Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: M3 Simply, M3 Lite eller M3 Pro?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    M3 Simply, M3 Lite eller M3 Pro?

    Hej!

    Jag skall köpa en ny Nintendp DS Lite (Rosa såklart) till min dotter och har lite funderingar över de olika M3 varianter som finns att köpa här.

    Vad jag har förstått ifrån information på hemsidan så är "M3 LITE MICRO Secure Digital (SD MICRO) Adapter + Passcard 3 för DS LITE" samma sak som "M3 PRO Micro Secure Digital (SD MICRO) Adapter + Passcard 3 för DS LITE" men att den sistnämda INTE klarar stora (32MB+) GBA backuper.
    "M3 DS SIMPLY" har jag bara förstått att den klarar det M3 PRO gör men inte om man behöver något extra.

    Mina frågor:
    1. Är alla varianter kassetter och isåfall för NDS eller GBA sloten?
    2. Är det "Passcard 3" som gör att man kan spela backuper?
    3a. Behöver man även "Passcard 3" om man köper "M3 DS SIMPLY"?
    3b. Stoppas "Passcard 3" i en annan slot eller måste man hålla på och byta?
    3c. Vad är skillnaden isåfall på "M3 DS SIMPLY + Passcard 3" och "M3 PRO Micro Secure Digital (SD MICRO) Adapter + Passcard 3 för DS LITE"?
    4. När man lagt in backuper på kortet och statar upp det i konsollen, får man då upp en meny med alla spel automatiskt?
    5. Ligger det emulatorer för NES, film-uppspelare, etc. med som som standard i alla tre varianter eller måste det laddas hem/köpas på sidan om?
    6. Jag har ett SanDisk MicroSD 2GB (http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323811) och det borde väl fungera som minne eller?
    7. Följer det med programvara (Windows XP) för att göra backuper på sina spel?

    Jag vill ha en så enkel lösning som möjligt så min dotter slipper hålla på med kassettbyten och annat och samtidigt ha så många lediga slots som möjligt för eventuella NDS tillbehör.

    Tack på förhand!

    PS. Hade ju varit väldigt informativt med en video eller bildspel på hemsidan som förklarar hur man gör, det jag tror de flesta är ute efter, från att man packat upp sin nya Nintendo DS Lite till att kunna spela backuper och kanske även emulatorer och filmer. Bilder på eventuella menyer som dyker upp etc.
    Finns det någon annan stans får någon gärna posta en URL. DS.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    M3 lite/pro sitter i GBA slotten, man har en passcard 3 i nds sloten.
    M3 Simply sitter bara i nds sloten, och fungerar därför inte alls med gba spel
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ok. Tack för svaren.
    Jag hittade även videos på YouTube och en lång beskrivlig var http://www.youtube.com/watch?v=2NIRwUwpmmg&NR

    Om det inte ligger med emulatorer ifrån start så antar jag väl att man kan ladda ner sådana.
    Men hur skapar man backuper så man slipper hålla på och byta en massa kassetter?

Liknande diskussioner

  1. Installationsanvisning DMS4 SE Lite på en 77004 ??
    By rulle2000 in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 13:05
  2. Hjälp med no-ip eller DynDNS
    By RahDaddy in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 15:17
  3. Matrix lite
    By MoFF in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 16:14
  4. Qoob SX / Qoob Pro
    By bjornsva in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 18:01
  5. X-Ecuter LITE 2.3 eller 2.3b?
    By G_Blom in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 10:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •