Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: FTP hjälp + lite till

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    FTP hjälp + lite till

    Jag har en chippad ps2a och har nyligen köpt hdd till den i hopp om att det var lika smidigt som xbox, men nu har jag förstått att så inte är fallet.
    Jag behöver hjälp från början. Har läst runt en massa på forum osv men förstår inte så mycket än.
    Det jag vill kunna göra är att överföra spel via nätverket och köra igång dem med hdloader eller något liknande. Har laddat hem massor med program (hdloader 0.8b, execftpd + massa mer), men jag vet liksom inte vart jag ska börja.
    Om det är någon som kan hjälpa mig så är jag evigt tacksam. Och förklara utförligt =)
    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    46
    Respekt
    21
    PS2 är nog rätt mycket bökigare än Xbox...

    Jag vet faktiskt inte om det går föra över spel över FTP, om det går så vet jag inte hur.

    Man kan dock använda programmet HDL_Dump_Server (installeras på PS2an) och programmet HDL_Dumb (obs B på slutet) för att skicka spel till HDL_Dump_Server över nätverket. Verkar lite halvstabilt dock, programmet verkar inte ha världens bästa rykte, men det har funkat för mig än så länge och jag har inte hittat nåt annat sätt att skicka in spel på hårddisken över nätverket...

    HDL_Dump_Server är en liten ensam ELF-fil som kan skickas in på minneskort eller till hårddisken som ett spel, om man stoppar ner filen i en ISO och bränner den och använder HDLoader för å kopiera in det på hårddisken.



    Det som är riktigt jäkla bra med PS2 är ju att man kan köpa ett officiellt tillbehör (nätverksadaptern), ta nästan vilken hårddisk som helst och köpa en skiva för 200 spänn, och sen (förutsatt att man är villig å krångla lite först) kan slänga in vilka spel som helst på hårddisken hur skitenkelt som helst... och allt utan att chippa den eller ens bryta garantin!!

Liknande diskussioner

  1. Skulle behöve lite hjälp Tack
    By P.Bateman in forum Emulatorer
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-11, 10:28
  2. Mappa FTP server till enhetsbokstav
    By procyon in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-31, 10:15
  3. FTP Connection Error! Hjälp!
    By MusicMan in forum SmartXX Support
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-10-24, 10:24
  4. Lite hjälp av någon bussig
    By ganjabarnet in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-09, 16:00
  5. En liten fråga till någon FTP kunnig!!!
    By Nr2 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2002-12-18, 21:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •