hej, jag har uppdaterat PSP:n till 3.02 OE-A, men när jag startar psp:n, och går in i GAME, och väljer memory stick, så fryser skärmen, ngn som vet hur man fixar det ?
hej, jag har uppdaterat PSP:n till 3.02 OE-A, men när jag startar psp:n, och går in i GAME, och väljer memory stick, så fryser skärmen, ngn som vet hur man fixar det ?
Prova en bättre memory stick om du har någon billig piratvariant.
UPPDATERA!
Ingen här sitter och kör på någon gammal 3.02 OE-A firmware längre. Det är väl minst 3.10 OE-A' som gäller nu om inte 3.11 hunnit släppas medan jag var på lunch...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
3.10oe-a2![]()
Den heter, som jag skrev, 3.10 OE-A' (Observera ') i system settings -> version :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jo, men du får ju inte glömma updatenska flasha om en sådan nu precis till en kille.
'-tecken i slutet av versionen = updaterad version...
Tackar sköna ni e, men kan ni skicka ngn länk där den senaste uppdateringen finns, å en guide :P
och jo grabbar, försökte uppdatera , men hur ska jag uppdatera när jag inte ens kan starta updaten, går in i memory sticket, så ska välja programmet, booh, skärmen fryser....
firmwares kan man googla efter och installationen är samma som alla andra custom firmwares väl?
och om det fryser när du försöker få tillgång till din memstick, kan inte det bero på att den är pajj eller inte tycker om dig?![]()
Last edited by Turbis; 2007-02-09 at 23:22.
hehe jo, det är därför jag frågar efter en lösning :P, ngn som har![]()
Har du testat med ett annat minneskort..?
Haha, nej, jag bajsar inte ut pengar, så jag får nöja mig med en 2 gb, :P
Du har väl kvar ditt 32 mb kort???
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Är inte säker, vadåra?
Sätt i det gamla kortet och lägg över en låt på den... Starta låten på psp'n och om det funkar så kan vi vara säkra på att ditt 2 gigs kort förmodligen är pajj
Gör en backup på det du har på 2 gigs kortet.
Formattera kortet i din psp
Lägg tillbaka filerna igen
Jag kan kolla på film å grejer, det är när jag ska välja ett spel, som det fryser, och hur gör jag back up, och allt det dära?
Du kopierar allt ifrån memory stick som du vill behålla och lägger över det på datorn, sen går du in på settings> System Settings> Format Memory Stick
Men gör abslolut inte detta förrens du lagt över de filer du vill spara till datorn!
Last edited by Turbis; 2007-02-11 at 13:19.
Oj , glömde bort att göra en back up......är det knas nu, eller går det att fixa de i alla fall?
Tja nu skall du inte ha några problem längre iaf...
Jag upplever samma problem (kör fortfarande 3.02). skulle tro att det är någon bugg i firmwaret.
"I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."
Är det varje gång eller bara då och då?
Kan du lägga filer på ditt minneskort på något sätt?
Kan du komma in i recovery mode genom att hålla in höger triggern när du startar din PSP?
Hur som helst så råder jag dig att skaffa/låna ett annat minneskort innan du gör något annat!
Om du får samma problem med ett annat minneskort, försök uppdatera till 3.10 OE-A via recovery menyn.
(Eftersom du inte kommer in i games->memory card så får du ju inte igång en installer på annat sätt...)
"I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."
Lynx: om du lyckas fixa problemet, så säg till ok
Och, visst nu hackar det inte, men kan ngn berätta hur jag ska uppdatera till senaste, och hur man fixar devhook å får igång den :P?
Du behöver inte devhook på den senaste 3.10 oe-a'
Det är bara och lägga dom i ISO mappen.
Isnallation ska nog finnas på andra trådar :P
så det behövs ingen devhook eller nåt föratt köra spel?
Och, vet ngn vart man kan hitta senaste updaten, å hur man gör de?
Som alltid psp-hacks.com
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
skit också, skaffat 3.10 men när jag trycker på updaten, så står det bara :the game could not be started?
OBS - du har väl inte original 3.10 och håller på med? Du skall ha dark alex custom firmware 3.10 Open Edition.
Lägg den i mappen \psp\game150
Sedan vet jag inte om du har den officiella, då skall du kopiera eboot filer från officiella 1.5 och 3.10 updateringarna och köra en "updatemakernånting" först så att du får den prx fil som du sedan kopierar in i själva updatern.
Nej, det är inte inte så krångligt som det låter.
Läs readme filen bara.
Bookmarks