Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: ps2 reality

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    falun
    Respekt
    0

Post ps2 reality

Jag undrar om kan ha spelaren på en skiva och filmen på en annan om det går kan nån var snäll och ge mig en idiot förklaring för jag lyckas verkligen inte.
    En annan sak jag aldrig spela de images jag brännt i nero på min ps2 bara i datorn är det nån fler som råkat ut för det problemet,jag skulle vilja kunna bränna med nero för mitt cdrwin är allmänt mystiskt

tacksam för svar

Mermok
    Bättre att inte försöka än att försöka och misslyckas.

Registrerade
    Feb 2001
    Från
    helsingborg
    Respekt
    25

Bränner du cue o bin o ska kunna spela dom på din chippade ps2 så måste du bränna i mode2.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    falun
    Respekt
    0

det är jag fullt medveten om funkar ändå inte

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

Du måste göra en cue/bin image av filmen/spelaren i CDgenps2 först! Tänk på att filmen du skall bränna måste ha stora bokstäver i namnet, och det skall vara max åtta tecken i förnmanet och tre i efternamnet! (ABCDEFGH.AVI)
    Det finns alltid folk som försöker åka skridskor i motlut...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    falun
    Respekt
    0

jag vet att jag måste göra image i ps2gen.jag har gjort precis som ni skriver men funkar ändå inte men tack ändå

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    0

Hur bränner man i mode2 i nero?
    jag försöker bränna bin och cue filer är det bara och trycka på mode2 eller måste man göra något mer jag skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa med det här

<small>[ 11 February 2003, 18:50: Meddelandet redigerat av: suikoden ]</small>

Registrerade
    Feb 2001
    Från
    helsingborg
    Respekt
    25

under new compilation väljer du fliken-iso o sen på format ändrar du till mode2, du ska ha mode1 till pc'n o mode2 till playstation

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    0

tack för hjälpen men det står att min bin och som jag kan bränna i cdrwin är för stora har jag glömmt nåt?

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

Wink

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av suikoden:
    <strong>tack för hjälpen men det står att min bin och som jag kan bränna i cdrwin är för stora har jag glömmt nåt?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hur många mb är din image fil som du har gjort?
    du vet väll att man måste aktivera överbränning om de är stora filer.

Då går man till file---&gt; preferences och klickar på expert features och kryssar i. enable over burn..

max cd length har jag skrivit 120.
    sen när du är klar med det. klickar du på verkställ. och går till---&gt; file burn image och bränner i mode 2.

Lycka till!!

<small>[ 11 February 2003, 20:35: Meddelandet redigerat av: spel ]</small>

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    0

jag har lyckats hallelulja men jag gjorde inte som du sa spel
    jag valde mode2 sen gick jag på file efter det valde jag burn image (lägns ned på fönstert där det står filformat ändrade jag till alla filer sen letade jag upp cue filen och klickade på den funka utmärkt.Bara en grej den startar bara i ps2 inte i pcn är det alltid så med nero eller?

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

Wink

Bra att det funkade för dig.

För att köra den i pc:en
    uppgradera din media player till tex 9.0
    Sen lägger du du in filmen i någon cd-rom läsare
    och gå till den här datorn så klickar du på din cd-rom läsare och så är de bara att dubbel klicka på din avi film, då öppnas media player och kör filmen.

Registrerade
    Feb 2001
    Från
    helsingborg
    Respekt
    25

playstation ska vara mode2 o pc ska vara mode1, om du inte får bild i pc på avi film så saknar du antagligen någon av dessa codec 3.11 4.12 5.02 eller xvid(men detta ska vara under pc o inte ps2)

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

Wink

Du kan läsa mer om Codec på <a href="http://www.divxsweden.net/" target="_blank">http://www.divxsweden.net/</a> klicka på
    [F.A.Q/guider] för att ladda ner själva codec klickar du på program och lite till höger står det: Codecs

Video
    DivX 3.11
    DivX 4.12
    DivX 5.02
    klicka på dem för att ladda ner dem. sen är det bara att installera, och efter det ska de funka att köra filmer.

<small>[ 13 February 2003, 23:37: Meddelandet redigerat av: spel ]</small>

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    0

Jag har uppgraderat min media player till senaste versionen men det funkar ändå inte det står att filen är korrupt.OM det är nån som orkar berätta exat hur ni gör när ni bränner bin och cue i nero och får det att funka i både dator och ps2.
    tacksam för svar

Registrerade
    Feb 2001
    Från
    helsingborg
    Respekt
    25

att filen visas som korrupt beror antagligen att du inte har rätt codec till din media spelare. Lägg in dom jag sa så ska det fungera, gå oxå in på den sida som spel gav dig o läs allt i F.A.Q så finns alla svar där, det e bara till att läsa o ladda hem det dom rekommenderar, i övrigt med att bränna spel till pc o playstation med nero så kolla i forumet så hittar du garanterat allt du behöver veta/////

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    0

Det fungerar ju att spel den innan jag har brännt ut den så jag måste ju ha alla codecs jag behöver det måste bero på nåt annat

Angånde de där tre divx versionerna du skrev att jag skulle ha, det räcker väl ändå med den senaste.
    Finns det nån version av cdrwin som inte buggar med xp jag har provat de flesta.

Registrerade
    Feb 2001
    Från
    helsingborg
    Respekt
    25

Talking

angående codec till filmer, e en film i xvid-codec så måste du ha den i din dator för att se den , du måste ha rätt codec för att kunna se den på pc'n nog om det nu på ps2 avdelningen, undrar du annat om pc så ställ frågan under pc-övrigt.
    "om man inte frågar så får man inget veta"

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    0

Det vet jag så klart

Det jag sa var att man inte behövde ha tre olika divx versioner jag menar att det räcker med den senaste.

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 36
    Senaste inlägg: 2005-10-11, 18:47
  2. ps2 hård disk
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 19:30
  3. Divx film i ps2 reality media player (igen)
    By ps2asker in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2003-09-03, 19:38
  4. DivX Film i PS2 Reality Media Player
    By ps2asker in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2003-08-23, 21:54
  5. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner