visa Inlägg
    Installerat Wiinja i min box nu. Installationen var väldigt lätt, dock var det riktigt svårt att få isär boxen. Mycket gömda skruvar och trevingskruvarna på sidan gick inte med bits heller utan behövde skruvmejsel med tunn hals. Dock får jag upp "An error has occurred eject disc and restart the wii"

    Kan detta bero på att jag kör med dvd+r och inte -r? Har inte satt book typ till dvd-rom utan kör bara på.

    Men borde den inte säga disc read error och inte så pass så jag måste starta om boxen?

    Känns som man får gå o köpa DVD-r skivor idag.


    Bra rapportera hur det går med dina dvd-r - skivor,, vart fasen fick du tag på ditt Wiinja chip?

    //m.v.h

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jadu, har kontakter .

    Ska testa med TDK - skivor och PRINCO så fort jag kommer hem, har läst att andra fått detta problem med felaktiga skivor så håller tummarna

    Lödningen tog ca 2 min och isärtagningen en kvart . Men så var det första boxen också.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Chrilleman Visa Inlägg
    Jadu, har kontakter .

    Ska testa med TDK - skivor och PRINCO så fort jag kommer hem, har läst att andra fått detta problem med felaktiga skivor så håller tummarna

    Lödningen tog ca 2 min och isärtagningen en kvart . Men så var det första boxen också.


    oki hittade vart man nu kunde beställa ,, men jag kör med Cyclowiz,, verkar vara samma funktioner ,,samt att man kan installera in on/off switch till cyclo.

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Har du satt i ditt cyclo då?? Funkar fint??

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Chrilleman Visa Inlägg
    Har du satt i ditt cyclo då?? Funkar fint??
    nej jag skall beställa det nu.

  7. #7
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    TDK DVD-R fungerar utmärkt, brände i 4x
    Princo DVD-R fungerar utmärkt, brände i 2x

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste köra booktype DVD-ROM när du bränner på dvd+r skivor.

    Spelar ingen roll med DVD-R

    Switchen till cyclo chippet är inte en ON-OFF switch för själva chippet, utan för chippets uppdateringsläge.

    Du stänger av cyclo chippet genom att hålla in resetknappen när du startar wiin.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    hejsan! kan någon förklara detta;

    "Du måste köra booktype DVD-ROM när du bränner på dvd+r skivor."

    =)

    Hittade en förklaring, dessutom hur man gör detta i nero..
    http://www.k-probe.com/bitsetting-bo...ing-Bitsetting
    Last edited by milken; 2007-02-09 at 00:49.

Liknande diskussioner

  1. Team Ninja ger oss WiiChip!
    By PalmiNio in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 09:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •